m91-30
m91-30
mikä olisi soppeli hinta tuommoisesta kohtuu kuntoisesta? ovatko tarkkoja verrattuna m27? saisikos joltain tällaisen omistajalta lähi kuvia aseesta..?! paljonko pituutta piipulla? entä koko pituus?? tollaiseen kiikari ja.. nam.
PS. Jos jollakin olisi myydä niin voi laittaa yv:tä..
PS. Jos jollakin olisi myydä niin voi laittaa yv:tä..
Jep.
100-150 e hyvästä. Ase on kuitenkin suomalaisiin verrattuna massatuote,jota on valmistettu miljoonittain. Tästä johtuu myöskin se,että osa aseista on erittäinkin tarkkoja,osa taas ei niinkään.Mutta yleisesti ottaen ihan kelpo pyssy perinneammuntaan.Piippu on pituudeltaan 73 cm ja aseen koko pituus 123 cm.
Tuosta taas linkki tuttuun paikkaan
http://7.62x54r.net/MosinID/MosinM9130S.htm
Tuosta taas linkki tuttuun paikkaan
http://7.62x54r.net/MosinID/MosinM9130S.htm
Kysäises RSHA, siellä oli siinä tsekin linkistä, tosin aika kalliita oli 91-30 niiden listalta 180 euroa, mutta ovat käyttämättömiä, kyllä hyviä löytyy 100 e kun maltat, katselin eilen ameriikassa nuo PU kiikarit täydellisillä jaloilla maksaa 180-220 taalaa, jonka voi postimaksuin ja tullein sanoa maksavan saman verran eurotaaloja ! hyvällä säkällä saat ilman tulleja 8% + 22 % alv alennuksella
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
- greendevil
- sotvm1
hyvä
Hyvä setti itse kun juuri rakentelin samanlaisen valmiiksi (kun oli kiireitä ja jäi tuo lukonkammen teko vähän myöhäiseen syksyyn)
Jos jollakin on linkkejä mistä optiikoita saa (EU maat) niin tieto olisi hyödyksi
(jos vaikka rakentaisi toisen)
Jos jollakin on linkkejä mistä optiikoita saa (EU maat) niin tieto olisi hyödyksi
(jos vaikka rakentaisi toisen)
Taitaapa valtaosa noista replikoista mennä suoraan Jenkkilään kun sikäläisillä sivuistoilla niitä kaupataan jatkuvasti. Euroopassa ei taida olla ainakaan nettimyynnissä.
NELJÄNTENÄTOISTA VIIDENTOISTA JÄLKEEN KOHDALLA JOHON JOENSUUN KAUPUNKI NÄKYY ODOTTAA ST CH KOKEESSA ENEMPIÄ OHJEITA ELLEI PIKAISTA PERUUTUSTA STOP
Ja taas pari kuvaa Ex-sniper 91/30:stä ennen ja jälkeen restauroinnin:
Ennen (huomaa kiinnihitsatut orkkisistukan ruuvit):
Jälkeen:
Olisi hauska tietää, minkä verran tällaisia ex-snipuja on rantautunut Suomeen? Valtaosa Venäjän poistetusta asemateriaalista kulkeutuu nykyisin Amerikkoihin ja siellä entisten kiikarikiväärien palautus alkuperäiskuosiin on suurta kansanhuvia. Suomessa olevat 91/30:set taitavat olla pääasiassa sota-ajan peruja, joten näistä ex-snipuja ei löydy, orkkissnipuja kylläkin. Ruskithan aloittivat vanhan ja kuluneen kiikarikiväärikantansa asteittaisen käytöstä poiston 50-60 luvulla, varsinkin kun SVD:stä tuli uusi virallinen malli vuonna 1963. Tämän yhteydessä vanhat kiikarikiväärit muunnettiin perus jv-malleiksi, kunnostettiin ja varastoitiin pahan päivän varalle.
Ennen (huomaa kiinnihitsatut orkkisistukan ruuvit):
Jälkeen:
Olisi hauska tietää, minkä verran tällaisia ex-snipuja on rantautunut Suomeen? Valtaosa Venäjän poistetusta asemateriaalista kulkeutuu nykyisin Amerikkoihin ja siellä entisten kiikarikiväärien palautus alkuperäiskuosiin on suurta kansanhuvia. Suomessa olevat 91/30:set taitavat olla pääasiassa sota-ajan peruja, joten näistä ex-snipuja ei löydy, orkkissnipuja kylläkin. Ruskithan aloittivat vanhan ja kuluneen kiikarikiväärikantansa asteittaisen käytöstä poiston 50-60 luvulla, varsinkin kun SVD:stä tuli uusi virallinen malli vuonna 1963. Tämän yhteydessä vanhat kiikarikiväärit muunnettiin perus jv-malleiksi, kunnostettiin ja varastoitiin pahan päivän varalle.
NELJÄNTENÄTOISTA VIIDENTOISTA JÄLKEEN KOHDALLA JOHON JOENSUUN KAUPUNKI NÄKYY ODOTTAA ST CH KOKEESSA ENEMPIÄ OHJEITA ELLEI PIKAISTA PERUUTUSTA STOP
En yhtään ihmettele suomiaseen toimintaa, itse en ole kysymyksiin saanut vastausta jos sähköpostia olen laittanut. Enkä myöskään rahoja palautettavista tavaroista Kerran kun soitin ja olisin kysellyt asioita niin vastasi joku Mul**n kuuloinen äijä joka oli tyly ja suoraan sanottuna vittumainen. En enää ikinä osta tuosta "liikkeestä" mitään. En siis suosittele suomi ase oy nimistä liikettä kenellekkään. Toivottavasti tämä kirjoitus vähentää heidän asiakkaitaan ja haittaa liike toimintaajylhä wrote:Suomi-ase mainosti myös M39:n rautoja. Kyselin valmistajaa ym. sähköpostilla ja sain vastaukseksi vain että venäläinen. Jatkokysymykseeni, miten M39 voi olla venakko, ei enää viitsitty vastata. Ei sitten osteta.
Jep.
Kävin pari viikko sitten Suomiaseessa, mukava lauantain juttu tuokio, valitettavasti M39 raudat on loppuneet syksyn kuluessa, ainoastaan 91 rautoja jäljellä, en viitsinyt tyrkyttäytyä katselemaan, 39 raudat oli käytettyjä, sanoivat aiemmin että kannattaisi tulla valitsemaan, jos haluaa toimivaa ! mutta nyt loppu ! PJ:kään ei enää ole 39 piippuja, vähenemään päin on !
- j o n i -
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Onko kukaan muuten käynyt kattomassa tota Suomi-aseen kauppaamaa numerotarkkaa SVT-40:ä? Pyynti 1200E... Mahtaakohan olla edes alkuperäisosilla vai onko joku uudelleennumeroitu varikkotuotos? Firman nettisivuilta ei löydy koko asetta mutta lehtimainoksista huomasin. Ollut myynnissä ainakin kesästä asti.
Tuolta löytyi pu:n, ilmeisesti jalka vai miksi tuota kutsutaan..
http://babelfish.altavista.com/babelfis ... 8d43255096
http://babelfish.altavista.com/babelfis ... 8d43255096
Jep.