M39 SKY + pari kuvaa
Re: M39 SKY + pari kuvaa
Ei noin yleensä muuten ole kyseisiä lahjoja, mutta Mosin-Nagant pohjaisten kiväärien kohdalla ehkä ihan vähän...M-39 wrote:Ennustajan lahjoja
m.39 SkY Sako 42. http://www.tkp.suntuubi.com/?cat=29&img=128 Tämä on ihan niitä ensimmäisiä 500 000-sarjalaisia. Numerolla 500 042.
Näistä liikkuu kahdenlaista tietoa, jonka mukaan numerointi olisi alkanut tasan numerosta 500 000 ja toisen tiedon mukaan ensimmäinen tämän sarjan numeroitu ase olisi ollut numerolla 500 026.
Näistä liikkuu kahdenlaista tietoa, jonka mukaan numerointi olisi alkanut tasan numerosta 500 000 ja toisen tiedon mukaan ensimmäinen tämän sarjan numeroitu ase olisi ollut numerolla 500 026.
Nätti tukki.Axu wrote:m.39 SkY Sako 42. http://www.tkp.suntuubi.com/?cat=29&img=128 Tämä on ihan niitä ensimmäisiä 500 000-sarjalaisia. Numerolla 500 042.
Erittäin kliseisesti sanottuna joskus yksi kuva puhuu enemmän kuin tuhat sanaa.Axu wrote: Näistä liikkuu kahdenlaista tietoa, jonka mukaan numerointi olisi alkanut tasan numerosta 500 000 ja toisen tiedon mukaan ensimmäinen tämän sarjan numeroitu ase olisi ollut numerolla 500 026.
Ei näy Sapöörin laittama kuva mulla...? Vähän kyllä aavistelen, mitä siinä ehkä VOISI olla...? ei kai vaan... kuva suojeluskunnan Ukko-Pekasta, jonka sarjanumero on väliltä 500 000 - 500 025...?
Ei niin näy nuo joisa on x ja teksti kuva.
^kaunista 

Kauniimpaa olisi vielä, jos tämäkin torrakko löytyisi omasta kaapista, eikä Amerikan kaukomailta...eli kuva ei ole valitetettavasti omasta aseesta.
Löytyy ainakin 50732X ja vuosi 1943.
Minä en helpolla tätä merkkiä anna... mutta nyt annan...
Tuon Sapöörin laittaman kuvan näkeminen on kyllä ainakin minulle todella jotain uskomatonta... ihan samanlainen yllätys, kuin nähdä P-25 leimattu Mosin-Nagant... Kiitokset siitä!
Aina kannattaa näköjään ottaa puheeksi asehistoriaan ja militariaan liittyviä epävarmoja asioita... joku toinen saattaa kuitenkin tietää jotain sellaista, mitä muut eivät tiedä.
Tässä tuli taas kumottua ainakin minulle yksi epävarma asia noiden suojeluskunnan Ukko-Pekkojen numeroinnista. En enää muista, mistä kirjasta tai julkaisusta minä tuon väittämän olen useita vuosia sitten lukenut, että numerointi alkaisikin mukamas numerosta 500 026, mutta kyllä se oli ihan paperille painettu mielipide.
Tuo on tainnut olla sen jutun kirjoittajalta samanlaista epävarmaa MuTu-tietoa, kuin perustelut sille, miksi Ahlberg-pistooli numerolla 2002 on olemassa. Sellainenkin pistooli on muuten kyllä ihan oikeasti olemassa.

Aina kannattaa näköjään ottaa puheeksi asehistoriaan ja militariaan liittyviä epävarmoja asioita... joku toinen saattaa kuitenkin tietää jotain sellaista, mitä muut eivät tiedä.
Tässä tuli taas kumottua ainakin minulle yksi epävarma asia noiden suojeluskunnan Ukko-Pekkojen numeroinnista. En enää muista, mistä kirjasta tai julkaisusta minä tuon väittämän olen useita vuosia sitten lukenut, että numerointi alkaisikin mukamas numerosta 500 026, mutta kyllä se oli ihan paperille painettu mielipide.
Tuo on tainnut olla sen jutun kirjoittajalta samanlaista epävarmaa MuTu-tietoa, kuin perustelut sille, miksi Ahlberg-pistooli numerolla 2002 on olemassa. Sellainenkin pistooli on muuten kyllä ihan oikeasti olemassa.
Jos Mosinit noin yleisesti kiinnostaa niin suosittelen säännöllistä vierailua jenkkien tietyillä asefoorumeilla. Sieltä löytyy luullakseni myös paras täkäläinen tieto koska ao. foorumeilla osa "kantavista voimista" on suomalaisia kärkipään keräilijöitä.
"Aina on yritettävä
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
on miehellä huono tuuri"
Kiitos vinkistä... olisiko laittaa muutamia linkkejä noille mielestänne hyvien Mosin-Nagant-asefoorumien sivuille. Tullut pääasiassa käytyä itse vaan noilla kahdella... mosinnagant.net ja 7.62x54r.net sivustoilla.
Tuon KVG -ohjeen kyllä tiedän, mutta muutama linkki kyllä kelpaisi...
Tuon KVG -ohjeen kyllä tiedän, mutta muutama linkki kyllä kelpaisi...
- v a l m e t
- kers
Minä olen tässä kiinnostuksen kasvaessa huomannut, että mikäli aseeseen liittyy SA (vaikka ihan vähän), niin
mikään ei ole varmaa. Hyvä esimerkki on noi piiput. Juuri kun on tullut vakuuttuneeksi, että johonkin tiettyyn
aseeseen kuuluu joku tietty piippu, niin kohta jollain on sitten esittää, että tämmösiäkin on
Varmaan
kyllä mielenkiintoinen ja runsas keräilyalue. Olen kanssa huomannut, että Ameriiikan foorumeilla on yllättävän
paljon tietoa ja meikäläistä kalustoa.
mikään ei ole varmaa. Hyvä esimerkki on noi piiput. Juuri kun on tullut vakuuttuneeksi, että johonkin tiettyyn
aseeseen kuuluu joku tietty piippu, niin kohta jollain on sitten esittää, että tämmösiäkin on

kyllä mielenkiintoinen ja runsas keräilyalue. Olen kanssa huomannut, että Ameriiikan foorumeilla on yllättävän
paljon tietoa ja meikäläistä kalustoa.
En ota koskaan kuin yhden paukun. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput. ...
Noiden jo mainittujen lisäksi ainakin oheiseen kannattaa tutustua:... olisiko laittaa muutamia linkkejä noille mielestänne hyvien Mosin-Nagant-asefoorumien sivuille.
http://forums.gunboards.com/
Jo sivuston logon pitäisi puhutella asianharrastajia....

"Aina on yritettävä
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
on miehellä huono tuuri"
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
on miehellä huono tuuri"