Taas sotilaspassi asiaa
-
CampTaipale
- vääp

- Posts: 255
- Joined: Tue Feb 03, 2009 18:33
Taas sotilaspassi asiaa
Elikkä isän setä kaatui 44-kesällä 19 vuotiaana. Jäikö sotilaspassiviranomaisille arkistoon ja sitä ei palautettu omaisille? Mutta olisi konkreettisesti mahtava saada passi itselle, koska oma poika on tämän miehen mukaan nimen saanut. Eikö salaamis asia ole mennyt umpeen ja saan kaikilta sukulaisilta myönnön asiaan? Jäisi pojalle jokin muukin muisto, kuin sotilaskuva ja sururisti.
Re: Taas sotilaspassi asiaa
Kyllä sotilaspassit tietääkseni on palautettu lähiomaiselle muun henkilökohtaisen tavaran mukana.
Ja kun aikaa on kulunut yli 50 v niin kantakortin/palvelustiedot saa tilattua sota-arkistosta (vai mistä se nykyään tilataan, taisi muuttua jokin aika sitten?).
Ja kun aikaa on kulunut yli 50 v niin kantakortin/palvelustiedot saa tilattua sota-arkistosta (vai mistä se nykyään tilataan, taisi muuttua jokin aika sitten?).
"Emme ole puolalaisia. Sellaista ei voisi tapahtua täällä"
- kenraali M. Gamelin saadessaan v 1940 varoituksen siitä että saksalaiset voisivat käyttää ranskalaisia vastaan Puolassa soveltamaansa blitzkrieg-taktiikkaa...
- kenraali M. Gamelin saadessaan v 1940 varoituksen siitä että saksalaiset voisivat käyttää ranskalaisia vastaan Puolassa soveltamaansa blitzkrieg-taktiikkaa...
Re: Taas sotilaspassi asiaa
Kansallisarkistosta. Ensin Sota-arkisto liitettiin siihen v. 2008 ja viime vuodenvaihteen paikkeilla lopetettiin Sörnäisissä arkistotilojen yhteydessä ollut tutkijasalikin. Nykyään materiaalit tilattava Rauhankadulla olevaan tutkimussaliiin.MAT wrote: Ja kun aikaa on kulunut yli 50 v niin kantakortin/palvelustiedot saa tilattua sota-arkistosta (vai mistä se nykyään tilataan, taisi muuttua jokin aika sitten?).
http://wiki.narc.fi/portti/index.php/Kantakortti

