Tukin öljyämisestä
Tukin öljyämisestä
kyzymyz Herr Anti-Corolille
Miten teidän aseöljy käy tukkiin????
Tukkiöljy on muutenkin hankalia. Monesti olen ajatellut, että pitäisikö kokeilla rypsiöljyä tukkiin???
Ftr-edit: Otettu öljykeskustelu erilleen
Miten teidän aseöljy käy tukkiin????
Tukkiöljy on muutenkin hankalia. Monesti olen ajatellut, että pitäisikö kokeilla rypsiöljyä tukkiin???
Ftr-edit: Otettu öljykeskustelu erilleen
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland
Nra of Finland
Onko sulla satsit selvillä ja mistä ko tuotteita saa??Spiess wrote:Ja ittekin voi vääntää , mehiläisvahaa+tärpättiä+vernissaa hyvässä suhteessa keitellen... kyllä tulee hyvää ja nassikatkin tykkää ....ja vernissaiset rätit sitten suljetussa muovipussissa roskiin.
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland
Nra of Finland
Taas tyrkyttämässä, kuten jo nahan käsittelyyn, kun puhuttiin ruokaöljystä, se varmaan härskiintyy, mutta mitenkäs silikoniöljy, ei maksa paljon ja saa apteekista, itse olen sen vannoutunut käyttäjä nahan saralla, moottoripyörä vaatteetkin sivelen ennen mehiläisvahaa ko. tuotteella (on ihan eri asia kuin silikonispräy, josta tulee kiiltävää kuin juutalaisen siitä) saa läpeensä veden pitävän nahkakerraston. Samoin vanhat remmit ja muut olen sillä pehmittänyt...
Silikoni ei härskiinny, eikä haihdu, juoksevana hyvin imeytyvä... kysyn vaan, en ole kokeillut puulle !
- j o n i -
Silikoni ei härskiinny, eikä haihdu, juoksevana hyvin imeytyvä... kysyn vaan, en ole kokeillut puulle !
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Wittmann wrote:Onko sulla satsit selvillä ja mistä ko tuotteita saa??Spiess wrote:Ja ittekin voi vääntää , mehiläisvahaa+tärpättiä+vernissaa hyvässä suhteessa keitellen... kyllä tulee hyvää ja nassikatkin tykkää ....ja vernissaiset rätit sitten suljetussa muovipussissa roskiin.
Tärpätti ja vernissa raatakaupasta, mehiläisvahaa kyselet vaikka joltain kun pellolla näkyy mehiläispönttöjä ja apteekistakin taitaa saada...
Vernissaa ja tärpättiä 2:1 ja vahaa sitten sen mukaan kuinka paksua haluaa. Mut älä keitä vaimon parhaassa kattilassa , äläkä sisällä...
Si vis pacem, parabellum...
Justjust toi viimeinen taitaa olla paras neuvo. Pitänee kokeilla kun kerkeää. Mä teen tieteellisen kokeen vkl. Hion laudanpätkän ja käsittelen rypsiöljyllä. Katsotaan miten kestää suomen luontoa vai pölliikö naapurin kattiSpiess wrote:Wittmann wrote:Onko sulla satsit selvillä ja mistä ko tuotteita saa??Spiess wrote:Ja ittekin voi vääntää , mehiläisvahaa+tärpättiä+vernissaa hyvässä suhteessa keitellen... kyllä tulee hyvää ja nassikatkin tykkää ....ja vernissaiset rätit sitten suljetussa muovipussissa roskiin.
Tärpätti ja vernissa raatakaupasta, mehiläisvahaa kyselet vaikka joltain kun pellolla näkyy mehiläispönttöjä ja apteekistakin taitaa saada...
Vernissaa ja tärpättiä 2:1 ja vahaa sitten sen mukaan kuinka paksua haluaa. Mut älä keitä vaimon parhaassa kattilassa , äläkä sisällä...
Nra of Finland
Nra of Finland
-
- kaartsotvm3
Älä vaan rypsiöljyä aseentukkiin hiero! Rypsiöljy ei muodosta "pintaa",vaan jää öljyiseksi ja nahkeaksi varmaan hamaan ikuisuuteen asti. Toisin sanoen se likaa vaatteesi/kätesi ja kaiken muunkin materian jonka kanssa joutuu pitempiaikaiseen kosketukseen, kuten vaikkapa asepussin, asekaapin sisustuksen, autonpenkin tms. Lisäksi epäilisin ruokaöljyn pehmentävän puuainesta ajan mittaan. Ehdoton suositus on tuo Spiessin mainitsema Birchwood, mutta kylläpä sitä onkin nykyään vaikea löytää?Ainakin kaikki kaupat joista olen viimeisen vuoden aikana kysynyt, myyvät eioota.
http://www.sateenkaarivarit.fi/fi/frm-esit.html
Löytyykös tuolta sopivaa vahaa taikka öljyä tukkiin?
Löytyykös tuolta sopivaa vahaa taikka öljyä tukkiin?