Asekeräilyluvan hakeminen
Re: Asekeräilyluvan hakeminen
Voi teitä tosikkoja siveyden sipuleita, ei minkään sortin huumorintajua. En todellakaan halua menettää aseitani kantamalla niitä mukana kuin pakosta.
-
- res luutn
No mikäs se pakkotilanne on?
Olipa miekka miestä myöten, kalpa kantajan mukahan,
jonka kuu kärestä paistoi, päivä paistoi lappeasta,
tähet västistä välötti, hevonen terällä hirnui,
kasi naukui naulan päässä, penu putkessa puhusi.
Kyseisen kapineen siirto kotoa jonnekkin jossa sitä voi käyttää, ensi sunnuntaina esimerkiksi siskoni luo. Tulee kolme ulkomaalaista jotka eivät koskaan ole ampuneet, ensin ilma aseella, sitten starttarilla ja jos otteet ja huolellisuus on kohdillaan niin sitten oikealla. Ensin syötämme hevosia kun eivät ole elävää nähneet ja sitten katsomme amerikan autoja kun edellisiä kiinnosti kovaa ja sitten taidampa tuoda aseet kotia takaisin. Hylsyt puristan prässillä ihan littuun ja kiillotan, poraan reijän niin koru on valmis. Kotomaassa tulee kuolemantuomio jos näin ei tehdä. Pidän kainalokotelossa ettei kukaan vahingossa ota laukusta.
Voi hyvä jumala! Muista nyt eeklu tai ulke että sinä EDUSTAT MEITÄ ASEEN OMISTAJIA!
Kaikki tämmöiset lokin/lankun ampumiset, dopperi sekoilut, poliisin kengän riisumiset, KAINALOKOTELOT, rattijuopumus tuomiot, starttari-porailut, lääketokkurat ja ym. vaasalaissekoilut vaikeuttaa muiden harrastusta ja voi myös vituttaa jotain!
Kaikki tämmöiset lokin/lankun ampumiset, dopperi sekoilut, poliisin kengän riisumiset, KAINALOKOTELOT, rattijuopumus tuomiot, starttari-porailut, lääketokkurat ja ym. vaasalaissekoilut vaikeuttaa muiden harrastusta ja voi myös vituttaa jotain!
No ei kai törkeän ratin hommannella suunsoittajalla voi olla luvallisia aseita.GERONIMO wrote:Voi hyvä jumala! Muista nyt eeklu tai ulke että sinä EDUSTAT MEITÄ ASEEN OMISTAJIA!
Vai voiko oikeasti olla???
Kyllä voi olla. En ny tarkemmin selitä tapahtumaa mut enpä ollut niin syyllinen, ja meillä ei kävellä kengät jalassa sisällä. Ehkä Teillä mut ei koskaan meillä ja asetta ei kanneta mun osakkeessa koskaan, paitsi minä ja syystä. Että mulla on hälyt ja vartiokoira on täysin minun asiani enkä edusta tolloja huumorin tajuttomia asemiehiä, en koskaan.
Homma etenee hitaasti,mutta varmasti.Viikon päästä olisi haastattelu
-
- res luutn
Ikävä kyllä ainoa huumorin laji jota olen sinun sepustuksiasi lukiessa kohdannut, on tahaton tragikomiikka.eklu wrote:enkä edusta tolloja huumorin tajuttomia asemiehiä, en koskaan.
Olipa miekka miestä myöten, kalpa kantajan mukahan,
Markus wrote:Homma etenee hitaasti,mutta varmasti.Viikon päästä olisi haastattelu
No nyt on haastattelussakin käyty ja eikun odottelemaan että pohasta kuuluu jotakin
Haastattelijan mukaan ihan hyvät mahdollisuudet saada lupa,mutta sanoi että jos lupaa ei myönnetä syynä todennäköisesti se etten kuulu asehistorialliseen seuraan ja nuori ikä(21v)
Eikö Suomessa ole yhdistymis vapaus ja 21v ilmeisen nuhteeton kansalainen ei kelpaa, dementiaa lähellä oleva 80v on sopiva sarjatuliaseisiin. Nyt meni väärin ja pahasti, tämä paska jatkuu läpi linjan eli keväällä kummipoika saman ikäinen ei saa ajaa mun Hondaa kotiin mulle kun siinä on 12 heppaa liikaa. Minä invaliidi saan sen ajaa jopa vain lippis päässä, no paan lipan taaksepäin.
Nyt kyllä pitää yhdistyä ja sitten on seuran jäsen jossa aseita parille komppanialle, ukkoonnutaan jos nuoria ei oteta mukaan.
Nyt kyllä pitää yhdistyä ja sitten on seuran jäsen jossa aseita parille komppanialle, ukkoonnutaan jos nuoria ei oteta mukaan.
Moi!eklu wrote:Eikö Suomessa ole yhdistymis vapaus ja 21v ilmeisen nuhteeton kansalainen ei kelpaa, dementiaa lähellä oleva 80v on sopiva sarjatuliaseisiin. Nyt meni väärin ja pahasti, tämä paska jatkuu läpi linjan eli keväällä kummipoika saman ikäinen ei saa ajaa mun Hondaa kotiin mulle kun siinä on 12 heppaa liikaa. Minä invaliidi saan sen ajaa jopa vain lippis päässä, no paan lipan taaksepäin.
?????
SNAFU
Viinaa voi olla ilman iloakin
Viinaa voi olla ilman iloakin
Ei pitäisi iän tai seuraan kuulumattomuuden vaikuttaa. Jos sattuu tulemaan hylkäävä päätös ja perusteina on jompi kumpi noista niin ei vaikuta kovin lainmukaiselta.
Kyllä, mitään näitä ei ole kirjoitettu lakiin, etenkin jos paikallispoliisi lähettää hakemuksen eteenpäin Riihimäelle puollettuna !
- j o n i -
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
No toivotaan että hyväksyvät hakemukseni pohassa Paikallispoliisi oli kyllä mukavan oloinen rento kaveri ja lupasi ehdottomasti puoltaa hakemustani.Ihan turhaan tuota haastattelutilaisuuttakin taas jännitin...
Pienelle ihmiselle iso asia pyrokratin rattaissa, Pohjanmaalla on peukut pystyssä. Mullakin kun sattui hallitsematon töpö niin saan takaisin patruunan keräysluvan, ei se mulle niin iso asia ole mutta osoittaa inhimillisyyttä. Tavis pateja saan kaupasta mutta erikoisuudet kiinnostaa, mahtuu tiloihin paremmin kerääminen. Mut vieläkin sanon et nuorien pitää päästä keräilyyn mukaan kun se kestää nykyään kauan ja nuoresta keräilijästä tulee kyllä kiltti ku saa pelätä lupiensa puolesta niin ettei uskalla mennä auttamaan vanhuksen mukilointia, sano että lopeta niin olet uhannut. Tana.