Raportti 14.5 Aahy:n huuokaupasta
Raportti 14.5 Aahy:n huuokaupasta
Itsellä ei persaukset kestäneet ostaa mitään, mutta joillakin kesti. Mauser C/96 karbiini mallia 1901 nousi 16 000 euroon ja varhainen Bolo yli 5000 euroon.Tässä oli nyt myynnissä sen keräilijän Mauserit, joista Kurko on kirjoitellut ASE-lehteen. Hienoja olivat ja kaikki nousivat huomattaviin hintoihin.Kaikkiaan tämä kaltoin koihdeltu keräilijä ansaitsi kipurahoja yli 40000 euroa. Kurko oli itse paikalla ja hänellä kuulemma on aseiden peräkotelot ja niistä mahdollisesti puuttuvat osat.Ostajat saavat ne samaan hintaan. Pienoinen yllätys oli tavallisen jalkaväki-Berdaanin hinnan nousu 800 euroon ja kulahtaneen ryssän-Winsun lähelle tonniin.
hyville Parabellumeille ja Lahti-pistooleille näkyi myös olevan rahakkaita ottajia
hyville Parabellumeille ja Lahti-pistooleille näkyi myös olevan rahakkaita ottajia
Re: Raportti 14.5 Aahy:n huuokaupasta
Nukuinko minä vai sinä...? Itse kirjasin karbiinille hinnan 14000 egee ja Bololle 7300 egee.sako92s wrote:Mauser C/96 karbiini mallia 1901 nousi 16 000 euroon ja varhainen Bolo yli 5000 euroon.
... Bis zum Bitteren Ende...
Re: Raportti 14.5 Aahy:n huuokaupasta
Mitäs hintaluokka nämä oli?sako92s wrote: hyville Parabellumeille ja Lahti-pistooleille näkyi myös olevan rahakkaita ottajia
Sama hintaluokkaa itsekkin ajattelin mutta huutokaupalle tyypillisesti hinta "pompsahti" Masentava löytö oli 28-30 MM-kivääri joka oli sporterisoitu ,raiskattu oikein edestä ja takaa.Sekä sarja- että piirinumeroon oli lyöty lisänumerot alkuperän peittämiseksi.Tukki oli sormireikäinen omatekele.Tähtäimet olivat sentään alkuperäiset, joten kaipa siitä jonkinlaisen kunnostelemalla saa muistui vaan taas mieleen se MM-37 jousiampujien rintamerkki,jonka kerran jätin ostamatta
kirpputorilta.Selvyydeksi en huutanut kyseistä asetta. Olen kyllä valmis satsaamaan sitten jos se aito ja oikea kerran löytyy.
Vaikuttava ilmestys oli myös Mauser 98 a karbiini, joka ei niinkään keräilyllisessä mielessä säväyttänyt,vaan aitona esimerkkinä köyhän torpan pyssystä. Ahkera samoaminen erällä ja käsitys,että ase on yhtä huoltovapaa työkalu kuin heinähankokin kyllä näkyi. Lukko oli vaihtunut jalkaväkimalliseen ja etusiderenkaan koukku leikattu tyypilliseen tapaan pois.Hihna oli hamppuköyttä josta oikeasti näkyi ,että se on ollut aseessa pitkään ja että siitä on asetta kannettu. Jotenkin tykästyin tuohon, mutta ei kait sitä kaikkea mistä tykkää voi ostaa nurkkinsa lojumaan postimerkkeilijänä olisi kyllä paljon helpompaa
kirpputorilta.Selvyydeksi en huutanut kyseistä asetta. Olen kyllä valmis satsaamaan sitten jos se aito ja oikea kerran löytyy.
Vaikuttava ilmestys oli myös Mauser 98 a karbiini, joka ei niinkään keräilyllisessä mielessä säväyttänyt,vaan aitona esimerkkinä köyhän torpan pyssystä. Ahkera samoaminen erällä ja käsitys,että ase on yhtä huoltovapaa työkalu kuin heinähankokin kyllä näkyi. Lukko oli vaihtunut jalkaväkimalliseen ja etusiderenkaan koukku leikattu tyypilliseen tapaan pois.Hihna oli hamppuköyttä josta oikeasti näkyi ,että se on ollut aseessa pitkään ja että siitä on asetta kannettu. Jotenkin tykästyin tuohon, mutta ei kait sitä kaikkea mistä tykkää voi ostaa nurkkinsa lojumaan postimerkkeilijänä olisi kyllä paljon helpompaa
- Ned Flanders
- kenr