28-30 SKY numerointi
28-30 SKY numerointi
Heps,
Osaako kukaan heittää numeron perusteella missä piirissä SKY 40 kivääri on jaettu kun numero on 92200 alkuinen ?
kiitos
- j o n i -
Osaako kukaan heittää numeron perusteella missä piirissä SKY 40 kivääri on jaettu kun numero on 92200 alkuinen ?
kiitos
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Kyllähän monet muutkin näihin vastauksia tietäisi, mutta minä vaan ehdin ensin. Tulee tsekkailtua palstaa aika säännöllisesti kun on tietokone nokan edessä samalla kun katsoo telkkaria
näin voi käyttää mainostauot hyödyllisesti
Töissäkin on välillä mahdollista käydä tiirailemassa palstaa, joten päivystys on melkein 24 H.

minulla on vuonna 1939 kasailtu 28-30 aseen sno:649++ ilman piirinumeroa.
sa leima kuitenkin löytyy eli onkohan kyseessä ns.yksityisvarakivääri joka on tullut tornin käyttöön kuten ukkini oma sk.kivääri jatkosodan aikaan kun isoäiti souteli mussalosta kotkaan teurastamon rantaan jossa sijaitsi aseiden kokoamispiste.
sa leima kuitenkin löytyy eli onkohan kyseessä ns.yksityisvarakivääri joka on tullut tornin käyttöön kuten ukkini oma sk.kivääri jatkosodan aikaan kun isoäiti souteli mussalosta kotkaan teurastamon rantaan jossa sijaitsi aseiden kokoamispiste.
Muistaakseni lokakuussa 1939 koko Sakon tuotanto valjastettiin palvelemaan armeijan tarpeita. Näitä suoraan armeijalle menneitä aseita ei siten koskaan leimattu piirien jakonumerolla.Minulla ei ole tietoa ,milloin Talvisodan jälkeen SKY alkoi taas saada 28-30 malleja jakoon, mutta piirinumerolla varustettuja 1940 leimattuja liikkuu jonkun verran, joten niitä kyllä jaettiin piireihin sotien välillä.Nämä armeijalle suoraan menneet yksilöt oli leimattu SKY:n omaisuusryhmään kuuluvaksi, joten ilmeisesti alkuperäinen tarkoitus oli siirtää ne sodan jälkeen suojeluskunnille. Aseistuksen uusjakoa ei kuitenkaan ehditty kunnolla aloittaa,koska uusi sota tuli väliin.
Last edited by sako92s on Sun Oct 21, 2007 1:33, edited 1 time in total.
Ok. Palokankaan kirjassa lista ei ole täydellinen,mutta ennensotaiset ja -43 vuoden luettelo löytyy täydellisenä ASE-lehdestä 6/92. Tässä vuonna -43 vahvistettu uudistettu luettelo jenkkisivustolta. Virheitä voi olla,en ole tarkastanut.
http://forums.gunboards.com/showthread.php?t=6019
http://forums.gunboards.com/showthread.php?t=6019