Tuota katsellessa se ei minun mielestäni sellaiselta protolta vaikuta joka olisi tehty ensin.Jos jatkokehitelmäproto FG 4kakkosesta?Missähän määritn sitäkin oli ehditty tekemään.Ei aseessa ollut paikkaa optiikalle?Kovat tähtäimet vain?Antaisivatkohan ne sen suomeen,heillä kun näkyy olevan meidän proto,noin EU hengessä.(Ruma Sana!)
Tuo Krieghoffin ase on proto jonka tehdas toimitti Luftwaffelle, ensimmäisen "tarjouskyselyn" jälkeen. Asetta on tehty vain kolme kpl, joten ei aivan jpkäpäivä törmää moiseen. Ei ole vyösyottöinen. Kaasumäntätoiminen ja varsin erikoinen lukitusjärjestelmä putoavine lukkoineen jätti aseen kilpailussa toiselle sijalle.