Viikonvaihteen arvoitus
Re: Viikonvaihteen arvoitus
Tiedä sitten mitä on meinattu teurastaa mutta kanta näissä on kyllä melkoisen veikeä:
Romumuurahainen
Nuo nallit on siis kyhätty piekkarin hylsyistä:
Minkäänlaisia kantaleimoja ei näissä isommissa hylsyissä näy ja vaikuttaisi että ovat itse sorvattuja.
Minkäänlaisia kantaleimoja ei näissä isommissa hylsyissä näy ja vaikuttaisi että ovat itse sorvattuja.
Romumuurahainen
Tuossa viimeisessä kuvassa näkyvä "nalli" näyttää minun silmääni ihan HILTIn tai starttipistoolin patruunalta. Voihan olla että joku on itse askarrellut "supuja" 9 mm revolveriin....
"Aina on yritettävä
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
on miehellä huono tuuri"
Minäkin ensin katsoin että taitavat nallit olla Hiltin pateja mutta kun samassa
pussissa oli purettuja piekkarinpaukkuja tuollaisilla samanlaisilla kantaleimoilla
-toisessa on tammenterho-kuvio- niin kyllä ne taitaa olla itse nakerrettuja.
pussissa oli purettuja piekkarinpaukkuja tuollaisilla samanlaisilla kantaleimoilla
-toisessa on tammenterho-kuvio- niin kyllä ne taitaa olla itse nakerrettuja.
Romumuurahainen
Tuollaisen krymppäyksen itsetekeminen .22 LR patruunaan vaatisi kyllä aika erikoiset vehkeet. Eli kuvassa näkyvä on varmasti jotain muuta mutta se ei estä sitä etteikö katkaistua ampumatonta pienarin hylsyä olisi voinut käyttää samalla tavalla "nallina". Tammenterho on muuten RWS:n logo.
Itse oletan että tuo "hylsy" on itsetehty adapteri jolla on ammuttu noita lyijymutikoita ja sytytysnallina on käytetty tekstissäni jo aijemmin mainittuja ampumatarvikkeita.
Itse oletan että tuo "hylsy" on itsetehty adapteri jolla on ammuttu noita lyijymutikoita ja sytytysnallina on käytetty tekstissäni jo aijemmin mainittuja ampumatarvikkeita.
"Aina on yritettävä
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
on miehellä huono tuuri"
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
on miehellä huono tuuri"
Heittäkäähän veikkauksia:
Jonkinlainen käsitys on mihin liittyy mutta ei tarkkaa tietoa...
Jonkinlainen käsitys on mihin liittyy mutta ei tarkkaa tietoa...
Romumuurahainen
Jonkin tykin laukaisunaru mutta hieman pitkältä vaikuttaisi
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.
Kuulemma kranaatinheittimen kaluston mukana kulkenut naru. Eli taitaapa silloin olla
hyvinkin sellaisen laukaisunaru. Sitä en tiedä onko 81 vai 120mm heittimen, voi olla
molemmissa sama? Narulla on mittaa noin suunnilleen 2,5-3m.
Eikös 160mm kotimainen heitinkin ole olemassa jolle ei kuitenkaan käyttöä juurikaan
ilmennyt?
hyvinkin sellaisen laukaisunaru. Sitä en tiedä onko 81 vai 120mm heittimen, voi olla
Eikös 160mm kotimainen heitinkin ole olemassa jolle ei kuitenkaan käyttöä juurikaan
ilmennyt?
Romumuurahainen
Mikäli heittimen naru, niin 120 mm, 81 murkulat tarvitsee vain pudottaa putkeen, niin pohjakosketuksesta lähtee paketti matkaan...
"Aseeton kansa on kelvoton!" J.V. Snellman
-
- sotvm1
160mm oli muistaakseni Israelin armeijalle.. Mutta olihan aikanaan 300mm:kin ainakin yksi, ellei kaksi. Hämeenlinnassa taitaa olla nykyisin.Olof wrote:Kuulemma kranaatinheittimen kaluston mukana kulkenut naru. Eli taitaapa silloin olla
ilmennyt?
Muistelen Marskin ihmetelleen montua jonka kranaatti teki hiekkamaahan. Tais olla Niinisalossa. Kranaatissa ei ollu räjähdysainetta Siitä on kuvakin, niin muistan.
Last edited by wanhempimestari on Sat Aug 20, 2011 22:29, edited 1 time in total.
Aha, no sitten tämä mahdollisesti on 120mm nyöri.
Tuo 300mm heitin täytyy olla melkoisen kokoinen paketti kun tuollainen 160mm:kin on
aika kookas värkki. Tai ainakin oletan heittimen jonka olen nähnyt olevan 160mm sillä
120mm näytti isompaansa verrattuna snadilta. Ei tullut silloin mitattua putken halkaisijaa.
Tuo 300mm heitin täytyy olla melkoisen kokoinen paketti kun tuollainen 160mm:kin on
aika kookas värkki. Tai ainakin oletan heittimen jonka olen nähnyt olevan 160mm sillä
120mm näytti isompaansa verrattuna snadilta. Ei tullut silloin mitattua putken halkaisijaa.
Romumuurahainen
Trabantin merkki on tietty harhautusta? Heti olisin tiennyt, mutta kun nro 9 uupuu..
Juu, savupommin merkki on vain vihulaisen tiedustelun hämäämistä varten eli se ei tähän nyyttiin kuulu.
Mutta nyt on näkyvissä myös ysi-taskun sisältö ja vähän muittenkin:
Mutta nyt on näkyvissä myös ysi-taskun sisältö ja vähän muittenkin:
Romumuurahainen
Krh 120mm työkalukäärö. 9-taskussa on iskusytytin IS-72 punaisia varmistusrenkaita ja nallivarmistettu uudenmallisen peruspanoksen avain.