Itse koottu m28-76
Harmi kun en omista Palokankaan kirjoja, mutta siksi en uskalla muuta kuin kysellä, muistikin pätkii, M27-66 oliko siitäkin kahta mallia kuten m28-57 (vakiokivääri) ja m28-57H (ampumahiihtokivääri) näissä selvästi matalampi etutukki, kuin esim m27-66 ja m28-76, saisiko kukaan lisättyä kuvat variaatioista ?
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Re: m.28-66, m.28-57, m.28-57H m.28-76 ja m.27-66:
Anska, tuossa mainitset m27-66 ja m28-66 olisiko m28-56 tuo toinen. Huomatkaa myös lukonkehyksen ja yhdyssäleen ero m27 ja m28 välillä, m27:hän on ne korvakkeet säleessä ja urat kehyksessä.Anska wrote:
Markku Palokangas
SOTILASKÄSIASEET SUOMESSA 1918-1988
-TARKKUUSKIVÄÄRIT m.28-66, m.28-57, m.28-57H m.28-76 ja m.27-66:
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Ostotarjous ja karvainen totuus
Tuosta 28-57H mallin koeaseesta saattaisin maksaa ihan hyvin...Taitaa olla vain, että myyjää ei löydy. Karvainen totuus näistä aseista kaikkinensa on kuitenkin, että näillä ammuttiin tuolla kilpailupuolella vain sen takia kun ei ollut rahaa ostaa parempaa. Vapaakivääriä ammuttiin Mauserilla ja 60-luvulla vielä Lappalaistussarillakin. Nyt on Tanneria ja Grunig & Elmigeriä, mutta ei ole enää halua eikä ikävä kyllä kykyjäkään.
Löytyi M28-76 projekti hintaa 250€ vaikkakin hinnassa tinkivaraa. Raudat ovat m28 sveitsiläisellä piipulla. Vakio tähtäimet poistettu(takatähtäimen runko taitaa olla vielä piipussa kiinni), lukkorunkoon ei ole koneistettu kiikarille uria ja taivutettu lukon kampi tulee mukaan. Piippu ok. Eli hintaa tulisi lupa+250€+rahti+koneistus+kiikari+jalat+bibodi=700-800€ kiikarista riippuen.. Kannattaako?
Jep.
Kiikari on tossa se mikä maksaa. Mäkin skottina käytän tascon kiikaria. Jos haluaa kivan lelun, niin sitä ei voi rahassa mitata...
Mun LS/76 tuli maksaa n.500€
Mun LS/76 tuli maksaa n.500€
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland
Nra of Finland
- greendevil
- sotvm1
valmis
valmis ase valtiolta optiikoineen hmm 550 € noin
Re: valmis
missä valtio noita tuohon hintaan jakelee?greendevil wrote:valmis ase valtiolta optiikoineen hmm 550 € noin
Jep.
- greendevil
- sotvm1
missä
edullisin hinta tuollaiselle henkilökunta alennuksella, oli tuota luokkaa. Normaalisti keräilijöille sitten luokkaa 800 ja ylöspäin, optiikoita ei aina edes saatavilla. Huutokaupoissa menneet halvemmallakin.
Re: missä
Viime vuonna kun olin hakemassa omia kivääreitäni pois oli telineeseen ilmestynyt M28-76 kivääreitä ilman optiikkaa.Oliko se hinta nyt 350 vai 450 euroa.Ja olivat mustilla piipuilla,siis sisältä päin.greendevil wrote:edullisin hinta tuollaiselle henkilökunta alennuksella, oli tuota luokkaa. Normaalisti keräilijöille sitten luokkaa 800 ja ylöspäin, optiikoita ei aina edes saatavilla. Huutokaupoissa menneet halvemmallakin.
- greendevil
- sotvm1
paljon
Paljon käytettyjä, aika, ampuminen ja käyttö ovat osaan tehneet tehtävänsä. Omani varsin siisti ja tarkka käyttöpeli. Hinta oli jotakin ja sitä ei harrastuksen kyseessä ollessa muistella.