Itse täytän kuopat heti kaivuun jälkeen ja hiukka ruohoa päälle ja seuraavaa ettiinjckcollector wrote:popo99 wrote:no en yhtään ihmettele, mukava ylläri olisi omillakin tiluksilla huomata että joku on käyny "hieman" tonkimassaHL/A wrote:Tuosta toiminnasta on kuulemma maanomistaja kiitellyt.
Ohhoh
No onhan se nyt he...tti, kun ei älli riitä jälkiä siistimään. Jättää nyt tuohon kuntoon paikat, ei mee jakeluun ei sitten millään. Juuri näin pilataan harrastajien maine, kun ilman lupia mennään kuutio kaupalla mättämään maata paikasta toiseen ja montut jätetään auki. Missä se maalaisjärki piileskelee nykyisin...voisi ko herrat ja/tai naiset mennä laittamaan jälkensä kuntoon ja selkä suorana esittämään pahoittelunsa ajattelemattomuudestaan maanomistajalle ja sitten helvetin äkkiä lumien sulamisen jälkeen...tai jos sattuu valtion maata olemaan niin ainakin peittämään montut
Talvella tylsää
-
- sotvm5
Re: Talvella tylsää
Kolme hullua euroopassa Stalin hitler ja mossuliini.
Toivottavasti nuo kaivauksissa esiintulleet vainajat on asianmukaisella kunnioituksella toimitettu edelleen tunnistettaviksi ja haudattaviksi - olivat sitten keitä hyvänsä.
Henkilökohtaisesti en välittäisi tällaisia kuvia nähdä palstoilla mutta se on vain minun mielipiteeni.
Henkilökohtaisesti en välittäisi tällaisia kuvia nähdä palstoilla mutta se on vain minun mielipiteeni.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.
Eiköhän tuo ole jo useampaan kertaan tullut selväksi, että naapurin pojat hoitavat jatkon asiallisesti.HL/A wrote:Toivottavasti nuo kaivauksissa esiintulleet vainajat on asianmukaisella kunnioituksella toimitettu edelleen tunnistettaviksi ja haudattaviksi - olivat sitten keitä hyvänsä.
Kuvat on hyviä muistutuksia sodan totuuksista. Ei noista vielä ole painajaisia tullut.
argeologiaa parhaimmillaan...ja kaivaukset näytää olevan varsin ammattitaitoisesti tehdyn...ei pelkkää romun kaivamista.
Jostain luin miten saksalaisten luita palautetaan kotimultiinsa suuria määriä mutta niiden mukana olevat tunnistamiseen mahdollistavat korut,kellot,sormukset ym. jäävät löytäjien kauppatavaraksi.Eipä siis mitään uutta venäjällä vaikkakin samaahan harrastetaan joka maassa,harva se löytämiään palauttaa.HL/A wrote:Toivottavasti nuo kaivauksissa esiintulleet vainajat on asianmukaisella kunnioituksella toimitettu edelleen tunnistettaviksi ja haudattaviksi - olivat sitten keitä hyvänsä.
-
- sotvm1
reka65 wrote:Jostain luin miten saksalaisten luita palautetaan kotimultiinsa suuria määriä mutta niiden mukana olevat tunnistamiseen mahdollistavat korut,kellot,sormukset ym. jäävät löytäjien kauppatavaraksi.Eipä siis mitään uutta venäjällä vaikkakin samaahan harrastetaan joka maassa,harva se löytämiään palauttaa.HL/A wrote:Toivottavasti nuo kaivauksissa esiintulleet vainajat on asianmukaisella kunnioituksella toimitettu edelleen tunnistettaviksi ja haudattaviksi - olivat sitten keitä hyvänsä.
Siltä se tuntuu, kun olen itänaapurin puolella seikkaillu. Kaivuhommat on bisnestä ja viranomaisten rauhoittamiseksi "sotahistoriallista humaania toimintaa ". Kaikki tavarat,kengän nauloista ruosteisiin osiin on myynnissä.
Ainakin räjähdysaine ja messinkiputkeen pakattu sytytin säilyvät toimintakuntoisina maailman tappiin. Iskurikoneisto saattaa sitten maatua nopeammin.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.