NaSu Na 140

Keskustelua kaikenlaisista ei-panssaroiduista ajoneuvoista.
Komendantti
komendantti
komendantti

Post by Komendantti »

Wittmann wrote:Herr kommendantti??? Muistatko vielä mikä on BTR 14,5 erikoisuus ladattaessa????
...Olikohan se nyt niin, että vyöstä vedettiin ensimmäinen patruuna pois ja asetettiin se käsin syöttimeen, jonka jälkeen vasta vyö asetettiin paikoilleen. Eli silloin se olisi: viritys, varmistus, ensimmäinen patruuna paikalleen, vyö kiinni, kansi kiinni, tuli vapaa...
Perhana kun en nyt uskalla sanoa varmuudella, siitä kun on todellakin aikaa kun tuota asetta olen käsitellyt.
Voih! Tämäkö on nyt sitä dementiaa? :oops:
"Sotataidon huippu ei ole sadan voiton saavuttaminen sadassa taistelussa, vaan vihollisen kukistaminen ilman taistelua."
"Tunne itsesi ja tunne vihollinen, niin sadassakaan taistelussa et ole vaarassa."
– Sun Tzu

Wittmann
pskapt
pskapt

Post by Wittmann »

Joo voi olla sellaista ilmassa :oops:

Mulla oli vähän saman suuntanen muistikuva. Vyö paikalle -> viritys= tyhjälaukaus ja avot uusi viritys, niin ase on latingissa.
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland

Komendantti
komendantti
komendantti

Post by Komendantti »

Wittmann wrote:Joo voi olla sellaista ilmassa :oops:

Mulla oli vähän saman suuntanen muistikuva. Vyö paikalle -> viritys= tyhjälaukaus ja avot uusi viritys, niin ase on latingissa.
Jep, saattoi ihan hyvin olla juuri noinkin.
Jäipä tuokin nyt sen verran vaivaamaan, että täytyy yrittää kaivaa esiin, kuinka se nyt oli... :miettii:

:!: Siirsin BTR-60:n aseaiheen jatkon tänne: http://www.pkymasehist.fi/phpBB2/viewto ... 1949#21949
"Sotataidon huippu ei ole sadan voiton saavuttaminen sadassa taistelussa, vaan vihollisen kukistaminen ilman taistelua."
"Tunne itsesi ja tunne vihollinen, niin sadassakaan taistelussa et ole vaarassa."
– Sun Tzu

G3
sotvm6
sotvm6

Post by G3 »

Wittmann wrote:ugh olen tuuminut...

Jos na-su:n katolle laittaa 12,7;n. Miten se liiteri pysyy kasassa kun roilottaa menemään???? 12,7 on kuitenkin aika miehekäs rekyyli. Muistelen 55 kannelta ammuttaessa sai pitää tosissaan vastaan.

Ei sen ajoneuvon tartte metrin paksusesta raudasta olla tehty että itkon kestäis:)
Ruotsalaiset on aseistanut pankun jopa mustia vastaavalla singolla ja onhan suomalaisilla 120krh nasun takavaunussa.

Sodankylässä 96 Pankku varustettuna NSV:llä oli yhtä yleinen näky kuin pasit Säkylässä, ja olipa PST:llä avopankkuja varustettuna TOW2:lla(Pstohj.83).
In a world of compromise, some don´t.

WE CON THE WORLD

Post Reply

Return to “Ajoneuvot”