Ampuma-aseen lupahakemukset sähköiseen muotoon
Re: Ampuma-aseen lupahakemukset sähköiseen muotoon
Hyvä vaan että kysytään sotilaspassia, kumpanenkaan kouluampujista ei ollu käyny armeijaa. Jos ei käy armeija on aseistakieltäytyjä, mihin ne asetta tarvii?. Viskelköön käpyjä mokomat. Fyysisen sairauden takia käymättä jättäneet on tietysti asia erikseen mutta selkärangan puuttuminen ei ole mikään tauti.
VRV - J
- kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia -
- kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia -
Nythän ne sotilaspassin palauttaneet/repineet saa miettiä harrastuksen jatkumista, onneksi tulee hyvä käpyvuosi.
Tuo ajokortin kelpaamattomuus henkkarina ei ole ollu uutinen enää pitkään aikaan.
Tuo ajokortin kelpaamattomuus henkkarina ei ole ollu uutinen enää pitkään aikaan.
6.D; primus inter pares.
No kesäkuussa vielä kelpasi, vaikka asetushan on astunut jo talvella voimaan...JR33 wrote:...Tuo ajokortin kelpaamattomuus henkkarina ei ole ollu uutinen enää pitkään aikaan.
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Anteeksi taas kärsimättömyyteni mutta eikö tuosta pälli... -korjaan, soveltuvuustestistä
ole mitään havaintoa, vai eikö sellaista olekaan?
Romumuurahainen
Minäkin hain viimeksi luvan ennen kesäkuuta joten tietoa uuden luvan hakemisesta ei ole kuin se sotilaspassin näyttäminen ja soveltuvuustestin tekeminen,en kyllä huomannut kysyä missä se tehtiin,saiko sen mukaansa vai "vedettiinkö(värin saa valita ) viiva" siinä kanslian tiskillä.Olof wrote:Anteeksi taas kärsimättömyyteni mutta eikö tuosta pälli... -korjaan, soveltuvuustestistä
En sanoisi pällitestiksi eli ihan normi järjellä varustettu pääsee kyllä läpi, reilu 15 v olin työpaikkahaastattelussa ja jouduin pällitestiin josta piirrettiin semmonen ympyrä kuin tikkataulu mutta kympit ulkosysrjällä ja tulos olisi ollut nätti jos kasin ysin tietämillä mentäis taulu ympäri. Mulla tuli tähti eli kympin piikkejä mutta nelosia välissä ja kouluttaja ei suositellut mua hommaan. Tekkninen johtaja joka oli soittanut jo edelliseen paikkaan ja luki kiekkoa eritavoin kyin se koulutettu tutkija ja kysyi jos hän pyytää mua kiipeemään perse edellä tolppaan lähetkö yrittämään, sanoin heti et pidä tolppas niin se kysyi koska voin aloittaa. Sanoi että he hakee miehiä eikä marjanpoimijoita, no näin tämä multa aina karkaa mutta kertoo mielipiteeni noihin testeihin joita tavallisen ja rehellisen ihmisen ei tarvi pelätä. Joskus pitää vastata niin että tekis mieli kaunistella ja siittä ne ketkut kyllä saa sut kiinni muiden vastausten perusteella, Nasa on nuo testit pannu aloilleen ja siitä ne on hioutuneet.