ERMA .22 vaihtosarja Parabellumiin
ERMA .22 vaihtosarja Parabellumiin
ERMA valmisti ilmeiseti vielä -90 luvulla Parabellumiin tälläistä .22 vaihtosarjaa.
Osaatteko sanoa myyntiinkö noita Suomessa paljonkin ja mikä mahtoi olla myyntihinta silloin aikoinaan?
Osaatteko sanoa myyntiinkö noita Suomessa paljonkin ja mikä mahtoi olla myyntihinta silloin aikoinaan?
Last edited by timbba on Wed Jan 09, 2008 12:37, edited 1 time in total.
- greendevil
- sotvm1
Olisiko
Olisiko kuitenkin kyseessä ollut kokonainen ERMA merkkinen .22 "Luger" tyyppinen pistooli ?
Jäi tuosta alusta vielä tarkentamatta, että itselläni on tuollainen vaihtosarja. Mutta kun se on ostettu viitisen vuotta samassa nipussa itse aseen kanssa, ei ole tarkempaa tietoa näiden määristä / hinnoista.
Tuossa linkissä sanottiin "Number of these kits were imported in the US" ja ko. yksilön sarjanumero näytti olleen 000508. Tämä itselläni oleva kappale on täsmälleen samoilla leimoilla ja sarjanumero on vähän päälle 800:n.
Ja tässä paikalle kiinnitettynä. Itse ase 9mm tikkakosken piipulla.
Tuossa linkissä sanottiin "Number of these kits were imported in the US" ja ko. yksilön sarjanumero näytti olleen 000508. Tämä itselläni oleva kappale on täsmälleen samoilla leimoilla ja sarjanumero on vähän päälle 800:n.
Ja tässä paikalle kiinnitettynä. Itse ase 9mm tikkakosken piipulla.
Tuo on mielenkiintoinen innovaatio. Toki Saksassa on harrastettu sisäpiippuja moniin aseisiin. Tuota sisäpiippua ei varmasti ole ollut 7,65cal aseisiin, ellei sitten Lilliputin 4,25cal. Ehkäpä tuon kaberin takia Suomessa kehitettiinkin Salobellum vaihtosarja.
Erman tekemällä 22cal lugerilla olen joskus ampunut. Paino ja koko tuntui hyvin aidolta. Ermahan on tehnyt myös kutistetun Paran kaliberissa 7,65Br (malli KGP?)
Erman tekemällä 22cal lugerilla olen joskus ampunut. Paino ja koko tuntui hyvin aidolta. Ermahan on tehnyt myös kutistetun Paran kaliberissa 7,65Br (malli KGP?)
voi olla sellainenkin,ei ole vaan mun kohdalle sattunut.nuo vaihtosarjatkin on aika harvinaisia.muistelen että 30-luvulla niitä tehtiin saksan armeijalle ja laivastolle muutamia kymmeniä tuhansia ja saksan poliisille 3000 kappaletta.valmistaja oli Erma-Werke.
Laineissa Laatokan mahti,kenkään ei kahlita voi
Veljet sen rantoja vahti,konsa on koittava koi?
Veljet sen rantoja vahti,konsa on koittava koi?