![Image](http://i49.photobucket.com/albums/f283/heisktom/DSC05332_zpse1bc8780.jpg)
![Image](http://i49.photobucket.com/albums/f283/heisktom/DSC05333_zps1e788cee.jpg)
Kyseessä on Saksalainen vanhempaa tuotantoa oleva kaksiosainen hylsy 3,7cm Pak 36 tykkiin.Kanta on rautaa ja itse hylsy messinkiä.Tämän hylsytyypin koodi saksalaisten kirjoissa on 6331/67 kun taas uudemman mallin hylsyn tyyppi oli 6331St.Kaikki mitä minä olen näitä kaksiosaisia nähnyt ovat olleet ennen vuotta 1940 tehtyjä.TomiH wrote:3,7cm hylsy. Mutta miksi kantaan on porattu neljä koloa?
Ei ole saksalaisilla millejä pahemmin käytössä ollut.Ajattelin vaan aikaisemmilla tiedoilla että jos tuo kanta olisi joku Suomalaisten oma koemalli ollut joko Pakkiin tai Boforssiin.Olof wrote:54 mutta puuttuvan palan huomioiden Ø on ollut ~56.
Onko Saksalaisessakin hylsyssä leima milleinä?
No kyllä on ensimmäinen L/45 merkitty hylsy mitä olen nähnyt.Tuo halkileikkauskin voisi viitata johonkin koehylsy touhuihin.Olof wrote:Ei se koemallikaan ihan mahdoton ajatus ole, vai onko tuo aivan normaali leima Boforssin hylsyissä?
Itselläni ei ole yhtään sellaista jossa samanlainen merkintä olisi.
Mites, onko jonkinlaisia koehylsyjä näkynyt?