Mitä ovat
Mitä ovat
Nämä pelit http://aijaa.com/ThheQg
Vein jo keräilijälle turvaan, piekkarin voin luvittaa itelle mut nuo pienet jäävät haaveeksi eli myyköön keräilijä ne pois.
Toki saa tarjota jotain, pitäis toimia mutta en uskaltanut hallussapitää, kaksi taskupistoolia olis hakemista vaille mut keräilijä sanoi ettei niistä saa rahaa. Tämä on mun kuolleen kaverin isä niin suostuu ottamaan, pyssyt myydään ja piekkariin saan luvan parinkuukauden päästä, oli pieni autoprobleema joka nyt sovittu ku soitin laitokselle. Olleet kymmeniä vuosia luvatta ja tohon taximiehen pyssyyn ei varmaan ole koskaan ollu lupaa.
Mutta mitä ne on ? ihan kiinnostaa vain.
Vein jo keräilijälle turvaan, piekkarin voin luvittaa itelle mut nuo pienet jäävät haaveeksi eli myyköön keräilijä ne pois.
Toki saa tarjota jotain, pitäis toimia mutta en uskaltanut hallussapitää, kaksi taskupistoolia olis hakemista vaille mut keräilijä sanoi ettei niistä saa rahaa. Tämä on mun kuolleen kaverin isä niin suostuu ottamaan, pyssyt myydään ja piekkariin saan luvan parinkuukauden päästä, oli pieni autoprobleema joka nyt sovittu ku soitin laitokselle. Olleet kymmeniä vuosia luvatta ja tohon taximiehen pyssyyn ei varmaan ole koskaan ollu lupaa.
Mutta mitä ne on ? ihan kiinnostaa vain.
Re: Mitä ovat
Pistooli on 6,35mm Dreyse ja revolveri joku Bulldog-tyyppinen ehkä belgialainen, ei väliä, kun arvo hipoo keräilymarkkinoilla veden jäätymislämpötilaa.
Onko pienari Winsun peukaloviritteinen? Malli jotain 99-02...
-
- kaartsotvm3
Piekkari on Winchester m.1900, John M:n suunnittelema halpis (ei siis peukalotoiminen m.1899 thumb-trigger), valmistettu noin 105 000 kpl ilman sarjanumeroa...piippu näyttäisi maalatulta? Arvo tuossa kunnossa meikäläisillä markkinoilla hipoo myös sitä Celsiuksen määrittelemää veden jähmettymispistettä, jenkeissä mint-kuntoisista yksilöistä on maksettu jopa parin tuhannen taalan hintoja -yksinkertaisesti siitä syystä, ettei minttejä rautakanki-luokan halpis-Winsuja juuri mistään löydy. Tuossa kunnossa hinta jenkkimarkkinoilla olisi luokkaa 100-150 taalaa, mutta kuten usein on todettu, emme ole USA:n osavaltio...
Juu ei ole peukalowinsu. Mutta eikös tuokin viritetä samalla tavalla? En tiedä kun en tuota mallia ole koskaan käpistellyt. Näyttää vaan aivan samanlaiselta lukolta. Tuo tukin irroituskin näyttää olevan yhtä näppärä.
Omasta kaapista orkkis thumb-trigger löytyy. Mutta käsittääkseni sekään ei mikään kovin harvinainen ole? On niin tusinatavaraa ettei edes sarjanumeroa ole lyöty.
Omasta kaapista orkkis thumb-trigger löytyy. Mutta käsittääkseni sekään ei mikään kovin harvinainen ole? On niin tusinatavaraa ettei edes sarjanumeroa ole lyöty.
Kiitoksia poijaat, tiesin rahallisen arvon olevan olematon mutta pääsen omilleni noilla kahdella lyhyellä, kaveri on ison firman asevastaava ja sillä valmiiksi käsiaseluvat. Keräilykärpänen purrut, kiva olla kaupassa mukana ku ostaa haulikon pateja ja myyjä kysyy paljonko johon vastaus kaikki. Saa työkseen ampua avolava autosta lintuja pois kentältä, tai eihän niihin osu mutta säikytellä pois. Kiva olla mukana ku kysytään mitä sä otat ku eihän noista tingitä.
Kun tämä hammasjuttu paranee niin tarjoaa pitsan+oluen jolloin matkahuollon maksu on kuitattu, piekkarin luvitan itselle mökkipiekkariksi. Laitan liipasin lukon ja kaapin perälle jemmaan, periaatteessa rupean harjoittelemaan paine ilma pistoolilla niin ei tarvi isompia pussukoita kannella. Vikaa motoriikassa ja treenaus voi tehdä hyvää, en pidä rekyylistä joten isommat jääköön perikunnalle. Mulla on noita nokineniä kavereina niin pannaan raudat pataan mustumaan ku serkulla on soodapuhallus vehje.
Mökillä pitää olla jotain millä säikyttelee lokit pois ku sorsanpojat lähtee ensi uinnille, mökki lahden poukamassa jossa matala kohta ruohottunut ja sielä X sorsan pesää, kurja kattoa kun lokit syövät pennut.
Kun tämä hammasjuttu paranee niin tarjoaa pitsan+oluen jolloin matkahuollon maksu on kuitattu, piekkarin luvitan itselle mökkipiekkariksi. Laitan liipasin lukon ja kaapin perälle jemmaan, periaatteessa rupean harjoittelemaan paine ilma pistoolilla niin ei tarvi isompia pussukoita kannella. Vikaa motoriikassa ja treenaus voi tehdä hyvää, en pidä rekyylistä joten isommat jääköön perikunnalle. Mulla on noita nokineniä kavereina niin pannaan raudat pataan mustumaan ku serkulla on soodapuhallus vehje.
Mökillä pitää olla jotain millä säikyttelee lokit pois ku sorsanpojat lähtee ensi uinnille, mökki lahden poukamassa jossa matala kohta ruohottunut ja sielä X sorsan pesää, kurja kattoa kun lokit syövät pennut.
Vielä kysymys tietäjille, kävin katsomassa asetta ja se maali lähti piipusta ihan kynnellä eikä näy mitään hiontajälkiä. Onko se ollu ihan raudalla ku moisen maalarin en usko poistaneen sinistystä. Itse ajattelin sinistää mutta ei tietenkään jos ei ole ollut sinistettu, lukkorunko ihan raudalla ja tosiaan ei merkkiä tai sarjanumeroa. Mites nyt kun luvittaa, eikait siihen pidä meistää numeroita. Koska luulen voivani palauttaa hyvin orginaaliksi ja tukki ei tarvi mitään niin voisi päästä johonki 200€ arvoon ?
Käsiaseet meni samalla kun ostaja oli mukana lupinensa ja ei tarvinnut maksaa mitään keräilijälle ku ei ollut kerinnyt niitä merkata tiedostoon. Kolmen nollan teräsvillalla niitä öljyn kanssa vähän putsas niin hyvältä rupes näyttämään ja pitsa kaupat tehtiin.
Taas on lippu puolitangossa ja paappa oli jo sanonut että soita mulle sitten, olis ruotsin mauseri ja tikan cal16 haulikko jossa 308 vaihtopiippu. Onko se alkuperäinen vai sepän tekemä, hemmetin hienot ne on ku olin katsomassa. Mitähän niistä saisi leskelle, sanoin et pidä rauhassa äläkä anna jobbareille tässä on hyvin aikaa ne myydä, luvat oli ukon lompakossa ja yksi pienoiskivääri joka on pojalla lainassa ja se pysyy poijalla.
Käsiaseet meni samalla kun ostaja oli mukana lupinensa ja ei tarvinnut maksaa mitään keräilijälle ku ei ollut kerinnyt niitä merkata tiedostoon. Kolmen nollan teräsvillalla niitä öljyn kanssa vähän putsas niin hyvältä rupes näyttämään ja pitsa kaupat tehtiin.
Taas on lippu puolitangossa ja paappa oli jo sanonut että soita mulle sitten, olis ruotsin mauseri ja tikan cal16 haulikko jossa 308 vaihtopiippu. Onko se alkuperäinen vai sepän tekemä, hemmetin hienot ne on ku olin katsomassa. Mitähän niistä saisi leskelle, sanoin et pidä rauhassa äläkä anna jobbareille tässä on hyvin aikaa ne myydä, luvat oli ukon lompakossa ja yksi pienoiskivääri joka on pojalla lainassa ja se pysyy poijalla.
-
- kaartsotvm3
Tuossa kunnossa kuin Winsu näyttää kuvassa olevan, ei sen arvo nouse 0-50 euron väliltä ylöspäin millään taikatempulla, jos sinistät sen uudelleen niin sen jälkeen keräilyllinen arvo menee miinuksen puolelle, eli kukaan ei maksa yhtään mitään...kuten tuskin tuossakaan kunnossa. Aikoinaan ase on ollut sinistetty, mutta joku nero on joskus päättänyt "korjata" kuluneen pintasinen maalaamalla. Rapsuttelemalla sen maalin pois voit palauttaa aseen "kuluneen originaalin" näköiseksi, mutta 200 euroa et siitä saa Suomessa vaikka päällystäisit vehkeen kultamaalilla. Täällä noille halpiksille ei ottajia ole, ellei kunto ole ihan virheetön, eikä jenkkihinnoista kannata edes uneksia, koska emme ole jenkeissä, niin kuin jo totesin - siellä tuo olisi tosiaan noin parinsadan vehje. Jos tuo olisi oma, niin kohtalo olisi suohon/järveen upotus tai polliisille romutukseen - euroakaan tai minuuttiakaan en tuon värkin kanssa viitsisi aikaa uhrata. Jos aiot sen luvittaa (minusta aivan järjetöntä, mutta kukin tavallaan) niin sen sarjanumeron siihen joutuu väkisin meistämään, mikä vie viimeisenkin keräilyarvon rippeet. Varaosiksikaan eivät sepät noita halua, koska niihin ei juuri tarvi varaosia - vehje on niin simppeli, ettei siitä juuri mikään mene rikki eikä tuon luokan vehkeitä ole enää ollut käyttöaseina viimeiseen 50 vuoteen. Do what you like, it´s your call.
Asiasta toiseen, 308 Win ei tasan taatusti ole Tikan H45-haulikon alkuperäinen vaihtopiippukaliiperi, enkä ainakaan itse olisi kovin innokas ampumaan ko. virityksellä...alkuperäisen vaihtopiipun.25-35-patruunan painetaso on noin 1000 MPa pienempi.
Asiasta toiseen, 308 Win ei tasan taatusti ole Tikan H45-haulikon alkuperäinen vaihtopiippukaliiperi, enkä ainakaan itse olisi kovin innokas ampumaan ko. virityksellä...alkuperäisen vaihtopiipun.25-35-patruunan painetaso on noin 1000 MPa pienempi.
OK, paan soodapuhallukseen ja nokinenät saa sinistää. On niin kätevän pieni et saapi piiloon mökillä ja ei tarvi aina Busteria kuormata asepusseilla ku menee mökille. Onhan mulla 6.35 PCP ilmakossa kolminkertaiset joulet mutta kanna sukelluspulloa ja asetta mukana, jousi 6.35mm Gamosta lähtee reilu 40J ja kävyt putoo hienosti. Jos mä nyt "entisöin" sen niin mökillä olis peli mitä ei tarvis raahata kotiin. Johonki mun pitää eläkerahat panna ku en jaksa kaikkia syödä/juoda.
Hyvälle mielelle pitää laskea hinta ku kaverit tulee pelin jossa 50 kertanen suurennus ja meikä ampuu tölkin avoilla, niin ne raukat tarvii tuenki.
Hyvälle mielelle pitää laskea hinta ku kaverit tulee pelin jossa 50 kertanen suurennus ja meikä ampuu tölkin avoilla, niin ne raukat tarvii tuenki.
Taas on lippu puolitangossa ja kaapillinen pelejä, en uskalla niin montaa ottaa vaan vien keräilijän hakemaan ja rehti ukko sanoo aika oikeat hinnat. Tietenki olen mukana kuolaamassa ku ukko ei ollu köyhä mut kipee. Jotain on ihan mulle määrättyä tavaraa, toivottavasti se lataus vehje jota olin kehumassa. Nuo itsevaletut ilmakon luodit pitää puristaa kalibrointi holkin läpi ja kunnon peli olis hieno.
Otetaan lisää
Ilmakivääri ilman ilmaa eli tanko työntää luodin matkaan http://aijaa.com/LMUzMR ja http://aijaa.com/ThXxTf
Lataus niin hevi ettei mun kipeillä sormilla saa kuin ladattua, kummipoika vetää niin taakse et saa luodin tai pallon.
Onko joku nähnyt ja tietäis jotain, ennen sotia on pirttiin tullut. Niin lataus kahella sormella tosta alumentistä valetusta taappäin.
Lataus niin hevi ettei mun kipeillä sormilla saa kuin ladattua, kummipoika vetää niin taakse et saa luodin tai pallon.
Onko joku nähnyt ja tietäis jotain, ennen sotia on pirttiin tullut. Niin lataus kahella sormella tosta alumentistä valetusta taappäin.