Itse asiassa tuosta morfiiniriippuvuudesta on kyllä puhuttu jo aivan toisen maailmansodan ajoista lähtien, eikä sen pitäisi ainakaan olla mikään suuri salaisuus.smokeball wrote:Tuosta riippuvuudesta on muistaakseni maininta jo Eddy Bauerin Toinen maailmansota -sarjassaHigh Power wrote:Minulle dokkari toi jotain uuttakin. Esim: Hermannin morfiini riippuvuus, jatkuen loppuun asti oli uutta. Muutenkin pidin asiallisena avauksena sarjalle.
Hermann Göringin nousu ja tuho
- Komendantti
- komendantti
Ja tänään tulee sarjan kolmas ja viimeinen osa Teemalta klo 21.00, uusinta lauantaina.
"Sotataidon huippu ei ole sadan voiton saavuttaminen sadassa taistelussa, vaan vihollisen kukistaminen ilman taistelua."
"Tunne itsesi ja tunne vihollinen, niin sadassakaan taistelussa et ole vaarassa."
– Sun Tzu
"Tunne itsesi ja tunne vihollinen, niin sadassakaan taistelussa et ole vaarassa."
– Sun Tzu
-
- kers
Hieman tuli tarkennettua tietoa minulle tuosta tömäämis taistelusta!
Oli saksalaisilla yritystä mutta ei ollut nipponin pojan sisua. Yritys siis oli säilyä hengissä tömäämisestä! No huonostihan siinä kävi suhteella 28/86 omaa. Aika hieno tulitikkuaski oli sillä lääkärillä jäänyt Nurbergistä!

Kyllä se sillä lähtee!
Ja jos varastaneet olivat niin eipä kukaan perään huutele.On varmaankin tuo tikkuaskin kulta oikeauskoisen hampaanpaikoista,kaikillahan heillä vain kultaisia paikkoja oli.Jänkäjääkäri wrote:Hieman tuli tarkennettua tietoa minulle tuosta tömäämis taistelusta!Oli saksalaisilla yritystä mutta ei ollut nipponin pojan sisua. Yritys siis oli säilyä hengissä tömäämisestä! No huonostihan siinä kävi suhteella 28/86 omaa. Aika hieno tulitikkuaski oli sillä lääkärillä jäänyt Nurbergistä!
Ilmeisesti Göringin ase oli S&W Military & Police. Ja se on tallessa, kuulemma näytillä West Pointin sotilasakatemian museossa.
Tietysti jokainen vähänkin vanhempi MP-malli voidaan myydä huutonetissä "Paksun-Hermannin" reukkuna..
Oikein hyvää kuvaa ei löytynyt, tämä on alkupään malleja (kuva siis näkyy, jos liittäminen onnistuu, tämäkin taito on vielä hakusessa):

Tietysti jokainen vähänkin vanhempi MP-malli voidaan myydä huutonetissä "Paksun-Hermannin" reukkuna..
Oikein hyvää kuvaa ei löytynyt, tämä on alkupään malleja (kuva siis näkyy, jos liittäminen onnistuu, tämäkin taito on vielä hakusessa):

SW revolverien laatu oli varmaan laajalti tunnettua. Tätä model 10:ä oli myös Kiinan sisäisten kahinoiden molemmilla puolilla merkkihenkilöillä (ei kyllä Maolla). Pekinginkin (käytän tätä vanhaa muotoa, kun se tuntuu oikeammalta) vallankumousmuseossa on kuulemma kolme SW 10:ä.
Hermann lienee hankkinut pyssynsä jo ennen sotaa Hampurilaiselta asekauppiaalta. Tietääkö kukaan, mikä oli hänen käsiaseensa ensimmäisen maailmansodan aikoina?
Olisiko reukkuun mieltyneelle ollut montaa saksalaista vaihtoehtoa?
Hermann lienee hankkinut pyssynsä jo ennen sotaa Hampurilaiselta asekauppiaalta. Tietääkö kukaan, mikä oli hänen käsiaseensa ensimmäisen maailmansodan aikoina?
Olisiko reukkuun mieltyneelle ollut montaa saksalaista vaihtoehtoa?