![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Meinasi vaan jo usko loppua, mutta kyllä sieltä tykkihallin kätköistä löytyi sittenkin laatikko jonka päällä komeili 20 ItK/40M.
Kyseessä on siis tämä rengastähtäin. En muista nähneeni kovin montaa.
Näyttää vallan MAINIOLTA!!!,katselin tänään tykkiä puunatessani että mitähän tuohon normitähtäimen viereiseen uraan oikein sopii...mutta selvisihän sekin.Berlioz wrote:No laitetaan, laitetaan![]()
Meinasi vaan jo usko loppua, mutta kyllä sieltä tykkihallin kätköistä löytyi sittenkin laatikko jonka päällä komeili 20 ItK/40M.
Kyseessä on siis tämä rengastähtäin. En muista nähneeni kovin montaa.
Käsittääkseni sillä otetaan ennakot lentokonetta ammuttaessa, jossain rengastähtäimessä olen nähnyt "tuuliviirin" joka hoitaa ennakon liikkuvaan koneeseen ammuttaessa automaattisesti, vai olenko ihan hakoteillä?igorrock wrote:Onko rengastähtäin jonkinlainen apuneuvo po. tykkiä asemaan ajettaessa? Että saadaan tykin kumipyörät suoraan, vai....?
Eli kuvia kehiin että tällainen tyhmempikin ymmärtää mistä kyse !
Onko lipas väriltään harmaa vai vihreä?FN_1899 wrote:jiipee76, Mulla on pelkkä iso lipas ei mitään härpäkkeitä ympärillä. Painava murikka, jonka otin mukaan EV:hen vain koska oli tämä huutokaupassa ja siinä näkyi tuo yhden lippaan vajaus siinä häkkyrässä.
Suur kiitos jälleen arvoisan foorumin kirja suosituksista! Monet kirjat olen Teidän suosituksistanne osannut etsiä ja löytänytkin ne eri antikvariaateista ympäri Suomen. Tämä saapui eilen ja kunhan muutama edellinen ostos on luettu, niin vuoronsa on tuleva!TPTK wrote:...Suosittelen luettavaksi Niilo Lappalainen: Veren kostuttamat saaret, ...sisältää mm. kuvausta Teikarinsaaren 20mm Madsen -pikatykkien (tykkiryhmien) toiminnasta.
Ei ole.J wrote:Onko Madsenista tarkoitus tehä toimiva?
Asekohtaiset kantakirjat menivät kyllä vallan muualle kuin savuna taivaalle(eivät ainakaan kaikki).Minä olen nimittäin nähnyt muutaman joissa hyvin mielenkiintoista asekohtaista historiikkia.Tulenjohtomies wrote:Uskallan väittää että poltettu.80-luvun lopulla moni vanha käsikirja ja ohjesääntö koki sen kohtalon.
Vielä nykyäänkin tavaraa katoaa piipuista taivaalle,vaikka kummalliselta se saattaakin kuulostaa.