Aseiden tuonti ulkomailta
- greendevil
- sotvm1
Aseiden tuonti ulkomailta
Kuinka monella on kokemusta ja vinkkejä hankintapaikkoihin ?
Itse olen hankkinut sitä ja vähän muutakin ulkomailta, mutta miten toimivien aseiden tuonyi uusista EU maista luonnistuu siellä käymättä ?
Itse olen hankkinut sitä ja vähän muutakin ulkomailta, mutta miten toimivien aseiden tuonyi uusista EU maista luonnistuu siellä käymättä ?
- Laippakanta
- alik
Nostetaanpa tätä hieman ylemmäs.
Nyt kun dollari on ennätysheikko euroon nähden, niin rupesi amerikkalaiset aseet kiinnostamaan.
Esim. Springfield Armoryn 1911 .45 GI, noin 520 $ = n. 330 €. Mitä tuohon hintaan tulee päälle, kun sama pyssy on Suomessa 720 €? Jotenkin tuntuisi että tällä hetkellä tuossa hinnassa on ilmaa melko paljon, vai?
http://www.teraasekeskus.com/tuotteet.a ... 50&ID=2653
Nyt kun dollari on ennätysheikko euroon nähden, niin rupesi amerikkalaiset aseet kiinnostamaan.
Esim. Springfield Armoryn 1911 .45 GI, noin 520 $ = n. 330 €. Mitä tuohon hintaan tulee päälle, kun sama pyssy on Suomessa 720 €? Jotenkin tuntuisi että tällä hetkellä tuossa hinnassa on ilmaa melko paljon, vai?
http://www.teraasekeskus.com/tuotteet.a ... 50&ID=2653
- Laippakanta
- alik
Spiess wrote:330 € ...siihen tullit,tuonnitasaus, verot, rahdit. Sanoisin et 30 % lisää hintaan vähintään. = oltais n. 450 € tasossa. kauppiaan kate - hänen verot yms- no joo, saattaa olla halvempaa , mutta kokeiles tilata Usasta nyt....
Toki olen tietoinen siitä ettei liike sitä tuohon 330 € hintaan saa, ja tottahan toki pitää katekin päällä olla jotta homma kannattaa.reka65 wrote:Ja sehän onkin kaikkien tiedossa ettei firma maksa siitä 330 taalaa tänne ostaessaan.Rahdit,tullit ja kun pitää myyjänkin saada sitä katetta,hinta koostuu siitä.Verottajaakaan ei voi jättää muistamatta missään vaiheessa.
500 € ei kuulosta kyllä ollenkaan pahalta kokonaishinnalta.
- Wunderwaffen
- erikmest
Osaatteko neuvoa hyviä vanhojen aseiden hankintapaikkoja EU:sta. Kun tuntuu suomalaisilla kauppiailla olevan hinnat aika reippaita niin jos muualla olisi hiukan edullisempaa.
Tällä palstalla on mainittu mm. eGun, mutta huutokaupan sijaan tekisin mieluummin kauppaa perinteisempään tapaan ja selvittäisin rauhassa kaupankohdetta. Onko kellään suositella esim. saksalaisia asekauppiaita, jotka myyvät Suomeen ja joiden kanssa tulee toimeen englannilla?
Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin aseen ostoon toisesta EU-maasta tarvitaan normaalin hankintaluvan lisäksi yksityinen tuontilupa. Lisäksi tarvitaan ennakkosuostumus, joka toimitetaan lähtövaltion viranomaisille haettaessa siirtolupaa, joka siis on erikseen anottava lähtömaasta. Korjatkaa jos olen ihan metsässä. Täytynee mennä miliisin juttusille selvittämään kuvioita...
Hankintalistalla on Tokarev TT-33, Mauser 98k, Tokarev SVT ja 9mm Parabellum. Kaksi ensinmainittua kiinnostaa keräilykuntoisina ja Mauser saksalaisena. Kaksi jälkimmäistä taitaa olla keräilykuntoisina aika hinnoissaan, joten ensi hätään riittäisi ampumakuntoinen. Joskus kun on enemmän rahaa voi sitten ostaa keräilyversiot. Jos jollain lojuu nurkissa ylimääräisenä edellä mainittuja niin saa tarjota kaikenkuntoisia ja missä tahansa tehtyjä YV:llä
Myös edullisia keräilykuntoisia Mosin-Nagant sukuisia voi tarjota. Tässä vaiheessa kiinnostavat pääasiassa suomalaiset.
Noita TT-33:sia tuntuu Suomessakin olevan monella kaupan ja sen voisi hankkia kotimaasta, mutta tota 98k:ta olen turhaan etsiskellyt jo pidempään (ehkä vääristä paikoista).
Neuvoista ja avusta jo etukäteen kiittäen.
Tällä palstalla on mainittu mm. eGun, mutta huutokaupan sijaan tekisin mieluummin kauppaa perinteisempään tapaan ja selvittäisin rauhassa kaupankohdetta. Onko kellään suositella esim. saksalaisia asekauppiaita, jotka myyvät Suomeen ja joiden kanssa tulee toimeen englannilla?
Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin aseen ostoon toisesta EU-maasta tarvitaan normaalin hankintaluvan lisäksi yksityinen tuontilupa. Lisäksi tarvitaan ennakkosuostumus, joka toimitetaan lähtövaltion viranomaisille haettaessa siirtolupaa, joka siis on erikseen anottava lähtömaasta. Korjatkaa jos olen ihan metsässä. Täytynee mennä miliisin juttusille selvittämään kuvioita...
Hankintalistalla on Tokarev TT-33, Mauser 98k, Tokarev SVT ja 9mm Parabellum. Kaksi ensinmainittua kiinnostaa keräilykuntoisina ja Mauser saksalaisena. Kaksi jälkimmäistä taitaa olla keräilykuntoisina aika hinnoissaan, joten ensi hätään riittäisi ampumakuntoinen. Joskus kun on enemmän rahaa voi sitten ostaa keräilyversiot. Jos jollain lojuu nurkissa ylimääräisenä edellä mainittuja niin saa tarjota kaikenkuntoisia ja missä tahansa tehtyjä YV:llä
Myös edullisia keräilykuntoisia Mosin-Nagant sukuisia voi tarjota. Tässä vaiheessa kiinnostavat pääasiassa suomalaiset.
Noita TT-33:sia tuntuu Suomessakin olevan monella kaupan ja sen voisi hankkia kotimaasta, mutta tota 98k:ta olen turhaan etsiskellyt jo pidempään (ehkä vääristä paikoista).
Neuvoista ja avusta jo etukäteen kiittäen.
äly * voima = vakio
En haluais paljastaa mutta tuolla TT33 suomesta ja kohtuu halvalla: http://www.printecase.fi/index.html?tar ... vdrit.html
edit:On waltheriakin eli P-1
Edit2: Ja Oli siellä m44 mosin nagant halvalla(vaikkei suomalainen olekkaan)
edit:On waltheriakin eli P-1
Edit2: Ja Oli siellä m44 mosin nagant halvalla(vaikkei suomalainen olekkaan)
Jep.
Huuto.netissä (huutonet on huutonet) On ollut m44 350€ pitkän aikaa myynnissä, muutenkin näyttää olevan semmoista 250-350€ hintaa. TT33 on taas ollut joku 300-500€ mitä olen nähnyt. Edullisia ovat kyllä.reka65 wrote:On tämän päivän hintoihin vertailtuna kohtuullisia.Ne joilla ei vielä ole tuo on hyvä paikka kilautella vieläkö löytyy.
Jep.
Niin on, melkein aina älyttömiä hintoja ja joskus löytyy (joku löytää, minä en) hyviäkin diilejä. Itse maksoin m44 vaneri tukilla 200€reka65 wrote:Ihmettelin itsekin m44 kiväärin edullista hintaa.Huutonetin hinnoista ei silti kannata ottaa mallia kun aseiden arvosta puhutaan.Se on oma maailmansa.
Jep.
- KlausRautahattu
- erikmest
Tuota 98K:ta kannattaa varmaan lähteä hakemaan norjan kautta, ne on pesitetty 30-06ksi enkä pidä sitä ollenkaan huonona asiana, tulee halvemmaksi ampua. eräällä tutulla on juurikin tämmönen tapaus ja siitä löytyy germaanien leimat vielä harakkoineen päivineen eikä muistaakseni ollut edes pahan hintanen. roger varmaan tietää lisää aiastaWunderwaffen wrote:
Täältähän noita 98k löytyy ja suurinosa on tosiaan muutettu 30-06, mut välillä on orginaaliakin kaupan kuten esim tämä
http://www.qxl.no/accdb/viewitem.asp?Au ... &PageNum=1
Hiukka kallis (n.310 euroo) eikä suostu myymään norjasta ulos, mutta noita 30-06 muuneltuja löytyy liki joka kauppiaalta joten eiköhän sellaisen joku voisi härmään myydä Nuo muunellut maksaa noin 150-250 euroo.
http://www.qxl.no/accdb/viewitem.asp?Au ... &PageNum=1
Hiukka kallis (n.310 euroo) eikä suostu myymään norjasta ulos, mutta noita 30-06 muuneltuja löytyy liki joka kauppiaalta joten eiköhän sellaisen joku voisi härmään myydä Nuo muunellut maksaa noin 150-250 euroo.