Lentomerkki 1918 SLM
Re: Lentomerkki 1918 SLM
Nämä ovat aidot, ainakin myyjän ja itseni mielestä !
Vasemmanpuoleinen on sodan jälkeen kasattu korvaava merkki. Merkit ovat täysin identtisiä kooltaan ja lähes saman painoisiakin.
Kuluneempi merkeistä on korjattu, melko tökeröstikkin
...kuvassa näkyy että myöhemmin kasattu on väännetyin hakasin, mutta merkki on mielestäni täysin aito ?
Vasemmanpuoleinen on sodan jälkeen kasattu korvaava merkki. Merkit ovat täysin identtisiä kooltaan ja lähes saman painoisiakin.
Kuluneempi merkeistä on korjattu, melko tökeröstikkin
...kuvassa näkyy että myöhemmin kasattu on väännetyin hakasin, mutta merkki on mielestäni täysin aito ?
Last edited by Rokka on Wed Apr 15, 2009 18:26, edited 1 time in total.
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Kuten näkyy, emalointi on oikeanlainen oikeanlaisella pohjalla, kiinnitys hakaset ovat vaakatasossa ja niitattu.
Tämä merkki on kasattu sodan jälkeen, varmaan viimeisen erän jäänteistä, aito sinänsä, mutta nuo hakaset ovat lyhentämättömät ja taivutetut...
Jatketaan keskustelua näistä ! rikon kyllä tekijänoikeuksia, mutta... tämä on myynnissä huuto.netissä
eikös tuon emaloinnin pohjakuvio ole aivan vääränlainen ?
- j o n i -
eikös tuon emaloinnin pohjakuvio ole aivan vääränlainen ?
- j o n i -
Samoin takaa puuttuu merkin kiinnityspinnit ? Kopio, minun mielestäni kaikin puolin.
- j o n i -
(myyjältä lainattu kuva, referenssinä mielestäni kopio merkkiin)
- j o n i -
(myyjältä lainattu kuva, referenssinä mielestäni kopio merkkiin)
Takapuolella tuo prässäysjälki ei ole yhtä selvä kuin aidoissa.
tuolla myyjällä ollut kyseenalaisia aikaisemminkin... olisko ollut peräti lentomerkki ja toisena kohteena pitkä kunniamerkkiripa...
"Emme ole puolalaisia. Sellaista ei voisi tapahtua täällä"
- kenraali M. Gamelin saadessaan v 1940 varoituksen siitä että saksalaiset voisivat käyttää ranskalaisia vastaan Puolassa soveltamaansa blitzkrieg-taktiikkaa...
- kenraali M. Gamelin saadessaan v 1940 varoituksen siitä että saksalaiset voisivat käyttää ranskalaisia vastaan Puolassa soveltamaansa blitzkrieg-taktiikkaa...
no nyt oli kyllä aika hienosti myyjän taholta toimittu
http://salattu.huuto.net/fi/showitem.ph ... =114169310
http://salattu.huuto.net/fi/showitem.ph ... =114169310
"Emme ole puolalaisia. Sellaista ei voisi tapahtua täällä"
Hienosti toimittu, onkohan joku ollut aktiivisesti asialla, vai onko asia ilmaantunut täältä
- j o n i -
- j o n i -
No eiköhän se ole täältä peräisin. Kiitos asiantuntijoille.
Näyttäisi huuto.netissä olevan "hopeinen" SML myynnissä. Kovasti skeptinen olen merkin aitouteen.
1. Kaksi niitin näköistä pinniä hakaristin (emaloituosa) kiinnitystä varten näyttää vain "merkeiltä" tuossa takapinnassa ei niitatuilta.
2. Kiinnitys mutteri on erikoisessa paikassa, normaalisti se on SML merkissä keskellä tuota pyöreää aluetta.
3. Hopeisia lentomerkkejä lienee tehty ihan ensimmäisinä vuosin 0-50 kpl. Tuossa on vuosi leima U.5, mikä on myös väärä tapa merkitä, siinä ei kuuluisi olla tuota pistettä. Vuosi U5 on 1925.
4. Hopea valmistaja leimasta ei oikein kuvasta saa selvän, se päättyy K kirjaimeen ja vene kuvannee Helsingin aluetta.
Kovin paljon on vaaran merkkejä yhteen merkkiin
- j o n i -
1. Kaksi niitin näköistä pinniä hakaristin (emaloituosa) kiinnitystä varten näyttää vain "merkeiltä" tuossa takapinnassa ei niitatuilta.
2. Kiinnitys mutteri on erikoisessa paikassa, normaalisti se on SML merkissä keskellä tuota pyöreää aluetta.
3. Hopeisia lentomerkkejä lienee tehty ihan ensimmäisinä vuosin 0-50 kpl. Tuossa on vuosi leima U.5, mikä on myös väärä tapa merkitä, siinä ei kuuluisi olla tuota pistettä. Vuosi U5 on 1925.
4. Hopea valmistaja leimasta ei oikein kuvasta saa selvän, se päättyy K kirjaimeen ja vene kuvannee Helsingin aluetta.
- j o n i -
Vertasin taustapuolta yhteen hopeisen merkin kuvaan, sekä Tiasen kirjan kuvaan ja samanlaiselta merkit näyttävät niissäkin. Kiinnitysmutteri on hopeisissa merkeissä samassa paikassa siis keskiosan ylälaidassa. Vuosileimoissa esiintyy ainakin vanhemmissa tuota pisteversiota. Tiaisen kirjan mukaan kaikki hopeiset merkit ovat vuodelta 1925 ja leimat ovat vastaavanlaiset näissä kuvissa. Myös nuo niitit näyttävät kuvissa samanlaisilta, mutta minun kuvat eivät ole niin tarkat, että niistä voisi sanoa aivan varmaa. Sanoisin siis, että vaaran merkit pienenivät huomattavastiRokka wrote:Näyttäisi huuto.netissä olevan "hopeinen" SML myynnissä. Kovasti skeptinen olen merkin aitouteen.
- j o n i -
Valmistajan leima näyttäisi olevan o/yK, joka on Kultala Oy Helsingistä.