G3

Keskustelua kivääreistä ja varusteista - myös pienoiskivääreistä
Post Reply
Spacefrog
stm
stm

G3

Post by Spacefrog »

Olen ajatellut hankkia mainitun aseen ja nyt olen hakemassa lisää tietoa kaikesta mahdollisesta aseeseen liittyvästä erityisesti olen kiinnostunut aseen käyttökokemuksista ja Bundeswehr:n ylijäämäosista/lisävarusteista. Kivääri tulee lähinnä "makuuammuntaan" ja toiminta-ammuntaan. Olen kyllä tietoinen siitä, että se ei ole paras vaihtoehto toiminta-ammuntaan, mutta minä ammunkin lähinnä omaksi iloksi ainakin vielä. Aseen saatavuudesta ja hinnoista otan myös erittäin mielelläni tietoa vastaan, voi laittaa YV:täkin.

sovmil
valik
valik

Post by sovmil »

Ampumaepämukava,etenkin makuulta.
On tosin tarkka,Pakistanilainenkin versio.
Halvat lippaat ja muutkin varaosat.
En ole omastani tosin mitään rikki saanut vuosienkaan saatossa.
FAL on eri planeetalta ampumamukavuudeltaan.
Aika vähän on missään näkynyt myynnissä.

Spieß
kenr, vr4
kenr, vr4

Post by Spieß »

Suosittelen varauksetta, ampumaepämukavuus on ilmeisen erilainen käsitys, minusta laite on paras ampua makuulta. Ja sillä todellakin osuu, ainakin saksalaisella versiolla, muista en tiedä... osia saa jopa edullisestikin, mutta eipä niitä ole tarvinnut 8 vuoden aikana ostaa mitään rikkoutumisen takia. Osta pois G3...jos löydät :)
Si vis pacem, parabellum...
Image

sovmil
valik
valik

Post by sovmil »

Hehheh ! Ampumaepämukavuus...No minusta vähiten paha ammuttaessa seisaaltaan,silloin ei se perän nyrkkikohouma iske suoraan poskiluuhun !
Mutta kannattaa kokeilla ja arvostella itse,jos vaan mahdollista !
Fallitkin vähentyneet Suomen markkinoilta samoin kuin G3.t
Ei kai ne nyt voi olla loppuneet ? onhan niitä tehty valtavasti...?

No vielä täytyy kertoa seuraava juttu : Putsasin kaverin Saksalaisen G3.n kerran perusteellisesti. Siitä seurasi että hän ei sillä raattinut ampua pariin vuoteen laukaustakaan,koska mietti sen likaantumista...! ?
Oli kuulema lukon irrotus ja kiinnitys luisti osuuteen niin hankala !
Jossain ohjeessa suositellaankin putkipihtien ja ties minkä puristimen käyttöä,mutta kun idean tajuaa,menee ihan helposti sormineenkin !

Niin,on se kuitenkin sen verran kiinnostava peli että hyllyssä vaikka yhä onkin mielestäni "ampumaepämukava" !

Spieß
kenr, vr4
kenr, vr4

Post by Spieß »

Tuosta puhdistamisesta....ammuin noin 7 (seitsemän) vuotta puhdistamatta G3:sta muutoin kuin piipun osalta. Aseeseen ei tullut yhtään aseesta tai sen likaisuudesta johtuvaa häiriötä!!

Ja tämä tarina on tosi; asian voin tarkistaa eräältä palstalaiselta joka sitä lainasi tuon 7 vuoden jälkeen ja sitten puhdisti täysin..suuri kiitos siitä :D
taás menee vuosia täysillä
Si vis pacem, parabellum...
Image

Spacefrog
stm
stm

Post by Spacefrog »

Ei nuita kyllä ainakaan liikaa ole liikenteessä joku vuosi sitten niitä pyöri monessa liikkeessä. Nyt mitä on näkynyt niin asetalolla oli joitakin turkkilaisen MKE:n aseita ja joku yksityinen myi portugalin FMP:tä muistaakseni 1000 eurolla.

John Moses
kaartsotvm3
kaartsotvm3

Post by John Moses »

...eikä se Spiessin pyssy ollut edes hirveen likainen siihen nähden miten pitkään oli ollut jynssäämättä...Mitä tuohon ampumaepämukavuuteen tulee, niin se on kyllä aivan yksilökohtainen/ruumiinrakenteesta johtuva juttu - minusta G3:lla on suorastaan mukava ampua, etenkin makuulta, paitsi sillä #%&# paratrooper-perällä varustettuna, en halua enää ikuna mokomaa perverssiyttä kokeilla (olkapää oli mustana toista viikkoa)!! Yleistyksiä ei tietenkään pitäisi tehdä, mutta tuo mainittu G3-yksilö on ylivoimaisesti tarkin reserviläistyylinen automaattikivääri, millä olen ampunut, kelpaisi mainiosti lintukivääriksikin jo ihan perus 8-grammaisilla kotimaisilla paukuilla. Jos itse etsisin military-tyylistä itselaturia, olisi G3 oma ykkösvalintani (ja vielä mielellään kyseinen yksilö...)
Image

sovmil
valik
valik

Post by sovmil »

Eikö täällä nyt ole muita G3 omistajia tai "huonoja ampumakokemuksia saaneita" ?
Mitä yllä olevat kommentaattorit sanovat ampumamukavuudesta FAL (StG58) VS G3 vaihtoehdosta ?

Melko saman näköinen,painoinen,pituinen ja muutenkin samankaltainen,mutta pieniä eroja = erilainen ampuma tuntuma...

Jos esim AK-47 pohjaisia vertailee,niin ei tule mieleen noin "waltavia eroja" vaikkakin kotimainen M92/95 tuntuu parhaimmalle !

G3
sotvm6
sotvm6

Post by G3 »

sovmil wrote:Eikö täällä nyt ole muita G3 omistajia tai "huonoja ampumakokemuksia saaneita" ?
Mitä yllä olevat kommentaattorit sanovat ampumamukavuudesta FAL (StG58) VS G3 vaihtoehdosta ?

Onhan täälä G3 omistajia!

Jos 7.62NATO aseella opettelee ampumaan ei se rekyyli enään häiritsevästi tunnu(ei tietenkään 5.56:sen ominaisuuksiin pääse) mutta opettelemistahan se vaatii.
G1:llä(saksalaisille myyty FN Fal) ammuin tuossa sunnuntaina eikä siinäkään mitään moitimista ollut ja parempi viimeistely kuin muissa Fal:ssa mutta HK:n sanansaattajana liputan toki G3:sta.

Voi olla että voi olla että minun G3 on myynnissä mikäli vaihdan palvelus aseen MR223:seen(HK416), mutta toisaalta koska mustia pilviä ilmestyi MR308:n(HK417) tulevaisuuden päälle niin se saa hiukan empimään, koska tarkoitus oli vaihtaa G3SG1 kyseiseen peliin että olisi samanlaiset aseet vakkakin kaliberi toisessa muuttuisi muttei kaikki varaosat, tällä hetkellä kun on tosi helppoa varaosa/a-tarvike huollollisesti(sama ase/sama kaliberi).
In a world of compromise, some don´t.

WE CON THE WORLD

Post Reply

Return to “Kiväärit”