Entisöinnistä...
Se kidesooda mitä käytin, oli Kotkalaisen Parttia Oyn valmistamaa. Sitä löytyy rautakaupoista, kuten edellä on jo mainittukin. Näyttäisi olevan kilon pussissa, eikä tainnut maksaa juuri mitään.Toivo Antikainen wrote:Kidesooda? Googlesta tietysti löytyisi mutta kerro mistä sait ja mitä tököttiä.
Millä ampeeri määrällä teit?
Eikös tällä tavalla voi myös vanhentaa(ruostuttaa)? oliko navat toisinpäin..
Minun akkulaturistani saa ulos kuusi ämpäriä ja sillä lähti suht hyvin. Onko kellään kokemuksia suuremmista virroista? Nopeutuuko prosessi vai onko seurauksena ainoastaan enemmän kuohuntaa?
Omat kokemukseni rajoittuu pienempiin murikoihin, tiettävästi mobilistit on käyttänyt esim. lokasuojiin hitsausmuuntajaa josta lähtevät tehot on ihan eriluokkaa kun autonlaturista, paksun ruosteen poistossa kannattaa väliin kappaleesta harjata esim. pronssiharjalla isommat kikkareet pois ja käännellä kappaletta anodiin nähden niin prosessi nopeutuu, puhallus on hyvä menetelmä kun muistaa että se pyrkii muokkaamaan kappaletta l.venyttää metallia esim,peltiä.
Joo tuo Rokan idea on ollut itselläkin aatoksissa,ja täytyy kokeilla kun seuraava sopiva uhri esim. puruissa säilötty jumiin ruostunut taskuväljä löytyy, edellisen panin pataan kun sain luistin taottua irti ja hyvä tuli,laukaisu koneistoa purkamatta runko puhdistui yllättävän hyvin,ainoastaan liuottimessa uitin että sai rasva jäämät pois,ja sitten aikaajoin kääntely mut jos tuo anodin jako auttaa jää tuo kääntelykin ainakin vähemmälle.
joillakin on kokemuksia, ei tosin itsellä, vaan jollain jenkillä joka liuotti auton rungon uima-altaassa hitsausmuuntajan avulla.siitä oli muistaakseni mobilistissa juttua. jenkit on päteviä.JaLe wrote:[.
Minun akkulaturistani saa ulos kuusi ämpäriä ja sillä lähti suht hyvin. Onko kellään kokemuksia suuremmista virroista? Nopeutuuko prosessi vai onko seurauksena ainoastaan enemmän kuohuntaa?
"olisiko kuitenkin syytä ottaa taskuase mukaan"
Juu kyllä tuo on alustan osissa ja moottoripyörän osissa oiva järjestelmä !
esim. http://finnshark.com keskusteluissa sähköpuhdastus esiintyy paljon ! itselläni on säätö muutaja 0-30A, jolla on hyvä osan koon mukaan kasvattaa virtaa ! mutta yleisesti tuo 6-12A auto laturi toimii ihan mainiosti
- j o n i -
esim. http://finnshark.com keskusteluissa sähköpuhdastus esiintyy paljon ! itselläni on säätö muutaja 0-30A, jolla on hyvä osan koon mukaan kasvattaa virtaa ! mutta yleisesti tuo 6-12A auto laturi toimii ihan mainiosti
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Noniin. Liottelin suujarrupalaa, laatikon kantta ja etupään alapeltiä edellämainitussa etikka&aluliuoksessa muutaman päivän. Tulokset on nähtävissä alla olevista kuvista. Tiedä teistä, mutta itse olen ainakin hemmetin tyytyväinen . Tällä tuli juuri semmoinen arvokkaasti kulunut vanha pinta ja varmaan suurempikin skeptikko uskoo, että asetta on joskus vähän huonosti säilytetty... Mielestäni en siis ainakaan pilannut aseen historiaa.
Mekaanisen puhdistuksen puolelta eräs kokeilemisen arvoinen ruosteenpoistokeino voisi olla pylväsporakone ja PEHMEÄ teräsharja. Viime vuonna tuli tällä tavalla putsattua kuppainen m/38-karabiini ja hyvä tuli. Sinistukset jäi, ruoste ei... Tuossa SVT:n puhdistuksessa tämä ei tuntunut toimivan, tiedä sitten oliko kivääri pehmeämmästä teräksestä tehty. Ainakaan prässättyjä peltiosia en lähtisi enää harjalla putsaamaan. Saman huomasin myös m/38:n lippaassa. Lukonkehys, perälevy, lukko, piippu, tähtäimet ja pannat puhdistuivat tuolla tavalla hyvin. Tätä EI siis ole uudelleensinistetty mistään kohtaa:
ENNEN
JÄLKEEN
PS: Onko kellään muuten ylimääräistä SVT-40 lipasta? Myykää joku mulle tohon torrakkoon. Ei tartte olla loistavassa sinistyksessä, kunhan on sellainen että passaa suunnilleen tuon aseen ulkoasuun...
Mekaanisen puhdistuksen puolelta eräs kokeilemisen arvoinen ruosteenpoistokeino voisi olla pylväsporakone ja PEHMEÄ teräsharja. Viime vuonna tuli tällä tavalla putsattua kuppainen m/38-karabiini ja hyvä tuli. Sinistukset jäi, ruoste ei... Tuossa SVT:n puhdistuksessa tämä ei tuntunut toimivan, tiedä sitten oliko kivääri pehmeämmästä teräksestä tehty. Ainakaan prässättyjä peltiosia en lähtisi enää harjalla putsaamaan. Saman huomasin myös m/38:n lippaassa. Lukonkehys, perälevy, lukko, piippu, tähtäimet ja pannat puhdistuivat tuolla tavalla hyvin. Tätä EI siis ole uudelleensinistetty mistään kohtaa:
ENNEN
JÄLKEEN
PS: Onko kellään muuten ylimääräistä SVT-40 lipasta? Myykää joku mulle tohon torrakkoon. Ei tartte olla loistavassa sinistyksessä, kunhan on sellainen että passaa suunnilleen tuon aseen ulkoasuun...
Last edited by CH on Mon Nov 19, 2007 12:15, edited 1 time in total.
NELJÄNTENÄTOISTA VIIDENTOISTA JÄLKEEN KOHDALLA JOHON JOENSUUN KAUPUNKI NÄKYY ODOTTAA ST CH KOKEESSA ENEMPIÄ OHJEITA ELLEI PIKAISTA PERUUTUSTA STOP