Lahden patruunat
Lahden patruunat
Arvaako Lahti-pistoolilla ampua Sellier&Bellot SUBSONIC FMJ .Luodin paino 9,0 g.Nopeus ok,mutta onko luodin paino liian suuri? Myyjä suositteli näitä vanhoille aseille.
Re: Lahden patruunat
Niitä oon ampuna monesti, rekyyli on ainakin pienempi joten eiköhän se asekin vähemmän rasitu vaikka on painavampi luoti.
VRV - J
- kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia -
- kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia -
Itse en ampuisi, epäilen että luodin paino on niin raskas että saattaa kumota pienen lähtönopeuden edut (305 m/sek) kun rasituksesta on kyse. Lapua tekee aina välillä patruunaa jossa on 8-grammainen kokovaippa-luoti ja lähtönopeutta 320 m/sek - kallistahan se on, mutta ilmeisesti tarkoitettu juuri Lahti-pistooleihin, Parabellum:eihin ja "puna-ysi" Ukko-Mausereihin.caporal wrote:Arvaako Lahti-pistoolilla ampua Sellier&Bellot SUBSONIC FMJ .Luodin paino 9,0 g.Nopeus ok,mutta onko luodin paino liian suuri? Myyjä suositteli näitä vanhoille aseille.
Lahden elämänkerran mukaanhan L-35:n patruunan alkuperäiset speksit olivat 8-grammainen luoti ja lähtönopeutta 290 m/sek.
-
- sotvm3
Onpahan löysä vekotin. Jos itse suunittelisin aseen niin sen pitäisi kestää vähintään +p+ - latinkeja.
Ei L-35 ole mitenkään "löysä". Sen sijaan aseessa on selkeä rakenteellinen suunnitteluvirhe (kun ei ollut Lahdella tuo lujuuslaskenta mitenkään erityisesti hallussa), minkä johdosta luisti murtuu tietystä kohdasta varsin helposti.Bushmaster wrote:Onpahan löysä vekotin. Jos itse suunittelisin aseen niin sen pitäisi kestää vähintään +p+ - latinkeja.
PS. "pitäisi kestää vähintään +p+ latinkeja" kertoo että sinulla ei ole pienintä hajuakaan siitä mistä kirjoitat.
Continental 4x4 Wiking – Für den Wintereinsatz im Kaukasus mit schwere 4x4-Fahrzeugen.
Aivan ,luisti murtuu kiihdyttimen-akselin kohdalta.Yks hurja kertoi ampuneensa Lahti-pistoolilla ilman kiihdytintä, toimi kuulemma moitteetta.Eihän sen poistamisesta haittaakaan taida olla.Luistintopparihan pysähtyy kahvan vastaavaan koloon.Kiihdyttimen tarkoitushan on antaa luistille "kyytiä".
SB bulkki wörkkii parhaiten mulla
taitaa tosin olla suht kova latinki.
Mutta luistikin on vahvinta mallia.
taitaa tosin olla suht kova latinki.
Mutta luistikin on vahvinta mallia.
-
- sotvm1
caporal wrote:Aivan ,luisti murtuu kiihdyttimen-akselin kohdalta.Yks hurja kertoi ampuneensa Lahti-pistoolilla ilman kiihdytintä, toimi kuulemma moitteetta.Eihän sen poistamisesta haittaakaan taida olla.Luistintopparihan pysähtyy kahvan vastaavaan koloon.Kiihdyttimen tarkoitushan on antaa luistille "kyytiä".
Lahden palautusjousen on oltava todella kunnossa. Usein tapaa yllättävän
löysiä ja kokoonpainuneita. Edesauttaa luistin rikkoutumista aikatavalla.
Rapakon takaa löytyy uutta rekyylijousta:wanhempimestari wrote: Lahden palautusjousen on oltava todella kunnossa. Usein tapaa yllättävän
löysiä ja kokoonpainuneita. Edesauttaa luistin rikkoutumista aikatavalla.
http://www.gunsprings.com/index.cfm?pag ... D=1&mID=34
Itse ostin ihan kotimaasta ja vieläpä originaalin.JTV wrote:Rapakon takaa löytyy uutta rekyylijousta:
Samassa pussissa tulivat kaikki jouset ja pikkuosat.
-
- res vänr
Ja kotimainen paikka oli... ?Make wrote:Itse ostin ihan kotimaasta ja vieläpä originaalin.JTV wrote:Rapakon takaa löytyy uutta rekyylijousta:
Samassa pussissa tulivat kaikki jouset ja pikkuosat.
Omaani jotain originaalia pikkukilkettä tarvittaessa on löytynyt PJ.Virtaselta.
GOTT MIT UNS
Samalta suunnalta kuin eräät kuuluisat Lahti-pistoolitkin.High Power wrote:Ja kotimainen paikka oli... ?
Omaani jotain originaalia pikkukilkettä tarvittaessa on löytynyt PJ.Virtaselta.
-
- res vänr
Ai siellä on vielä toimintaa? Täytyypä jatkoa ajatellen pitää mielessä. Omakin yksilö on eräs näistä kuuluisuuksista.
GOTT MIT UNS
-Suositussa internet huutokaupassa näitä osasarjoja on saman myyjän toimesta näkynyt viimeisen n. vuoden ajan..High Power wrote:Ai siellä on vielä toimintaa? Täytyypä jatkoa ajatellen pitää mielessä. Omakin yksilö on eräs näistä kuuluisuuksista.
-
- res vänr
OK! Vähempi tulee siellä sivustoilla käytyä, mutta kiitos vinkistä. Onko nimimerkki hänellä 'pysäytin'?leon wrote:-Suositussa internet huutokaupassa näitä osasarjoja on saman myyjän toimesta näkynyt viimeisen n. vuoden ajan..
GOTT MIT UNS