"wrapper"

Keskustelua saksalaisesta militariasta
Post Reply
Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

"wrapper"

Post by Rokka »

Satuin tuossa jokin aika sitten törmäämään Virossa liikkeeseen, jossa oli kaupan erilaisia uniformuja, mielestäni liian paljon ja kun tiedetään viron olevan piraatti kehto, en ihan usko että ovat aitoja (huom ! kuva myöhemmin ei liity niihin muuta kuin malliksi)

Niin siis miksihän ensinnäkin tuota kutsutaan suomeksi, "kietaisu" ? ;) mutta wrapperiahan on ollut panssarijoukoilla mustana ja camona, sekä rynnäkkötykki yksiköillä harmaina, mutta kuinka yleinen tuo asu on... aika vähän nähnyt kuvissa, no siis onhan sitä näkynyt, mutta onko vaunun miehistö käyttänyt sitä ja missä tilanteessa... ja voiko tuollaisiin enää oikeastaan törmätä, siis aitoihin ? onko suomessa ollut yksiköitä, jotka käyttäneet ko. asua...

Oheistan kuvan axisforumista, tässä on HG divisioonan rynnäkkötakki malliksi:

Image
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

FTR
Ylläpitävä voima
Ylläpitävä voima

Post by FTR »

Mulla on ainakin se käsitys, että tuo on panssarijoukkojen ja tykistön rynnäkkävaunumiesten ainoa univormu. Ainoa siis siinä mielessä, että heillä ei sitä tavallisen näköistä vormua ollutkaan. Paitsi ehkä joku juhlapuku :miettii:
- Elämä on ihmisen parasta aikaa -

Sturmmann
mars
mars

Post by Sturmmann »

Olihan Kannaksella esim. 1944 Saksalaisia rynnäkkötykkejä, joten heillä voinnut olla ko. takkia. Arvokas se on joka tapauksessa...

Tuossa vaunumiehillä on wrappi-takkit, jos vaikka olisi paraati tms kyseessä?

Image
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.

Post Reply

Return to “Saksalainen militaria”