Suojeluskunnan upseerimiekka m/22 - ?

Miekat, pistimet, keihäät jne.
User avatar
Wunderwaffen
erikmest
erikmest
Posts: 329
Joined: Tue Jul 29, 2008 14:53
Location: Puuhamaa

Re: Suojeluskunnan upseerimiekka m/22 - ?

Post by Wunderwaffen »

caporal wrote:Mihinkähän hintaan nousi Baldersalilla 28.3:tta Suojeluskunnan ratsuväenmiekka ja Ratsuväen ali-upseerimiekka ? Vai menivätkö kaupaksi lainkaan ,pohjahinnat 5000€/2500€ :miettii:
28.4.2013 SAHS:n huutokaupassa kohteet
- 104 M 22 Ratsuväen aliupseeri miekka. Tuppi kiiltävä, Rukea nahkainen portòpe. Kunto:Hyvä
- 105 Helsingin suojeluskunnan ratsuväenmiekka. Numero 1 Sininen portòpe, mukana kannike (HARVINAINEN) Kunto: Hyvä
jäivät myymättä. Kukaan ei siis tarjonnut lähtöhintaa, jotka olivat 104:llä 2500€ ja 105:llä 5000€.
äly * voima = vakio

User avatar
Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2
Posts: 2084
Joined: Wed Oct 25, 2006 12:01
Location: Etelä-Karjala

Re: Suojeluskunnan upseerimiekka m/22 - ?

Post by Rokka »

Onneksi ei ollut rahaa, muuten nuo roikkuisivat meillä seinällä :D

No ei, kohta Timbba sanoo jotain muuta, mutta minun mielestä nykyisen hintakehityksen kannalta en uskaltaisi Gallen-Gallelasta, vaikkakin aliupseeri ratsuväkimiekasta lähteä paljon yli 1500€ tarjoamaan ? Markkina on kuitenkin melko "suomalainen"... ja kutistuva ?

Tuo Helsingin Suojeluskunnan miekka, ei myöskään varmaan kiinnosta kovin paljon maailmalla ? Toivottavasti olen väärässä ? Mutta on kuitenkin sellainen, että ei niitä myynnissä ole ja vielä tuo, että se on numerolla 1... Kaikki on niin suhteellista, kun vaikka vertaa tsaarin aikasiin miekkoihin, mutta se että Suojeluskunta kerääjää ei jokaisesta pallon kolkasta löydy varmasti hinnoittelee tuon arvoa jonkin verran.

Harmi sinänsä, etten päässyt jälleen huutokauppasaliin, että olisi edes nähnyt tuon...

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

User avatar
timbba
vääp
vääp
Posts: 230
Joined: Sat Oct 28, 2006 8:03
Location: RatsuK

Re: Suojeluskunnan upseerimiekka m/22 - ?

Post by timbba »

Eikös tuo, ettei tarjouksia tullut anna melko selkeän signaalin hintatasosta.
Ja kuten Joni kirjoitti, niin kyllä näiden miekkojen päämarkkina-alue on maamme rajojen sisäpuolella.

Vastaavan aliupseerimiekan olisi saanut Turun messuilta ~1000€ halvemmalla kuin tässä olisi huutoprovision kanssa tullut maksamaan.
Tuo sk-miekka olisi kyllä hieno pala historiaa, mutta valitettavasti ei kestä kukkaro moista hintaa.
Kiinnostaisi kyllä tietää liittykö tuohon miekkaan numero 1, joku erityinen henkilöhistoria (tosin olisi luullut mainittavan mikäli on tiedossa)
Hagelstamin huutokaupassa oli hetki sitten miekka numero 43.

User avatar
Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2
Posts: 2084
Joined: Wed Oct 25, 2006 12:01
Location: Etelä-Karjala

Re: Suojeluskunnan upseerimiekka m/22 - ?

Post by Rokka »

Nyt löytyi tällainen tutun liikkeestä :) Miekka on numerolla 41, valmistaja tosiaan Carl Eichorn.

Täytyy käydä keräämään rahaa...

Image

Image

Image
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

User avatar
timbba
vääp
vääp
Posts: 230
Joined: Sat Oct 28, 2006 8:03
Location: RatsuK

Re: Suojeluskunnan upseerimiekka m/22 - ?

Post by timbba »

^Nätti,

Kehtaatko kertoa (säästöpossun täyttämisen välillä) millaisella hintalapulla tuollainen liikkeen hyllyllä majailee?

User avatar
Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2
Posts: 2084
Joined: Wed Oct 25, 2006 12:01
Location: Etelä-Karjala

Re: Suojeluskunnan upseerimiekka m/22 - ?

Post by Rokka »

Moro Timbba,

Lappu on 3200€, tässä kovaa puntaroin, kertoisiko kotona ostaneensa miekan, vai lähdettäiskö Jouluksi Kuubaan :)

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

User avatar
Canet
kenr, vr2
kenr, vr2
Posts: 3280
Joined: Fri Sep 29, 2006 11:51
Location: Länsirannikko

Re: Suojeluskunnan upseerimiekka m/22 - ?

Post by Canet »

Kuubaan ei kantsi mennä.. Miekan ostaneen "hiilijalanjälki" on paljon pienempi - tee ympäristöteko! :pray: :pray: :mrgreen:

User avatar
caporal
kenrmaj
kenrmaj
Posts: 1661
Joined: Sun Feb 22, 2009 23:19
Location: Tyrvää

Re: Suojeluskunnan upseerimiekka m/22 - ?

Post by caporal »

3200€ mielestäni liikaa ,2200€ olis kohtuu ? Eivät ne Tarvaisen miekan näytä kaupaksi menevän noilla hinnoilla. Ovat kaiketi tilimyynissä ? Jos saisit omistajan selville niin tekisit tarjouksen ? :).

User avatar
Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2
Posts: 2084
Joined: Wed Oct 25, 2006 12:01
Location: Etelä-Karjala

Re: Suojeluskunnan upseerimiekka m/22 - ?

Post by Rokka »

Kyllä, hinnnathan on aina hintoja :)
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

User avatar
Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2
Posts: 2084
Joined: Wed Oct 25, 2006 12:01
Location: Etelä-Karjala

Re: Suojeluskunnan upseerimiekka m/22 - ?

Post by Rokka »

Kuuban matka tuli varattua jo kesällä ja miekankin sain riiattua kokoelmaan :) laitan siitä oman säikeen...vaikka miekka onkin sama, mistä keskusteltiin, en sitä Tarvaiselta ostanut ;)

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

Post Reply

Return to “Teräaseet”