Sinimustan viirin tunnistusapua
Re: Sinimustan viirin tunnistusapua
Lipussa oleva leima on mielestäni samanlainen joka löytyi aikoinaan siirtokuvana KARHU -merkkisten suksien pinnasta. Tekstistä ei ota selvää mutta se lienee alkuperäisen kysyjän mainitsema Oy Urheilutarpeita Ab Helsinki.
"Aina on yritettävä
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"
- jckcollector
- sotvm4
Tässä leimasta tarkemmat kuvat, jotka suurenee klikkaamalla:
Tähän menessä olen saanut itse selvitettyä ainoastaan, että viiri on ollut Ilmavoimien Esikunnassa Munkkiniemessä ja sieltä siirtynyt Keski-Suomeen esikunnan tavaroiden seassa muuton yhteydessä ja päätynyt roskiin. Roskista se lienee pelastettu silloin -70 luvulla, jolloin esikunnan muutto tapahtui.
Tuo IKL:n sinimustat vaan kummittelee edelleen omaa mieltänikin, ihan kuin olisin joskus nähnyt viirin sinimustien tai IKL:n vanhoissa valokuvissa. IKL ja Ilmavoimatausta taas ei täsmää millään tavoin... Täytyy jatkaa tutkimuksia.
Tähän menessä olen saanut itse selvitettyä ainoastaan, että viiri on ollut Ilmavoimien Esikunnassa Munkkiniemessä ja sieltä siirtynyt Keski-Suomeen esikunnan tavaroiden seassa muuton yhteydessä ja päätynyt roskiin. Roskista se lienee pelastettu silloin -70 luvulla, jolloin esikunnan muutto tapahtui.
Tuo IKL:n sinimustat vaan kummittelee edelleen omaa mieltänikin, ihan kuin olisin joskus nähnyt viirin sinimustien tai IKL:n vanhoissa valokuvissa. IKL ja Ilmavoimatausta taas ei täsmää millään tavoin... Täytyy jatkaa tutkimuksia.
Pirua ja Ryssää vastaan!
Sama leima löytyy myös sota-aikaisesta eläinlääkintä lipusta.