Asekeräilyluvan hakeminen

Yleinen keskustelu aseista ja asekeräilystä.
eklu
res vänr
res vänr
Posts: 806
Joined: Sun Nov 12, 2006 19:20
Location: Vaasa

Re: Asekeräilyluvan hakeminen

Post by eklu »

Voi teitä tosikkoja siveyden sipuleita, ei minkään sortin huumorintajua. En todellakaan halua menettää aseitani kantamalla niitä mukana kuin pakosta.

1st Sergeant
res luutn
res luutn
Posts: 992
Joined: Tue Mar 28, 2006 10:01
Location: Häme
Contact:

Re: Asekeräilyluvan hakeminen

Post by 1st Sergeant »

No mikäs se pakkotilanne on?
Olipa miekka miestä myöten, kalpa kantajan mukahan,
jonka kuu kärestä paistoi, päivä paistoi lappeasta,
tähet västistä välötti, hevonen terällä hirnui,
kasi naukui naulan päässä, penu putkessa puhusi.

eklu
res vänr
res vänr
Posts: 806
Joined: Sun Nov 12, 2006 19:20
Location: Vaasa

Re: Asekeräilyluvan hakeminen

Post by eklu »

Kyseisen kapineen siirto kotoa jonnekkin jossa sitä voi käyttää, ensi sunnuntaina esimerkiksi siskoni luo. Tulee kolme ulkomaalaista jotka eivät koskaan ole ampuneet, ensin ilma aseella, sitten starttarilla ja jos otteet ja huolellisuus on kohdillaan niin sitten oikealla. Ensin syötämme hevosia kun eivät ole elävää nähneet ja sitten katsomme amerikan autoja kun edellisiä kiinnosti kovaa ja sitten taidampa tuoda aseet kotia takaisin. Hylsyt puristan prässillä ihan littuun ja kiillotan, poraan reijän niin koru on valmis. Kotomaassa tulee kuolemantuomio jos näin ei tehdä. Pidän kainalokotelossa ettei kukaan vahingossa ota laukusta.

GERONIMO
stm
stm
Posts: 6
Joined: Mon Apr 30, 2007 9:42

Re: Asekeräilyluvan hakeminen

Post by GERONIMO »

Voi hyvä jumala! Muista nyt eeklu tai ulke että sinä EDUSTAT MEITÄ ASEEN OMISTAJIA!

Kaikki tämmöiset lokin/lankun ampumiset, dopperi sekoilut, poliisin kengän riisumiset, KAINALOKOTELOT, rattijuopumus tuomiot, starttari-porailut, lääketokkurat ja ym. vaasalaissekoilut vaikeuttaa muiden harrastusta ja voi myös vituttaa jotain!

Giant
tstopp
tstopp
Posts: 107
Joined: Fri Dec 18, 2009 20:27

Re: Asekeräilyluvan hakeminen

Post by Giant »

GERONIMO wrote:Voi hyvä jumala! Muista nyt eeklu tai ulke että sinä EDUSTAT MEITÄ ASEEN OMISTAJIA!

Kaikki tämmöiset lokin/lankun ampumiset, dopperi sekoilut, poliisin kengän riisumiset, KAINALOKOTELOT, rattijuopumus tuomiot, starttari-porailut, lääketokkurat ja ym. vaasalaissekoilut vaikeuttaa muiden harrastusta ja voi myös vituttaa jotain!
No ei kai törkeän ratin hommannella suunsoittajalla voi olla luvallisia aseita.
Vai voiko oikeasti olla???

eklu
res vänr
res vänr
Posts: 806
Joined: Sun Nov 12, 2006 19:20
Location: Vaasa

Re: Asekeräilyluvan hakeminen

Post by eklu »

Kyllä voi olla. En ny tarkemmin selitä tapahtumaa mut enpä ollut niin syyllinen, ja meillä ei kävellä kengät jalassa sisällä. Ehkä Teillä mut ei koskaan meillä ja asetta ei kanneta mun osakkeessa koskaan, paitsi minä ja syystä. Että mulla on hälyt ja vartiokoira on täysin minun asiani enkä edusta tolloja huumorin tajuttomia asemiehiä, en koskaan.

Markus
kok
kok
Posts: 96
Joined: Thu Jan 10, 2013 16:19

Re: Asekeräilyluvan hakeminen

Post by Markus »

Homma etenee hitaasti,mutta varmasti.Viikon päästä olisi haastattelu :pray:

1st Sergeant
res luutn
res luutn
Posts: 992
Joined: Tue Mar 28, 2006 10:01
Location: Häme
Contact:

Re: Asekeräilyluvan hakeminen

Post by 1st Sergeant »

eklu wrote:enkä edusta tolloja huumorin tajuttomia asemiehiä, en koskaan.
Ikävä kyllä ainoa huumorin laji jota olen sinun sepustuksiasi lukiessa kohdannut, on tahaton tragikomiikka.
Olipa miekka miestä myöten, kalpa kantajan mukahan,
jonka kuu kärestä paistoi, päivä paistoi lappeasta,
tähet västistä välötti, hevonen terällä hirnui,
kasi naukui naulan päässä, penu putkessa puhusi.

Markus
kok
kok
Posts: 96
Joined: Thu Jan 10, 2013 16:19

Re: Asekeräilyluvan hakeminen

Post by Markus »

Markus wrote:Homma etenee hitaasti,mutta varmasti.Viikon päästä olisi haastattelu :pray:

No nyt on haastattelussakin käyty ja eikun odottelemaan että pohasta kuuluu jotakin :-D

Haastattelijan mukaan ihan hyvät mahdollisuudet saada lupa,mutta sanoi että jos lupaa ei myönnetä syynä todennäköisesti se etten kuulu asehistorialliseen seuraan ja nuori ikä(21v)

eklu
res vänr
res vänr
Posts: 806
Joined: Sun Nov 12, 2006 19:20
Location: Vaasa

Re: Asekeräilyluvan hakeminen

Post by eklu »

Eikö Suomessa ole yhdistymis vapaus ja 21v ilmeisen nuhteeton kansalainen ei kelpaa, dementiaa lähellä oleva 80v on sopiva sarjatuliaseisiin. Nyt meni väärin ja pahasti, tämä paska jatkuu läpi linjan eli keväällä kummipoika saman ikäinen ei saa ajaa mun Hondaa kotiin mulle kun siinä on 12 heppaa liikaa. Minä invaliidi saan sen ajaa jopa vain lippis päässä, no paan lipan taaksepäin.

Nyt kyllä pitää yhdistyä ja sitten on seuran jäsen jossa aseita parille komppanialle, ukkoonnutaan jos nuoria ei oteta mukaan.

fg47
korpr
korpr
Posts: 44
Joined: Mon Feb 04, 2008 14:55
Location: Etelä-Häme

Re: Asekeräilyluvan hakeminen

Post by fg47 »

eklu wrote:Eikö Suomessa ole yhdistymis vapaus ja 21v ilmeisen nuhteeton kansalainen ei kelpaa, dementiaa lähellä oleva 80v on sopiva sarjatuliaseisiin. Nyt meni väärin ja pahasti, tämä paska jatkuu läpi linjan eli keväällä kummipoika saman ikäinen ei saa ajaa mun Hondaa kotiin mulle kun siinä on 12 heppaa liikaa. Minä invaliidi saan sen ajaa jopa vain lippis päässä, no paan lipan taaksepäin.

Nyt kyllä pitää yhdistyä ja sitten on seuran jäsen jossa aseita parille komppanialle, ukkoonnutaan jos nuoria ei oteta mukaan.
Moi!
?????
:shock: :shock: :shock:
SNAFU
Viinaa voi olla ilman iloakin

User avatar
Kessu
vääp
vääp
Posts: 225
Joined: Thu Jan 18, 2007 15:30
Location: Tre

Re: Asekeräilyluvan hakeminen

Post by Kessu »

Ei pitäisi iän tai seuraan kuulumattomuuden vaikuttaa. Jos sattuu tulemaan hylkäävä päätös ja perusteina on jompi kumpi noista niin ei vaikuta kovin lainmukaiselta.

User avatar
Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2
Posts: 2084
Joined: Wed Oct 25, 2006 12:01
Location: Etelä-Karjala

Re: Asekeräilyluvan hakeminen

Post by Rokka »

Kyllä, mitään näitä ei ole kirjoitettu lakiin, etenkin jos paikallispoliisi lähettää hakemuksen eteenpäin Riihimäelle puollettuna !

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

Markus
kok
kok
Posts: 96
Joined: Thu Jan 10, 2013 16:19

Re: Asekeräilyluvan hakeminen

Post by Markus »

No toivotaan että hyväksyvät hakemukseni pohassa :-D Paikallispoliisi oli kyllä mukavan oloinen rento kaveri ja lupasi ehdottomasti puoltaa hakemustani.Ihan turhaan tuota haastattelutilaisuuttakin taas jännitin...

eklu
res vänr
res vänr
Posts: 806
Joined: Sun Nov 12, 2006 19:20
Location: Vaasa

Re: Asekeräilyluvan hakeminen

Post by eklu »

Pienelle ihmiselle iso asia pyrokratin rattaissa, Pohjanmaalla on peukut pystyssä. Mullakin kun sattui hallitsematon töpö niin saan takaisin patruunan keräysluvan, ei se mulle niin iso asia ole mutta osoittaa inhimillisyyttä. Tavis pateja saan kaupasta mutta erikoisuudet kiinnostaa, mahtuu tiloihin paremmin kerääminen. Mut vieläkin sanon et nuorien pitää päästä keräilyyn mukaan kun se kestää nykyään kauan ja nuoresta keräilijästä tulee kyllä kiltti ku saa pelätä lupiensa puolesta niin ettei uskalla mennä auttamaan vanhuksen mukilointia, sano että lopeta niin olet uhannut. Tana.

Post Reply

Return to “Yleinen asekeskustelu”