Jumankauta kyllä tuo Tigerin panssarivaunun koneen käyntiääni saa selkäkarvat (kaikki kaksi) nousemaan pystyyn.Kattokaas--> http://www.youtube.com/watch?v=voMkbSes ... re=related
--> http://www.youtube.com/watch?v=dwAvMI2P ... re=related
Miedompaa rytinää Hetzerillä huristelua --> http://www.youtube.com/watch?v=TbDmFd5X ... re=related
..raskasta rautaa
Tiikeriä tankkiin--> ja käyntiin
Re: Tiikeriä tankkiin--> ja käyntiin
Komeesti käy ja torni liikkuu. Mielestäni kuitenkin jotain oleellista puuttuu
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland
Nra of Finland
- Pikku-Berliini
- sotvm2
Tuli mieleen armeija aika kun uudet alokkaat oli koulutuksessa. Olin silloin vaunuhallila komennettuna, oli harjoitus jossa alokkaiden piti ryömiä T-54 alta moottori käynnissä.
Värvätty ylikersantti antoi mulle ohjeen että seuraa öljynpainemittaria tarkasti kun öljyt lämpenee niin tyhjäkäynnillä paine putoaa.
Noh olin kuskin penkillä ja seurasin jonoa jotka olivat ryömimään oli menossa, mulla nakkipipo vihasesti päässä.
Mie kattoin kun oli semmonen reippaan näkönen mies ensiksi ja sen jälkeen tuli heti pelokasilmeinen mies, en voinut vastustaa kiusausta ja polkaisin vähän kaasua. Se mies aivan lensi sieltä takaa sivulle.
Vänrikki mulle huutamaan että miksi yhtäkkiä tuommoinen moottorin kierrosten nousu.
Mie että saatana justiin näytti mittari että öljynpaine katosi liian alas, en tehny vasiten
Värvätty ylikersantti antoi mulle ohjeen että seuraa öljynpainemittaria tarkasti kun öljyt lämpenee niin tyhjäkäynnillä paine putoaa.
Noh olin kuskin penkillä ja seurasin jonoa jotka olivat ryömimään oli menossa, mulla nakkipipo vihasesti päässä.
Mie kattoin kun oli semmonen reippaan näkönen mies ensiksi ja sen jälkeen tuli heti pelokasilmeinen mies, en voinut vastustaa kiusausta ja polkaisin vähän kaasua. Se mies aivan lensi sieltä takaa sivulle.
Vänrikki mulle huutamaan että miksi yhtäkkiä tuommoinen moottorin kierrosten nousu.
Mie että saatana justiin näytti mittari että öljynpaine katosi liian alas, en tehny vasiten
Yrjö Jylhä; Kaivo http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4 ... 717&a=6054
Mitä enemmän asioita tietää, sen enemmän tietää asioita, joita ei tiedä.
Ymmärrys yltää loistavasti joskus yhtäpitkälle, kuin sotavalo.
Mitä enemmän asioita tietää, sen enemmän tietää asioita, joita ei tiedä.
Ymmärrys yltää loistavasti joskus yhtäpitkälle, kuin sotavalo.
72 loikki paikallaan kun vähän polki....
Periaatteessa noi trukkilavat voisi kestää ton vaikka se olisi täyspainoinen.
Periaatteessa noi trukkilavat voisi kestää ton vaikka se olisi täyspainoinen.
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland
Nra of Finland
- Komendantti
- komendantti
...Pitelemätön vaunu kun on, vaisto alkaa vetää tappelutantereelle kun vapaallakin vähänkin syöttöä jalalla hipaisee.Wittmann wrote:72 loikki paikallaan kun vähän polki....
"Sotataidon huippu ei ole sadan voiton saavuttaminen sadassa taistelussa, vaan vihollisen kukistaminen ilman taistelua."
"Tunne itsesi ja tunne vihollinen, niin sadassakaan taistelussa et ole vaarassa."
– Sun Tzu
"Tunne itsesi ja tunne vihollinen, niin sadassakaan taistelussa et ole vaarassa."
– Sun Tzu
-
- kers
Sotavehkeissä on yleensä se hyvä puoli että kukkahattutädit ei ole vahtimassa äänen ja savun määrää. Suutin josta savu tulee on liian lyhyt jos sitä kautta näkee venttiilien liikkeen... Kunhan vehkeet paukkuu ja pörisee niin mahtavaa on!
Kyllä se sillä lähtee!
- Komendantti
- komendantti
Eipä muutenkaan riittäisi se lainmukainen kaksiminuuttinen tuollaisen suuren koneen laitteiden lämpenemiseen ajo- ja taistelulämmöille, varsinkaan kylmemmillä keleillä. Siinä haukkoisivat "kukkahattutädit" kalpeana kilpaa henkeään, kun olisivat näkemässä kokonaisen panssaripataljoonan vaunujen yhtäaikaista pitkää "aamulämmittelyä"... Siinä kun se savun ja melun määrä on kieltämättä aikamoinen, ja konsertti kestää ainakin sen puolen tunnin verran.Jänkäjääkäri wrote:Sotavehkeissä on yleensä se hyvä puoli että kukkahattutädit ei ole vahtimassa äänen ja savun määrää.
"Sotataidon huippu ei ole sadan voiton saavuttaminen sadassa taistelussa, vaan vihollisen kukistaminen ilman taistelua."
– Sun Tzu
– Sun Tzu