Mikä ihmeen merkki?

Hiha-, rähinäremmi- ja arvomerkit, satiaiset, kokardit jne.
Post Reply
User avatar
SSturm
erikmest
erikmest
Posts: 348
Joined: Fri Dec 14, 2007 22:31
Location: Vallis gratiae

Mikä ihmeen merkki?

Post by SSturm »

Moro! Joku kyseli tuolla nettimarkkinat puolella mielenkiintoisen näköisestä merkistä KLIKKAA! Mikähän suomi-saksa aseveljeys..sun muu merkki tuo mahtanee olla?

User avatar
HL/A
kenr, vr2
kenr, vr2
Posts: 3500
Joined: Tue Dec 23, 2008 15:40
Location: Salpalinja

Re: Mikä ihmeen merkki?

Post by HL/A »

Asiasta en tiedä mitään mutta kun tuossa on päivämäärät niin saattaisi olla jonkinlainen maaottelumerkki tai vastaava :miettii:
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.

User avatar
Olof
res maj
res maj
Posts: 1282
Joined: Sat Jan 09, 2010 0:07
Location: Underground

Re: Mikä ihmeen merkki?

Post by Olof »

No ei ole tietoa täälläkään mutta tuo "ruusuke" tuossa merkin keskellä näyttää hieman
tältä (Suomen ampujainliiton kultainen ansiomerkki):
Image
Voisiko siis tämänkin perusteella olla joku maaottelumerkki?
Erikoisen näköinen se kiinnitysmutteri, ainakin meikäläiselle...
Romumuurahainen

TAK85
sotvm3
sotvm3
Posts: 573
Joined: Tue Jan 13, 2009 15:36

Re: Mikä ihmeen merkki?

Post by TAK85 »

Onko tuo kultainen ansiomerkki jostain muinaisuudesta. Minulla kun on jossain takin rintapielessä koreillut tuo kultainen ansiomerkki niin ei se tuon näköinen ole . Keskellä ampumataulu ja sen takana kiväärit ristissä. Takana sydänleima kruunulla (kulta), salmiakkileima joillan merkeillä, hopean suorakaideleima 830:llä ja lopuksi L8. :?:

User avatar
HL/A
kenr, vr2
kenr, vr2
Posts: 3500
Joined: Tue Dec 23, 2008 15:40
Location: Salpalinja

Re: Mikä ihmeen merkki?

Post by HL/A »

Eikös tuo kyseessä olevan merkin keskus ole pelkkä heraldinen ruusuke jota meillä on käytetty lukemattomissa yhteyksissä:miettii:
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.

User avatar
Homie74
vääp
vääp
Posts: 273
Joined: Sun Jul 20, 2008 15:41
Location: Kuopio
Contact:

Re: Mikä ihmeen merkki?

Post by Homie74 »

TAK85 wrote:Onko tuo kultainen ansiomerkki jostain muinaisuudesta. Minulla kun on jossain takin rintapielessä koreillut tuo kultainen ansiomerkki niin ei se tuon näköinen ole . Keskellä ampumataulu ja sen takana kiväärit ristissä. Takana sydänleima kruunulla (kulta), salmiakkileima joillan merkeillä, hopean suorakaideleima 830:llä ja lopuksi L8. :?:
Tämä sinun kuvaamasi merkki on Suomen ampujainliiton ampujan ansiomerkki. Huomaa tuo pieni ero ansiomerkin nimessä.
Tuossa linkki, josta löytyy ansiomerkki/palkitsemissääntö:
http://www.ampumaurheiluliitto.fi/materiaalisalkku/

TAK85
sotvm3
sotvm3
Posts: 573
Joined: Tue Jan 13, 2009 15:36

Re: Mikä ihmeen merkki?

Post by TAK85 »

Minulla ei voi olla tuota ampujan ansiomerkkiä koska en ole ampujana ansioitunut kansainvälisissä kisoissa. Hyvä että olen saanut edes kokoon tuhat palkintoa pääosin piirikunnan tasolla.

Mutta olen ollut järjestötehtävissä aina Ampujainliiton hallitusta muutamaa valiokuntaa ja Ampujainlehden lyhytaikaista päätoimittajuutta myöten ja sain merkin nimenomaan niistä hallinnollisista ansioista. Ja niitä merkkejä on luonnollisesti kokonainen sarja pronssisesta kultaiseen. Mutta kultainen myönnettiin jo pian parikymmentä vuotta sitten (alaikäisenä). Kultaiseen vaadittiin periaatteessa silloin 50 vuoden ikä. Ja erillistä ampujan merkkiä ei silloin ollut olemassakaan eikä jalokivellä myönnettävää merkkiä.

Mutta tuo "ruusuke" on kyllä tuttu monistakin yhteyksistä.

Post Reply

Return to “Muut merkit”