Erikoinen ? 9mm Patruunarasia
- Korpisoturi
- kaartsotvm4

- Posts: 524
- Joined: Tue Dec 26, 2006 16:35
Erikoinen ? 9mm Patruunarasia
Lisää ampumaradalta löydettyä...
. 9mm vihreä 50 kpl patruunarasia, made in Italy, lataajana Fiocchi. Erikoista on rasian Suomenkieliset tekstit Poliisin tekniikkakeskus, harjoituspatruuna, ei virkakäyttöön. Lisäksi varmaan PTK:n logo, jossa ratas ja miekka. Tekstit ovat siis alkuperäiset, ei mikään tarra/leimaus. Kuva on tästäkin, mutta en saa nyt liitettyä sitä tänne 
- Tulenjohtomies
- kenr

- Posts: 1959
- Joined: Sun Apr 20, 2008 11:03
- Location: Михайловская артиллерийская академия Санкт-Петербург
- Contact:
Re: Erikoinen ? 9mm Patruunarasia
Ihan normitavaraa niillä radoilla joilla jepet käy säännöllisesti paukuttelemassa ja muistaakseni samaa rasiaa on myös ruotsin kielisenä
- Korpisoturi
- kaartsotvm4

- Posts: 524
- Joined: Tue Dec 26, 2006 16:35
Re: Erikoinen ? 9mm Patruunarasia
OK. En vaan ollut ikinä nähnyt moista aiemmin. Olisi kai vaan tarvinnut pitää silmiä auki...
Re: Erikoinen ? 9mm Patruunarasia
Löytyy!Tulenjohtomies wrote:muistaakseni samaa rasiaa on myös ruotsin kielisenä
Radoilla kannattaa aina vähän dyykata jos patruunarasiat kiinnostaa.Korpisoturi wrote:OK. En vaan ollut ikinä nähnyt moista aiemmin. Olisi kai vaan tarvinnut pitää silmiä auki...
-
Hammer
Re: Erikoinen ? 9mm Patruunarasia
Fiocchi lataa asiakkaiden tarpeisiin erilaisia viranomaispatruunoita jotka pakataan sitten mm. tällaisiin rasioihin.


- Tulenjohtomies
- kenr

- Posts: 1959
- Joined: Sun Apr 20, 2008 11:03
- Location: Михайловская артиллерийская академия Санкт-Петербург
- Contact:
Re: Erikoinen ? 9mm Patruunarasia
Kuva kantaleimasta olisi kiva,jos joltain löytyy näitä kotimaan käyttöön tehtyjä patruunoita/hylsyjä...
- Tulenjohtomies
- kenr

- Posts: 1959
- Joined: Sun Apr 20, 2008 11:03
- Location: Михайловская артиллерийская академия Санкт-Петербург
- Contact:
Re: Erikoinen ? 9mm Patruunarasia
Kiitos,todennäköisesti on...en vaan ole aikaisemmin tätä leima-asiaa ajatellut/huomannut,enkä edes muista että olisin tällaista kantaa "livenä" katsellut.Giant wrote:Olisikohan tuo se Fiocchi.
Rasioita kylläkin näkee enemmän kun riittävästi...
- Tulenjohtomies
- kenr

- Posts: 1959
- Joined: Sun Apr 20, 2008 11:03
- Location: Михайловская артиллерийская академия Санкт-Петербург
- Contact:
Re: Erikoinen ? 9mm Patruunarasia
Meillä käy poliisit muutaman kerran vuoteen pistooliradalla ampumassa, ja noita on kasapäin heidän jäljiltään roskiksissa.
Hauskinta on se, että heidän roskiaan ei oikein voi edes polttaa ilman tarkastamista, esim. viime keväänä löysin tynnyrillisestä roskia 4 tai 5 kovaa laatikoiden sisästä.
Hauskinta on se, että heidän roskiaan ei oikein voi edes polttaa ilman tarkastamista, esim. viime keväänä löysin tynnyrillisestä roskia 4 tai 5 kovaa laatikoiden sisästä.
-
Bushmaster
- sotvm3

- Posts: 559
- Joined: Sun Oct 29, 2006 0:53
Re: Erikoinen ? 9mm Patruunarasia
Noita on tullut radalla vastaan silloin tällöin ja kerran korjasin niitä talteen muutaman näytekappaleen. Ampumattomiin patruunoihin niiden yhteydessä en ole törmännyt, mutta muun ampumatarvikeroinan seassa niitä on sitten ollutkin joka väriä ja kokoa. 
Re: Erikoinen ? 9mm Patruunarasia
Melko paljon näkyyvät poliisit ampuvan vielä "ylijäämääkin", esim 9mm patruunaa 60-luvultakin.





