onko kellään tuota Lapua 12g D46 ladattua tarkkuuspatruunaa, jossa on O.Rantalan 1935 ampuman suomen ennätyksen taulu kuvassa ? Kiinnostaisi minkä pituiseksi Lapua on patruunan tuolloin ladannut ?
- j o n i -
Lapua D46 7,62x53R tarkkuuspatruuna
Lapua D46 7,62x53R tarkkuuspatruuna
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Re: Lapua D46 7,62x53R tarkkuuspatruuna
Johan nyt toki!
Ko. askissa olevan patruunan pituus on 76,5 mm. Kyseisellä takakannen kuvalla/teksitillä varustettuja askeja on allekirjoittaneella tosin kolme (3) erilaista: Tarkkuuspatruunaa 7,62 x 53 R kelta-sininen aski, Tarkkuuspatruunaa 7,62 x 53 R standardi-laatu valko-sininen aski ja Tarkkuuspatruunaa 7,62 x 53 R erikois-laatu valko-sininen aski. Mitta on otettu ensimmäisenä mainitussa askissa olleesta patruunasta.
- Esa -
Ko. askissa olevan patruunan pituus on 76,5 mm. Kyseisellä takakannen kuvalla/teksitillä varustettuja askeja on allekirjoittaneella tosin kolme (3) erilaista: Tarkkuuspatruunaa 7,62 x 53 R kelta-sininen aski, Tarkkuuspatruunaa 7,62 x 53 R standardi-laatu valko-sininen aski ja Tarkkuuspatruunaa 7,62 x 53 R erikois-laatu valko-sininen aski. Mitta on otettu ensimmäisenä mainitussa askissa olleesta patruunasta.
- Esa -
kiitos, onko noissa pituuseroja, entä merkittyjä lähtönopeuseroja ?
- j o n i -
- j o n i -
Kelta-sinisessä askissa on ilmoitettu lähtönopeudeksi v25 = 700 m/s ja luodin halkaisijaksi 7,88 mm, erikois-laadulla vastaavasti v25 = 725 m/s ja 7,85 mm. Standardi-laadun askin takakannessa ilmoitetaan ainoastaan ludin halkaisija 7,84 - 7,85 mm ja ruutipanos 2,77 g VRT 234/43-ruutia .
Patruunan pituuksia en pääse (=halua) vertailemaan, kun ainoastaan kelta-sininen aski on avattu.
- Esa -
Patruunan pituuksia en pääse (=halua) vertailemaan, kun ainoastaan kelta-sininen aski on avattu.
- Esa -
Kiitos kovin.
- j o n i -
- j o n i -