Colt M1911 "Angliski Zakaziy"
Re: Colt M1911 "Angliski Zakaziy"
No siinä oli tarinaa kerrakseen
Kuvia tulee varmaan jossain vaiheessa!Onko mahdoton tehtävä löytää tuohon alkuperäiset kahvalevyt?Mitkään uudet vastaavat ei oikein nappaa...
Kuvia tulee varmaan jossain vaiheessa!Onko mahdoton tehtävä löytää tuohon alkuperäiset kahvalevyt?Mitkään uudet vastaavat ei oikein nappaa...
Merkel ei olisi tietenkään voinut ajatellakkaan ottavansa CIP tarkastamatonta asetta vastaan ja siksi se oli pakko leimata. Salmiakki-kahvat maksaa ainakin 100 euroa eli saman kuin loppu osa aseestakin. Onko muuten lipas pohjalenkillä vai ilman?
Lenkki löytyy...
Tuli vastaan Angliski zakaz- leimalla oleva coltti. kyseisen aseen tekstin väri ole keltainen, onko alkuperäinen?
joillakin on tai oli tapana täyttää aseiden leimat (konekirjoitus-)korjauslakalla. Sen saa kyllä pois, muttei missään pois lukien kultaupotukset ole mitään väriä leimoissa.
Aseen omistaja sanoi että se olisi joku erikoismalli kun teksti oli kellertävä.
varmaan ostanut ko. aseen erikoismallina ja ei sitten millään halua hyväksyä ajatusta, että myyjä kusi silmään.
Löytyykö muiden AZ-colttien luistista nuoli-leima? Näyttää kovasti brittien "broad arrow" leimalta, http://www.vickersmachinegun.org.uk/markings-ord.htm
Omastani löytyy, sekä myös toisesta Coltistani (josta tosin puuttuu AZ-leima mutta sarjanumeron mukaan mahdollisesti mennyt venäjälle.)
Omastani löytyy, sekä myös toisesta Coltistani (josta tosin puuttuu AZ-leima mutta sarjanumeron mukaan mahdollisesti mennyt venäjälle.)
Ei löydy broad arrowia minun aseista. Vaan eipä ole kaikissa hummaakaa luistissa.
Mikä on nykypäivän hinta kyseiselle coltille?
Kovasti hinnat vaihtelee , tietysti kunto vaikuttaa kovasti ja seura missä tarjotaan, monelle keräilijälle ei ole mieluisaa ne 5 -10 vuotta sitten olleet hinnat, pistoolikaupassa on valitettavasti murros, kun ostajat kaikkoaa. Mutta 450-1200... maailman markkina hinnat on korkeammat, joten on todella vaikea hinnoitella noita. Todella upea kuntoista yksilöä tarjottiin, käpistelinkin sitä, siitä haluttiin paria tonnia, itse en ollut kuitenkaan valmis sitä maksamaan, mielenkiintoni rajoittui 1500 +/- 200 haarukkaan, enkä sitä siis saanut. Samoin tarjottiin 450€ rihlatonta ja huonoa yksilöä, se taas ei minulle kelvannut, oikeastaan koska ei ollut lupia sillä hetkellä valmiina...
Noita on kuitenkin kohtuudella liikkeellä...
- j o n i -
Noita on kuitenkin kohtuudella liikkeellä...
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Löytyykö alkuperäistä colttia myös minttikuntoisena?
Tuo minkä mainitsin hinnaltaan pari tonnia ei paljon tehdaskuntoisesta kärsinyt, joten ehkei ihan mintti, mutta mintti- se oli vielä "AZ" merkinnällä.
- j o n i -
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Minkälainen kotelo kuuluu kyseiseen pistooliin?
"Angliski Zakaziy" uudelleen numeroitu?
Adolf Ehrnrooth:" Kotka on laskeutunut".