Ja jos pitää, niin onko kokemusta niiden prässäyksestä? Miten?
M36 saapashousujen huolto?
M36 saapashousujen huolto?
Pitääkö saapashousuissa ("pussihousut") olla prässit?
"Jospa ihmiset tietäisivät, kuinka terveellistä ampuminen on, rientäisivät he kilvan sitä harjoittelemaan".
P.E. Svinhufvud
P.E. Svinhufvud
Re: M36 saapashousujen huolto?
Prässit pitää olla joka housuissa.
Odotellaan, että joku kertoo miten ....
Odotellaan, että joku kertoo miten ....
- Elämä on ihmisen parasta aikaa -
Prässit valmistuvat seuraavasti:
Annatte housut rouvalle,menette itse(esim.) nettiin keskustelupalstalle, kotvan kuluttua prässit ovat valmiit
Annatte housut rouvalle,menette itse(esim.) nettiin keskustelupalstalle, kotvan kuluttua prässit ovat valmiit
Si vis pacem, parabellum...

Juurikin näin!Spiess wrote:Prässit valmistuvat seuraavasti:
"Emme ole puolalaisia. Sellaista ei voisi tapahtua täällä"
- kenraali M. Gamelin saadessaan v 1940 varoituksen siitä että saksalaiset voisivat käyttää ranskalaisia vastaan Puolassa soveltamaansa blitzkrieg-taktiikkaa...
- kenraali M. Gamelin saadessaan v 1940 varoituksen siitä että saksalaiset voisivat käyttää ranskalaisia vastaan Puolassa soveltamaansa blitzkrieg-taktiikkaa...
Onnen Pekat 
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Parempi kun ei anna eukon koskea mihinkään! "Kauheita, vanhoja ja haisevia riepuja", kuuluu kommentti.
...Ja eihän nykyvaimot osaa uusavuttomuuttaan edes silittää.
Tosiaan onnen Pekat, jos eukko hoitaa prässit!
Sitäpaitsi, tää on mun harrastus ja eukko pitäköön näppinsä erossa
...Ja eihän nykyvaimot osaa uusavuttomuuttaan edes silittää.
Tosiaan onnen Pekat, jos eukko hoitaa prässit!
Sitäpaitsi, tää on mun harrastus ja eukko pitäköön näppinsä erossa
"Jospa ihmiset tietäisivät, kuinka terveellistä ampuminen on, rientäisivät he kilvan sitä harjoittelemaan".
P.E. Svinhufvud
P.E. Svinhufvud
- Tulenjohtomies
- kenr

- Location: Михайловская артиллерийская академия Санкт-Петербург
Sitä en tiedä pitääkö olla prässit,mutta ne voi tehdä ihan normitekniikalla...ohuen kostutetun puuvillakankaan läpi silitysraudalla.suoja wrote:Ja jos pitää, niin onko kokemusta niiden prässäyksestä? Miten?
SSturm vois kirjoittaa meille oppaan 20 vuoden kokemuksella...Näin koulutan vaimosta militarian kerääjän.
Empäs ole pussihousuja prässännyt, mutta luulisi sen onnistuvan siten, että pussi prässätään 90 asteen kulmassa tavanomaiseen prässiin, jolloin pussi lepattaa kuin purje... polven alapuolinen osa pitänee prässätä normaalisti... tai sitten hihalaudalla pyöreäksi... 
"Pussi prässätään 90 asteen kulmassa tavanomaiseen prässiin, jolloin pussi lepattaa kuin purje".
OK. Eteen ja taakse ei siis tule prässivekkiä kuten suorissa housuissa?
...Ja mitä mammaan tulee, niin hiljaa hyvä tulee. Pitää totuttaa pikkuhiljaa. Eukko on vielä niin nuori, ettei ihan ymmärrä keski-iän kriisissä elävän äijänsä harrastuksia
OK. Eteen ja taakse ei siis tule prässivekkiä kuten suorissa housuissa?
...Ja mitä mammaan tulee, niin hiljaa hyvä tulee. Pitää totuttaa pikkuhiljaa. Eukko on vielä niin nuori, ettei ihan ymmärrä keski-iän kriisissä elävän äijänsä harrastuksia
P.E. Svinhufvud
P.E. Svinhufvud
Kokeilemalla onnistuu tuo prässäys - sehän ei ole ikuista ja peruuttamatonta 
Kyllä meille ainakin varusmies aikana opetettiin silitysraudan käyttö. Oli muuten oikein sitä varten pyhitetty huone jossa oli kiinteät silitysraudat + peili tukanleikkuuta varten (1 pionk vekarajärvi). Täytyy myöntää että siellä opin vasta kravatin teon. Vaan tuplaprässithän siihen lomapukuun tuli tehtyä..
Tosin lohdutukseksi voi todeta että nykyään kuulemma armeijassa opetataan myös kengän nauhojen solmiminen..
Tosin lohdutukseksi voi todeta että nykyään kuulemma armeijassa opetataan myös kengän nauhojen solmiminen..
Niin se koulutus edistyy.monni wrote: Tosin lohdutukseksi voi todeta että nykyään kuulemma armeijassa opetataan myös kengän nauhojen solmiminen..
[quote]Kyllä meille ainakin varusmies aikana opetettiin silitysraudan käyttö.[/quote]
??? Litistysrautaa ei näkynyt missään?
No, eikös siellä ole nykyään siivojat? kin.
??? Litistysrautaa ei näkynyt missään?
No, eikös siellä ole nykyään siivojat? kin.
Si vis pacem, parabellum...

Mulla on parempi versio. Annan pöksyt kälylle, joka on perfektionisti, niin jo vot. Taas on särmät.Spiess wrote:Prässit valmistuvat seuraavasti:
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland
Nra of Finland
Antakaa Suojalle sitten osoite, mihin lähettää pöksynsä.