Asekeräilyluvan hakeminen

Yleinen keskustelu aseista ja asekeräilystä.
Markus
kok
kok

Re: Asekeräilyluvan hakeminen

Post by Markus »

Tänään vein hakemuksen asemalle ja 1-2 viikon sisällä pitäisi tullu kutsu haastatteluun.Sitä odotellessa :smile:

Oli muuten lupatiskin muija pihalla kuin lumiukko,mutta onneksi sieltä joku enemmän tietäväkin löytyi!Aikaa meni jonottamisineen noin tunti eli ei kovin kauan...

eklu
res vänr
res vänr

Post by eklu »

On hyvä tuntea keräilijä jolla on laajat vanhat oikeudet, kaverini isä joka on vanha mutta virkeä ja erittäin myötämielinen. Olen toiminut pesänhoitajan apulaisluottomiehenä ja vienut aseet keräilijälle talteen ja etsimme kunnon ostajan joka maksaa asiallisesti ja vain se tiedosto maksu otetaan ja leskelle loput. Olisko viisi nyt turvassa ja hiljan myytiin suomi kp ilmeisen ampumaton ja numerotarkka asialliseen hintaan ja leskellä tippa tuli silmään kun vein rahat joilla tosiaan oli käyttöä. Lapsia kotona hoitaneen eläke on todella pieni että reilu kuukauden eläke käteen on iso asia ja se että niistä aseista päästään laillisesti eroon on helpotus jopa pesänhoitajalle.

Tykkään tämmöisestä luottamuksesta, aseitahan saisi tämmöisessä tilanteessa vaikka ilmaiseksi mutta kun olen nämä ukot nähnyt rannassa jo pikkupojasta lähtien niin heidän hyvät neuvot mua velvoittaa toimimaan rehdisti. Sama tilanne kun taloja peruskorjataan niin löytyy vaarin kätköjä ja mun puhelin soi.

Vähän ohi aiheesta mutta liittyy asekeräilyyn mielestäni kovaa, edes joku pelastaa sulatusuunista historiaa enkä kyllä muista keräilijän ampuilleen ihmisiä vaan ovat nykyään äärinmäisen kunnollisia.

Birke
ylik
ylik

Post by Birke »

eklu wrote:On hyvä tuntea keräilijä jolla on laajat vanhat oikeudet, kaverini isä joka on vanha mutta virkeä ja erittäin myötämielinen. Olen toiminut pesänhoitajan apulaisluottomiehenä ja vienut aseet keräilijälle talteen ja etsimme kunnon ostajan joka maksaa asiallisesti ja vain se tiedosto maksu otetaan ja leskelle loput. Olisko viisi nyt turvassa ja hiljan myytiin suomi kp ilmeisen ampumaton ja numerotarkka asialliseen hintaan ja leskellä tippa tuli silmään kun vein rahat joilla tosiaan oli käyttöä. Lapsia kotona hoitaneen eläke on todella pieni että reilu kuukauden eläke käteen on iso asia ja se että niistä aseista päästään laillisesti eroon on helpotus jopa pesänhoitajalle.

Tykkään tämmöisestä luottamuksesta, aseitahan saisi tämmöisessä tilanteessa vaikka ilmaiseksi mutta kun olen nämä ukot nähnyt rannassa jo pikkupojasta lähtien niin heidän hyvät neuvot mua velvoittaa toimimaan rehdisti. Sama tilanne kun taloja peruskorjataan niin löytyy vaarin kätköjä ja mun puhelin soi.

Vähän ohi aiheesta mutta liittyy asekeräilyyn mielestäni kovaa, edes joku pelastaa sulatusuunista historiaa enkä kyllä muista keräilijän ampuilleen ihmisiä vaan ovat nykyään äärinmäisen kunnollisia.
Asiallista toimintaa!
Unternehmen Birke

Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

Post by Rokka »

Markus wrote:Asekeräilyluvan hintaa ilmeisesti laskettu puolella?Poliisin sivuilla oli ainakin pari kuukautta sitten hinnaksi ilmoitettu 235€(muistaakseni) nyt näyttäisi olevan 115€.Joskus näinkinpäin :-D Vai muistanko väärin???

http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/ ... luhinnasto
Eilen vihdoin palkittiin melkein kahden vuoden prosessi, mutta eipä siihen ollut kirjattuna oikea tuon hinnaston mukainen hinta, vaan 225€ ! Täytyy ensi viikolla kysäistä asiaa, joten varmaan tuo hinta on kupla sivulla... kaupan ehtojen mukaan tuote olisi myytävä julkaistulla hinnalla, mutta tuskimpa se koskee poliisia :)

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

Tvälläri
ylik
ylik

Post by Tvälläri »

Melko homma jos kaks vuotta olet ootellu :shock: , tuttava alotti koko rosessin kuukaus takaperin, sitte luvat sisään ja Pohasta oli tullu muuan päivä sitte paperit :pray:
Vain voittajan taistelu päättyy paraatiin...

Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

Post by Rokka »

Tvälläri wrote:Melko homma jos kaks vuotta olet ootellu :shock: , tuttava alotti koko rosessin kuukaus takaperin, sitte luvat sisään ja Pohasta oli tullu muuan päivä sitte paperit :pray:
...juu, meitä on pari saman seuran kaveria, jotka haki samaan aikaan statusta ja kävi haastatteluissa, sitten edellisenä syksynä kyseltiin hommien perään oli kuulemma kiiretä täällä paikalispäässä, no ei viitsitty sitten käydä asiasta rähisemään... Viime keväänä sama homma, kunnes ilmeisesti kanslian tytöt otti asian hoitaaksen, uudet hastattelut ja taas odottelemaan, riihimäelle paperit lähti viimein muistaakseni loka-marraskuun vaihteessa :)

...veikkaan et huonompi hermoselta kaverilta olisi saattanut käpy kärytä :)

- j o n i -

John Moses
kaartsotvm3
kaartsotvm3

Post by John Moses »

Eikö nää horinat ikinä lopu...
Image

JR33
ev
ev

Post by JR33 »

Ei lopu, papukaija on härmlandiassa rauhoitettu ja vaikka lukonuhka leijuu se kodinturva on varmaan opetettu kirjottamaan... kymmenkynsi-nimimerkillä. :roll:
6.D; primus inter pares.

Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

Post by Rokka »

:) nuo horinat john mosesin viestissä taisivat tarkoittaa eklun välistä hävinnyttä viestiä ;)

Mutta asiaan, kyselin PoHasta miksi minulle oli määrätty maksuksi 225€ eikä hinnaston 115€, on kuulemma väärin nettihinnastossa, eikä kannata välttämättä asiaa riitauttaa, kun ei menisi läpi :)

- j o n i -

Markus
kok
kok

Post by Markus »

Markus wrote:Tänään vein hakemuksen asemalle ja 1-2 viikon sisällä pitäisi tullu kutsu haastatteluun.Sitä odotellessa :smile:

Oli muuten lupatiskin muija pihalla kuin lumiukko,mutta onneksi sieltä joku enemmän tietäväkin löytyi!Aikaa meni jonottamisineen noin tunti eli ei kovin kauan...
No niin tänään tasan 2 viikkoa hakemuksen jättämisestä paikalliselta asemalta soittivat että poliisihallitus pyytänyt säilytyspaikan tarkastusta.Ilmoitin että en ole vielä asekaappia hankkinut(kassakaappi jo löytyy,pistooleja/patruunoita varten),koska käsitykseni mukaan säilytystilojen tarkistusta ei laissa vaadita ennen luvan saantia.Vaan vasta ennen ensinmäisen aseen myöntämistä keräilyperusteella.No asia tuntui menevän turhan vaikeaksi,joten pistin asekaapin juuri tilaukseen eli tarkistus varmaan parinviikoon sisällä...

Sitä vain ihmettelen että en ole käynyt minkäännäköisessä haastattelussa vielä,mutta sain sellaisen käsityksen että hakemus on jo poliisihallituksessa,jos kerran säilytystilojen peräänkin kyselivät :|

Saas nähdä millä vauhdilla homma tästä nyt etenee :-D

FN_1899
sotvm2
sotvm2

Post by FN_1899 »

Sitten pieni vinkki, että kannattaa siivota kämppä ennen tarkastusta ja laittaa kaikki ojennukseen. Epäjumalan kuvat pois näkyvistä ja kammalla irokeesi siistiksi. Se säilytystilojen tarkastus on samalla "tupa, kaappi ja siisteystarkastus". Ihan varmasti vaikuttaa hakemuksen läpi menoon nuorella hakijalla, minkä kuvan tarkastusta suorittava kotonasi saa. Lycka till.

Markus
kok
kok

Post by Markus »

FN_1899 wrote:Sitten pieni vinkki, että kannattaa siivota kämppä ennen tarkastusta ja laittaa kaikki ojennukseen. Epäjumalan kuvat pois näkyvistä ja kammalla irokeesi siistiksi. Se säilytystilojen tarkastus on samalla "tupa, kaappi ja siisteystarkastus". Ihan varmasti vaikuttaa hakemuksen läpi menoon nuorella hakijalla, minkä kuvan tarkastusta suorittava kotonasi saa. Lycka till.
Pidetään mielessä!Tuosta säilytystilojen tarkistuksestakin on ilmeisesti aika isoja eroja paikkakuntien välillä?Kuulemani mukaan jossain vilkaistaan vaan ne kaappien kilvet,joista selviää kaapin tiadot ja lisäksi pari kuvaa ja se on siinä.Jossain päin taas perehdytään tarkemmin esim rakennuksen seiniin,ulko-oviin,ikkunoihin ja jopa naapureihin.Täytyy vain toivoa etteivät vaadi mitään hälytyslaitteita...

jaska
maj
maj

Post by jaska »

Eipä noi halvimmanpään hällärit paljoa maksa ja varmasti auttaa, jos jonkinlainen laitteisto löytyy.

Kessu
vääp
vääp

Post by Kessu »

Meilläpäin vaadittiin ulko-oven saranapuolelle 10 mm terästapit.

von Arnim
tstopp
tstopp

Post by von Arnim »

Juu,saranatapit vaadittiin. ja kyllähän kämppää myös "yleis-silmäiltiin" ja olipas tarkastaja tyytyväinen kun näytin ikkunoissa olevat murtosuojakalvot...(alakerta,maantasalla)

Post Reply

Return to “Yleinen asekeskustelu”