Ohessa muutama kuva taipaleelle jääneistä ajoneuvoista:
Henkilöauto:
http://img508.imageshack.us/my.php?imag ... 170ex9.jpg
Henkilöauto SF-tunnuksin 2:
http://img180.imageshack.us/my.php?imag ... 191cv8.jpg
Henkilöauto 2.1:
http://img169.imageshack.us/my.php?imag ... 192aq4.jpg
Linja-auto ?:
http://img111.imageshack.us/my.php?imag ... 001ke4.jpg
Ajoneuvoja Lapin sodan ajoilta
Yritin selvittää onko se Opel Kadett vai Moskovitsi, mutta se näyttää kertakaikkiaan mahdottomalta. Keulamerkki,tyyppikilpi ja mittaristo olisivat käytännössä ainoat mistä mallin voisi tunnistaa.Samoilla koneillahan ne tehtiin ja taisi alkuun olla Mossen tehtailla samoja työntekijöitäkin. Erään tarinan mukaan kaikki muut koneet neukut veivät, mutta katon keskipalan tekemiseen tarvittavaa prässiä he eivät saaneet,olisiko tuhoutunut pommituksissa. Siispä ensimmäiset MosseOoppelit olivat Cabrio-mallisia.
OPELILLA AJAT KUIN EUROOPAN OMISTAJA
Autossa taitaa olla Wermachtin rekkari?
OPELILLA AJAT KUIN EUROOPAN OMISTAJA
Autossa taitaa olla Wermachtin rekkari?
Re: Ajoneuvoja Lapin sodan ajoilta
Herätellään tätä palstaa vaikka näin.
Mossen ja ooppelin eron tunnistaa parhaiten siten, että sakujen pikku ooppelit oli kaksiovisia ja mosset, katolla tai ilman neliovisia. Näin minulle joskus opetettiin.
Ja pätkä historiaa oldtimer gallery:sta mistä lisää ooppelista ja mossesta kiinnostuneille.
Moskvich-400 is really 4-door 1938 Opel-Kadett K38. German equipment was completely moved to Moscow, where in 1947 Moskvich production began. Initially it was assumed, that Moscow ZMA plant will produce DKW-F8, but finally Opel-Kadett K38 was chosen (DKW-F8 equipment has been left in East Germany, and DDR IFA-F8 was on the production line until 1955). Later wooden van 422 (1949-1956) cabriolet 420A (1949-1952) and pickup 420B (1954) appeared. There was also medical version of the car, but it differed from standard sedan only by additional light above the windscreen and by inner medical set.
Indices 400 and 401 are really engine plant symbols. Index 420 relates to the body.
Mossen ja ooppelin eron tunnistaa parhaiten siten, että sakujen pikku ooppelit oli kaksiovisia ja mosset, katolla tai ilman neliovisia. Näin minulle joskus opetettiin.
Ja pätkä historiaa oldtimer gallery:sta mistä lisää ooppelista ja mossesta kiinnostuneille.
Moskvich-400 is really 4-door 1938 Opel-Kadett K38. German equipment was completely moved to Moscow, where in 1947 Moskvich production began. Initially it was assumed, that Moscow ZMA plant will produce DKW-F8, but finally Opel-Kadett K38 was chosen (DKW-F8 equipment has been left in East Germany, and DDR IFA-F8 was on the production line until 1955). Later wooden van 422 (1949-1956) cabriolet 420A (1949-1952) and pickup 420B (1954) appeared. There was also medical version of the car, but it differed from standard sedan only by additional light above the windscreen and by inner medical set.
Indices 400 and 401 are really engine plant symbols. Index 420 relates to the body.
Ylös yhtenä miehenä - on vaarassa isäinmaa