Ei nyt ihan lentokonejuttu, mutta sinne päin.
Wilhelm Stahl mainitsee kirjassaan Kemin kentän uudesta betonipäälysteestä? Stahl toimi kentällä JU88 pilottina vuonna 1942. Oliko Kemissä mukamas betonipinta, vai muistaako Stahl väärin. Mielikuvani vain on semmoinen, että Malmi olisi ollut ainoa päälystetty kenttä.
Kemin lentokentästä
- Sturmmann
- mars
- Posts: 2229
- Joined: Sat Feb 11, 2006 18:07
- Location: Kymijokilinja on viimeinen lukkomme!
- Contact:
Kemin lentokentästä
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.
- Komendantti
- komendantti
- Posts: 2682
- Joined: Wed Oct 17, 2007 10:19
- Location: Etelä-Suomen Sotilaslääni
- Contact:
Re: Kemin lentokentästä
Kemin kentän historiikki kertoo mm. näin:Sturmmann wrote:Ei nyt ihan lentokonejuttu, mutta sinne päin.
Wilhelm Stahl mainitsee kirjassaan Kemin kentän uudesta betonipäälysteestä? Stahl toimi kentällä JU88 pilottina vuonna 1942. Oliko Kemissä mukamas betonipinta, vai muistaako Stahl väärin. Mielikuvani vain on semmoinen, että Malmi olisi ollut ainoa päälystetty kenttä.
http://www.piy.fi/efkehist.php"Suunnistusmajakka ja kiitotievalot valmistuivat 1950. Sorapintainen 60x1500 m sivukiitotie olettun käyttöön 1959 ja pääkiitotien peruskorjaus voitiin aloittaa. Puolikestopäällysteinen pääkiitotie 60x2000 m saatiin käyttöön elokuussa 1960."
Eli jos puolikestopäällysteinen tuli vasta -60, niin kyllä se siihen asti kaiken logiikan mukaan päällystämätön oli.
"Sotataidon huippu ei ole sadan voiton saavuttaminen sadassa taistelussa, vaan vihollisen kukistaminen ilman taistelua."
"Tunne itsesi ja tunne vihollinen, niin sadassakaan taistelussa et ole vaarassa."
– Sun Tzu
"Tunne itsesi ja tunne vihollinen, niin sadassakaan taistelussa et ole vaarassa."
– Sun Tzu