Lähimmäksi menee ohjekirjoissa 76 ItK/B
76 ItK/28 B
76 ItK/29 B
76 ItK/34 V
76/48 BI
Mielenkiintoinen hylsy,saksalaisen DWM tehtaan valmistama vuonna 1939.Ilman saksalaisia hyväksyntä leimoja eli vientiin tehty. Kelpaisi minullekkin kokoelmiin.
HB on "Hotchkiss Brevete" eli lähinnä tavaramerkki. Tai myös Ranskassa valmistetuissa A-tarvikkeissa tehtaan leima. Kyseisessä hylsyssä on kuitenkin kello 12'ssa Tulan tehtaan leima joten on Venäjällä lisenssillä valmistettu.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.
Vai sillälailla. Melko rehtiä toimintaa rys*ältä jos ovat leimanneet kantaan tämän tavaramerkin...
Sitä piti vielä udella että mitä se tuo 0,311-0,312-leima tahtoo sanoa?
Piikkinokkamosse Opelin täys kopio ,Eliten 1500 kone BMW kopio ? Näin auto puolella , moottoripyörät IC vissiin DKW:n täyskopio (veivät koko tehtaan valokatkaisijoista lähtien ,lekenda ?)Jossain sodan jälkeisissä IC:ssä etupäässä DKW meistileimat ,että vanhaa varastoa käytettiin .
jiipee76 wrote:
Olof wrote:Melko rehtiä toimintaa rys*ältä jos ovat leimanneet kantaan tämän tavaramerkin...
Kerroppa jotakin mitä ryssä ei olisi kopioinut.Lyhyempi lista se olisi kuin kopioitujen lista.
Venäläisissä 1900-luvun alussa valmistetuissa 47x376R ja 37x94R valmistetuissa ainakin. 57mm hylsyistä ja isommista en ole varma. Ranskasta ostetuisssa hylsyissä leimoja ei mielestäni ole näkynyt. Numerosarjoja on muutamia samantyylisiä mutta täysin identtiset numerot voivat olla sekä 37mm että 47mm hylsyssä.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.