Taipalsaaren ammunnat takavuosina
- Sturmmann
- mars
Taipalsaaren ammunnat takavuosina
Noin kymmenen vuotta sitten oli Taipalsaaressa teekkareiden vetämiä/järjestämiä ampumatilaisuuksia, jossa siviilit saivat ampua omaan laskuunsa konetuliaseilla ja jopa Lahti M-39 Pst-kiväärillä! Aseet olivat yksityisten keräilijöiden ja tilaisuudet olivat käsittääkseni aika suosittuja. Itse en koskaan päässyt ts. ehtinyt tuolloin näihin tapahtumiin ja se harmittaa vieläkin. Miksi nämä tapahtumat loppuivat? Osaako kukaan valaista asiassa enempää?
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.
Useasti tuli mukana oltua.
En tiedä tarkkaa syytä,miksi loppuivat.
Jotkut materiaalia lainanneet kypsyivät touhuun...tuo sitä ja tätä,anna meidän ampua piiput sulaksi,oho,vähän tuli naarmuja,hei tää hajosi,putsaa itse vehkeesi...Usein ei edes kysytty lupaa,vaan mentiin omin lupineen räpläämään/ampumaan !
Pitemmän päälle ei jaksa harrastaa hyväntekeväisyyttä.
Aivan äsken oli LATU.n puuhamiehen kanssa puhetta asian lämmittelystä.
En tiedä tarkkaa syytä,miksi loppuivat.
Jotkut materiaalia lainanneet kypsyivät touhuun...tuo sitä ja tätä,anna meidän ampua piiput sulaksi,oho,vähän tuli naarmuja,hei tää hajosi,putsaa itse vehkeesi...Usein ei edes kysytty lupaa,vaan mentiin omin lupineen räpläämään/ampumaan !
Pitemmän päälle ei jaksa harrastaa hyväntekeväisyyttä.
Aivan äsken oli LATU.n puuhamiehen kanssa puhetta asian lämmittelystä.
Taipalsaaren ammunnat on varmaan loppuneet tiukentuneiden apumaratakäytäntöjen johdosta ! lupaa radalla ampumiseen ei kovin helposti tunnu saavansa, kaikkien paikalla käyvien pitää hakea kirjallinen lupa ammuntaan ! olisikohan tästä...
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
muutaman kerran mukana olleena voin allekirjoittaa SOVMIL:n jutut eli toiminta oli osittain tuota piiput sulaksi ja rihlat suoraksi luokan toimintaa,mutta minua itseäni jäi eniten häiritsemään radalla ampuvien heikko/olematon asekäsittelytaito!
lienee jo jonkuntasoinen ihme ettei ko.tapahtumissa tullut "tappioita"
pikkuisen "jalostuneemmalla" porukalla noita tapahtumia voitaneen vetää jatkossakin ja paikkanahan ei välttämättä tarvitse juuri olla tuo taipalsaari.
lienee jo jonkuntasoinen ihme ettei ko.tapahtumissa tullut "tappioita"
pikkuisen "jalostuneemmalla" porukalla noita tapahtumia voitaneen vetää jatkossakin ja paikkanahan ei välttämättä tarvitse juuri olla tuo taipalsaari.
Taipalsaaresta en tiedä. Alueeseen on kyllä tutustuttu opiskelujen myötä. Hätilässä ainakin loppui pv:n ampumarata sääntö muutoksiin. Nykyään asun Pk-seudulla ja ratatilanne on vähintäänkin katastrofaalinen. Nykyiset säännökset on viimeiseen 10-v aikana vaikeuttanut ampumaharrastusta paljon.
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland
Nra of Finland
Hyrylä sulkeutuu 18.12. Pienoiskivääritilanne on vielä auki. Jos piekkari rata pysyy, niin varmaan arskaan tulee muutos-sarja.
Muuten on Loppi lähin, mihin on reserviläis-suhteet.
Muuten on Loppi lähin, mihin on reserviläis-suhteet.
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland
Nra of Finland