Mitä huomioitava matkalla Karjalaan ja tehtyjä havaintoja
Moderator: Juha Tompuri
Re: Mitä huomioitava matkalla Itäkarjalaan ja tehtyjä havaintoja
Samaisessa 1.D:n kirjassa on hyvät kartat Leijonan sijainnista.
Pölisin aijemmin omiani, ei se Leijona veden alla ole
Houkuttelevan lähellä Maaselän asemaa kyllä...
http://maps.google.com/maps?ll=63.16778 ... &t=h&hl=fi
Pölisin aijemmin omiani, ei se Leijona veden alla ole
Houkuttelevan lähellä Maaselän asemaa kyllä...
http://maps.google.com/maps?ll=63.16778 ... &t=h&hl=fi
6.D; primus inter pares.
- Sturmmann
- mars
- Posts: 2229
- Joined: Sat Feb 11, 2006 18:07
- Location: Kymijokilinja on viimeinen lukkomme!
- Contact:
Re: Mitä huomioitava matkalla Itäkarjalaan ja tehtyjä havaintoja
Nooh, näinhän asiat selviää. Onhan noita dokumentteja ja karttoja olemassa, mutta miten itsekkin kuvittelin Leijonan sijainneen Suurlahden pohjukassa. Pitää lukea läksyt uudelleen.
Tämä meidän retki oli vasta tiedustelua. Seuraava reissu sujuu mukavamin. Kohteina on Liistelampi, Hiisjärvi ja Suurlahti pääkohteina.
Tämä meidän retki oli vasta tiedustelua. Seuraava reissu sujuu mukavamin. Kohteina on Liistelampi, Hiisjärvi ja Suurlahti pääkohteina.
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.
- Sturmmann
- mars
- Posts: 2229
- Joined: Sat Feb 11, 2006 18:07
- Location: Kymijokilinja on viimeinen lukkomme!
- Contact:
Re: Mitä huomioitava matkalla Itäkarjalaan ja tehtyjä havaintoja
Tie Suurlahteen oli tässä kunnossa, joten äänestyksellä minä vastaan muut päädyttiin olla jatkamatta eteenpäin. Olisin kyllä kävellyt sen reilun kilometrin, mutta auringon kulmasta voitte päätellä kellon olevan jo aika myöhäisellä, että seuraavaan kertaan.
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.
-
- erikmest
- Posts: 338
- Joined: Sun Nov 13, 2011 17:28
Re: Mitä huomioitava matkalla Itäkarjalaan ja tehtyjä havaintoja
Mitä tällainen matka, ei matkatoimiston/bussiyhtiön järjestämänä, käsittää.
Mistä varasitte auton, hotellit.
Oliko vakikuski vai ajoitteko vuorollaan.
Matka on ilm. ollut varsin hyvä, tulostavoitteinen...
Lopulliset kustannukset, noin hinta.
Mistä varasitte auton, hotellit.
Oliko vakikuski vai ajoitteko vuorollaan.
Matka on ilm. ollut varsin hyvä, tulostavoitteinen...
Lopulliset kustannukset, noin hinta.
- Sturmmann
- mars
- Posts: 2229
- Joined: Sat Feb 11, 2006 18:07
- Location: Kymijokilinja on viimeinen lukkomme!
- Contact:
Re: Mitä huomioitava matkalla Itäkarjalaan ja tehtyjä havaintoja
Niinkuin tämä meidän retki oli onnistunut ja hieman tiedusteluluontoinen.
Kustanukset jää alas omalla reissulla selkeästi, kun ei ole välistävetoja.
Busseja vuokraa Suomessa useampikin pieni yrittäjä. Kouvolassa TTJ-rent liisasi meile auton omilla ehdoillaan, että me vastasimme autosta rajan tuolla puolen täysin. Tosin IF-vakuutusyhtiössä on liikennevakuutukset, jotka pelaa Venäjällä. Ilmeisesti kaikilla yhtiöillä ei ole, kun siihen vedoten jotkut ei autoa siinne halua matkalle antaa.
Hotellit olisi edullisia, jos menee suoraan paikanpäälle ja uskoo, että on vapaita huoneita. Me otettiin edeltäkäsin huoneet, niin hinta oli tuplaten tai triplaten noin. 50 - 60 € / yö / hlö. Suoraan hotellista et huoneita voi ottaa edullisesti sähköpostilla, kun sikäläinen matkatoimisto tulee väkisin väliin ja ottaa siivun. Jos olisi luottohenkilö paikanpäällä, niin saattaisi onnistuakkin? Venäjällä myydään hotellihuone 50 € hintaan ja vaikka ois kuin monelle, niin se on se hinta, mutta Suomesta huonetta ottaessa se hinta on / hlö.
Hotellit on ihan ok. suihkuineen ja ruokailuineen.
Jos on partiohenkeä, niin maastoon teltan kanssa ja on edullisempaa sitten vielä.
Lopullisiin kuluihin vaikuttaa oma reitti, että paljonko ajaa. Meille tuli Kouvola-Petroskoi-Karhumäki-Kouvola matkaa 1800 km monine mutkineen. Polttoaine maksaa siinä 70 snt / litra. Tuollainen turbo Volkkari menee 7-9 litraa satasella, että tuossa vähän kulutietoutta.
Kustanukset jää alas omalla reissulla selkeästi, kun ei ole välistävetoja.
Busseja vuokraa Suomessa useampikin pieni yrittäjä. Kouvolassa TTJ-rent liisasi meile auton omilla ehdoillaan, että me vastasimme autosta rajan tuolla puolen täysin. Tosin IF-vakuutusyhtiössä on liikennevakuutukset, jotka pelaa Venäjällä. Ilmeisesti kaikilla yhtiöillä ei ole, kun siihen vedoten jotkut ei autoa siinne halua matkalle antaa.
Hotellit olisi edullisia, jos menee suoraan paikanpäälle ja uskoo, että on vapaita huoneita. Me otettiin edeltäkäsin huoneet, niin hinta oli tuplaten tai triplaten noin. 50 - 60 € / yö / hlö. Suoraan hotellista et huoneita voi ottaa edullisesti sähköpostilla, kun sikäläinen matkatoimisto tulee väkisin väliin ja ottaa siivun. Jos olisi luottohenkilö paikanpäällä, niin saattaisi onnistuakkin? Venäjällä myydään hotellihuone 50 € hintaan ja vaikka ois kuin monelle, niin se on se hinta, mutta Suomesta huonetta ottaessa se hinta on / hlö.
Hotellit on ihan ok. suihkuineen ja ruokailuineen.
Jos on partiohenkeä, niin maastoon teltan kanssa ja on edullisempaa sitten vielä.
Lopullisiin kuluihin vaikuttaa oma reitti, että paljonko ajaa. Meille tuli Kouvola-Petroskoi-Karhumäki-Kouvola matkaa 1800 km monine mutkineen. Polttoaine maksaa siinä 70 snt / litra. Tuollainen turbo Volkkari menee 7-9 litraa satasella, että tuossa vähän kulutietoutta.
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.
Re: Mitä huomioitava matkalla Itäkarjalaan ja tehtyjä havaintoja
Tuo hotellien varaus-ja hintasystem on aina vaan vähäsen hakusessaan varsinkin syrjemmällä.
Eikä se perhemajoituksen hintakaan ole ihan selvä, tahtoo niihin kertyä lisiä, saunan lämmityslisä, vedenlämmityslisä, talonpyyhkeetlisä, etc.
Ollaan kerran Suojärven lääninvankilan/hotellin respassakin pitkään tingattu varattuja hotellihuoneita, löytyi ne viimein.
Tuo kulujen minimointi on helppoa, ruoka ja -juoma on kilpailukykyistä, ja siinä polttoainemittarilla tulee jotenkin outo olo...
Kolarivaaraa moni pelkää suotta, se on tullaakseen ihan missä vaan, jopa Seuratalon risteyksessäkin kolisee, jos ei ole tarkkana.
Tai jossain luojanluomassa Haminan rinkelissä.
Eikä se perhemajoituksen hintakaan ole ihan selvä, tahtoo niihin kertyä lisiä, saunan lämmityslisä, vedenlämmityslisä, talonpyyhkeetlisä, etc.
Ollaan kerran Suojärven lääninvankilan/hotellin respassakin pitkään tingattu varattuja hotellihuoneita, löytyi ne viimein.
Tuo kulujen minimointi on helppoa, ruoka ja -juoma on kilpailukykyistä, ja siinä polttoainemittarilla tulee jotenkin outo olo...
Kolarivaaraa moni pelkää suotta, se on tullaakseen ihan missä vaan, jopa Seuratalon risteyksessäkin kolisee, jos ei ole tarkkana.
Tai jossain luojanluomassa Haminan rinkelissä.
6.D; primus inter pares.
- Sturmmann
- mars
- Posts: 2229
- Joined: Sat Feb 11, 2006 18:07
- Location: Kymijokilinja on viimeinen lukkomme!
- Contact:
Re: Mitä huomioitava matkalla Itäkarjalaan ja tehtyjä havaintoja
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.
- Sturmmann
- mars
- Posts: 2229
- Joined: Sat Feb 11, 2006 18:07
- Location: Kymijokilinja on viimeinen lukkomme!
- Contact:
Re: Mitä huomioitava matkalla Itäkarjalaan ja tehtyjä havaintoja
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.
Re: Mitä huomioitava matkalla Itäkarjalaan ja tehtyjä havaintoja
Terveiset Laatokan Karjalasta. Tultiin eilen neljän päivän telttailuretkeltä kotiin. Koluttiin Lemetin, Nietjärven ja Lunkulansaaren alueita.
Re: Mitä huomioitava matkalla Itäkarjalaan ja tehtyjä havaintoja
"Vielä on kesää jäljellä..."Sturmmann wrote:...
Tämä meidän retki oli vasta tiedustelua. Seuraava reissu sujuu mukavamin...
6.D; primus inter pares.
Re: Mitä huomioitava matkalla Itäkarjalaan ja tehtyjä havaintoja
Syvärinniskalla pääsee nyk. myös isolla bussilla, normikorkuisella, yli synkän virran.
Ainut harmi on, että bussin joutuu peruuttamaan pois vastarannalla, jostain mystisestä syystä eivät aukaise keularamppia...
Petroskoissa on avattu uusi ostoskeskus heti Pohjola-hotellilta rantaanpäin mennessä.
Täynnä länsimaista hapatusta, hintoja myöten.
Sielläkin olisi pitänny olla joku pirun bonus-kortti...
Ainut harmi on, että bussin joutuu peruuttamaan pois vastarannalla, jostain mystisestä syystä eivät aukaise keularamppia...
Petroskoissa on avattu uusi ostoskeskus heti Pohjola-hotellilta rantaanpäin mennessä.
Täynnä länsimaista hapatusta, hintoja myöten.
Sielläkin olisi pitänny olla joku pirun bonus-kortti...
6.D; primus inter pares.
Re: Mitä huomioitava matkalla Itäkarjalaan ja tehtyjä havaintoja
Syksyllä 2009 ei ollut edes ramppeja. Joen yli mentiin hinaajan työntämällä ponttoonilla jossa ei ollut kuin vaijerit aitoina. Vähän hirvitti kun ajattivat ihan reunalle, että saivat kaikki autot mahtumaan kyytiin.
Tuolta löytyy kuvia ko.matkalta: https://www.facebook.com/media/set/?set ... acf40f1d55
Tuolta löytyy kuvia ko.matkalta: https://www.facebook.com/media/set/?set ... acf40f1d55
- Purjotuulikki
- kers
- Posts: 130
- Joined: Sat Dec 08, 2007 22:25
- Location: Kattivaaran margariinitehdas
Re: Mitä huomioitava matkalla Itäkarjalaan ja tehtyjä havaintoja
Kaalimaan ja vähän muunkin liikennekulttuuria. Onnelassa on muotia pitää videokameraa tuulilasilla ja näin tehtailla vakuutuspetoksia.
http://www.youtube.com/watch?v=oFkw5JFO ... ture=share
http://www.youtube.com/watch?v=oFkw5JFO ... ture=share
Re: Mitä huomioitava matkalla Itäkarjalaan ja tehtyjä havaintoja
Hotelli Karelian ohjeita kansalaisille:
Ja Span puolella on joissakin palveluissa yli 100 kiloisille vähän kovempi hinta...kun sitä pinta-alaa on enempi
Rus-hotelliksi ok, siisti ja lämmintä vettäki tuli.
Ja Span puolella on joissakin palveluissa yli 100 kiloisille vähän kovempi hinta...kun sitä pinta-alaa on enempi
Rus-hotelliksi ok, siisti ja lämmintä vettäki tuli.
Befehl ist Befehl!
http://www.sodanajankuusamo.net
-http://aseliikepheiskanen.com/
-www.waffenlager.net
http://www.sodanajankuusamo.net
-http://aseliikepheiskanen.com/
-www.waffenlager.net
Re: Mitä huomioitava matkalla Itäkarjalaan ja tehtyjä havaintoja
Onko veli sturmmanin esikunnalla jo alustavat suunnitelmat matkalle Itä-karjalaan osa 2.
Talvi lueskellaan Mai-Guban ja Vodla-joen operaatioista ja kerätään matkapäiväanomuksiin hyväksyntäleimoja vääpeliltä.
Retkimuonasta vastaavat tahot on vaan pettänny jokainen vuorollaan, pitää alkaa purkittamaan särkiä ja kuivattamaan pemmikaania itse.
Talvi lueskellaan Mai-Guban ja Vodla-joen operaatioista ja kerätään matkapäiväanomuksiin hyväksyntäleimoja vääpeliltä.
Retkimuonasta vastaavat tahot on vaan pettänny jokainen vuorollaan, pitää alkaa purkittamaan särkiä ja kuivattamaan pemmikaania itse.
6.D; primus inter pares.