Aseen säilytys seinällä
Aseen säilytys seinällä
Aattelin laittaa mun Pystykorvan seinälle koristeeksi ja ase on täysin toimiva. Mitä vaaditaan, että voi säilyttää asetta seinällä, ns. koristeena jos ase on toimintakuntoinen? Säilyttääkö joku muu sotilasaseitaan seinällä koristeena?
Kiitos vastanneille
Kiitos vastanneille
- Ned Flanders
- kenr
Eiköhän tuo riitä Sulkukappaleidenkaan irrottamista en suosittele, ainakaan jos on useampia aseita, sillä kyllä niissäkin on pituuseroja ja menevät helposti sekaisin...
Periaate on niin että pulttilukkoiset ja halukot tulee säilyttää siis lukko tai sulku erillään, haulikossa se periaatteessa tarkoittaisi käsittäkseni piipun ja perän säilyttämistä eri paikassa ? pulttilukossa lukon säilyttämistä eri paikassa, mutta senkään ei tarvitse olla välttämättä käsittääkseni erillisessä lukitussa tilassa, kunhan on lukitussa asunnossa ? !
Periaate on niin että pulttilukkoiset ja halukot tulee säilyttää siis lukko tai sulku erillään, haulikossa se periaatteessa tarkoittaisi käsittäkseni piipun ja perän säilyttämistä eri paikassa ? pulttilukossa lukon säilyttämistä eri paikassa, mutta senkään ei tarvitse olla välttämättä käsittääkseni erillisessä lukitussa tilassa, kunhan on lukitussa asunnossa ? !
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Kyllä liipaisinlukkoa käyttävän pitää se sulkukappale säilyttää erillään aseesta,aseen numeron kera.Minullakin on ns. iäisyysprojektikun pitäisi laittaa 5 aseen teline seinään ja ei ole saanut päätettyä mihin sen laittaisi.
Ostin joskus kaksi hälyttävää muutaman aseen liipaisinkaaren läpi laitettavaa vaijerilukkoa sen varalle kun joskus saisin nuo seinään.Homma polkee paikallaan.
Ostin joskus kaksi hälyttävää muutaman aseen liipaisinkaaren läpi laitettavaa vaijerilukkoa sen varalle kun joskus saisin nuo seinään.Homma polkee paikallaan.
Hankin vuosia sitten - siis ennen tätä asekaappi-juttua - neljän aseen lukittavan seinätelineen ja kiinnitin sen vaatehuoneen peräseinään. Siinä ovat pitkät aseet olleet säilytyksessä siitä pitäen. Ajatus oli, etteivät näy ikkunasta sisään kyttäväälle tai satunnaiselle sisälläkään kävijälle. Ei ole edes tullut pieneen mieleen, ettei täyttäisi "reklementtejä" - mitään "ervoja" kun en omista.
106 §
Säilyttäminen, kantaminen ja kuljettaminen
Ampuma-asetta tulee säilyttää lukitussa paikassa tai muuten lukittuna taikka siten, että ampuma-aseeseen kuuluvaa aseen osaa säilytetään erillään. Ampuma-asetta ja aseen osia ei näinkään säilytettyinä saa pitää paikassa, josta ne ovat helposti anastettavissa.
Jos säilytettävänä on erityisen vaarallinen ampuma-ase taikka yhteensä yli viisi pistoolia, revolveria, itselataavalla kertatulella toimivaa kivääriä tai itselataavalla kertatulella toimivaa 6 §:n 2 momentin 12 kohdassa tarkoitettua muuta ampuma-asetta, on aseet säilytettävä sisäasiainministeriön asetuksen mukaisessa lukitussa turvakaapissa. Turvakaappia ei kuitenkaan edellytetä, jos aseiden säilytystilojen sijaintipaikan poliisilaitos on hyväksynyt säilytystilat. (29.6.2001/601)
Noin sanoo laki, mutta kuten näemme, tuo onkin sitten aikasen tulkinnanvarainen juttu. Itse olen sitä mieltä, että kotini on lukittu paikka. Omaiset (viran) voivat taas olla aivan mitä mieltä tahansa.
Säilyttäminen, kantaminen ja kuljettaminen
Ampuma-asetta tulee säilyttää lukitussa paikassa tai muuten lukittuna taikka siten, että ampuma-aseeseen kuuluvaa aseen osaa säilytetään erillään. Ampuma-asetta ja aseen osia ei näinkään säilytettyinä saa pitää paikassa, josta ne ovat helposti anastettavissa.
Jos säilytettävänä on erityisen vaarallinen ampuma-ase taikka yhteensä yli viisi pistoolia, revolveria, itselataavalla kertatulella toimivaa kivääriä tai itselataavalla kertatulella toimivaa 6 §:n 2 momentin 12 kohdassa tarkoitettua muuta ampuma-asetta, on aseet säilytettävä sisäasiainministeriön asetuksen mukaisessa lukitussa turvakaapissa. Turvakaappia ei kuitenkaan edellytetä, jos aseiden säilytystilojen sijaintipaikan poliisilaitos on hyväksynyt säilytystilat. (29.6.2001/601)
Noin sanoo laki, mutta kuten näemme, tuo onkin sitten aikasen tulkinnanvarainen juttu. Itse olen sitä mieltä, että kotini on lukittu paikka. Omaiset (viran) voivat taas olla aivan mitä mieltä tahansa.
Näin täällä Lappeenrannassakin viranomainen tulkitsee, että koti on lukittu paikka, mutta silti siitä pitää sulku pitää erillään, vaikka tuossa sanotaan...sarvipää wrote:Noin sanoo laki, mutta kuten näemme, tuo onkin sitten aikasen tulkinnanvarainen juttu. Itse olen sitä mieltä, että kotini on lukittu paikka. Omaiset (viran) voivat taas olla aivan mitä mieltä tahansa.
" lukitussa paikassa tai muuten lukittuna taikka siten, että ampuma-aseeseen kuuluvaa aseen osaa säilytetään erillään. "
eli olen tulkinnut että on parempi pitää lukko erillään jos haluavat tulla katsastamaan paikkoja ?
minullakin on iäisyysprojekti noille sotakivääreille... teline seinälle... 10 kpl pieniä vaijerilukkoja hain jo... mutta kun en ole saanut venettäkään vielä veteen...
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Vaatehuonetta minäkin suunnittelin alusta alkaen vaan minne sinne kun on tullut sekin tavaraa täyteen,kirjaimellisesti, ja pitäisi saada "purettua" tavaraa pois,asekaapillekin juotuu kaivautumaan.Olohuoneeseen tai makuuhuoneeseen en niitä laita vaan haluan kuitenkin pitää ne vieraidenkin silmistä sekä käsistä pois.
Ikuisuusprojekti jatkuu
Ikuisuusprojekti jatkuu
Kempin hitsauskone sekä rälläkkä käyttöön ja sitten eiku ripustelemaan pyssylöitä pitkin seiniä
Nyt joku varmaan taas kommentoi että ei dekot oo aseita etc, mutta en malttanut olla laittamatta kuvaa koristeista
[URL=http://imageshack.us][/
Nyt joku varmaan taas kommentoi että ei dekot oo aseita etc, mutta en malttanut olla laittamatta kuvaa koristeista
[URL=http://imageshack.us][/
Kuten smokeball tuossa mainitsi museosta, niin välillä pidän asenäyttelyitä tässä likeellä olevassa saksalaisessa linnoituksessa.
Viimeksi oli näyttely noin 5 viikkoa sitten ja ehkäpä noin 400 henkilöä oli ihmettelemässä sekä kyselemässä eri aseista joita mulla oli näytillä.
Alla linkki kyseiseen linnoitukseen josta löytyy esim videopätkä kyseisestä tapahtumasta. (kuvaaja ei ole käynyt mun osastolla )
http://www.kvalvikfort.no/?div_id=1&pag_id=1
Viimeksi oli näyttely noin 5 viikkoa sitten ja ehkäpä noin 400 henkilöä oli ihmettelemässä sekä kyselemässä eri aseista joita mulla oli näytillä.
Alla linkki kyseiseen linnoitukseen josta löytyy esim videopätkä kyseisestä tapahtumasta. (kuvaaja ei ole käynyt mun osastolla )
http://www.kvalvikfort.no/?div_id=1&pag_id=1