Maastolöytö, mutta Suomen vai Venäjän? part 2
Re: Maastolöytö, mutta Suomen vai Venäjän? part 2
On muistaakseni sellaisen shrapnelli kranaatin sytyttimen päästä osa. Löytynyt useita tuollaisia. Sen alle tulee sellainen alumiininen kiekko mikä kait liittyy siihen ajastinmekanismiin kun on täynnä tekstiä ja numeroita. Löytyneistä ehjistä osista olen koettanut kasata sytyttimen koristeeksi.
Netistä löytyi joku venäjän kielinen sivusto jossa oli kuvat noista sytyttimistä. Otin kuvat talteen, mutta tähän hätään en sitä löytänyt.
t:MiHa
Netistä löytyi joku venäjän kielinen sivusto jossa oli kuvat noista sytyttimistä. Otin kuvat talteen, mutta tähän hätään en sitä löytänyt.
t:MiHa
MiHa
Jaa, täytyykin perehtyä asiaan. Kiitos tiedosta.
shrapnellin hattu se on kuitennii... venäjän sellainen.
Laineissa Laatokan mahti,kenkään ei kahlita voi
Veljet sen rantoja vahti,konsa on koittava koi?
Veljet sen rantoja vahti,konsa on koittava koi?
Taitaa hieman erota kuvan kärkikappaleesta tuo minun löytöni?
http://picasaweb.google.com/Sky1939/Militaria#
Tuossa linkissä on kuva löytämistä osista. Ne on löytyneet talvisodan taistelupaikoilta.
Samassa on muutama netistä löytämäni kuva sytyttimistä joista mainitsin. Joku vennään taitoinen voi varmaan tuosta tulkata mikä on kyseessä. Itse olen ymmärtänyt olevan venäläisen shrapnellin sytyttimen osia.
-MiHa
Tuossa linkissä on kuva löytämistä osista. Ne on löytyneet talvisodan taistelupaikoilta.
Samassa on muutama netistä löytämäni kuva sytyttimistä joista mainitsin. Joku vennään taitoinen voi varmaan tuosta tulkata mikä on kyseessä. Itse olen ymmärtänyt olevan venäläisen shrapnellin sytyttimen osia.
-MiHa
MiHa
No nyt näyttääkin tutulta...
Se on säilytys ja kuljetussuoja sytyttimelle 22/100 ais D 35/64 (22sekunnin,100 jako-osan kaksoissytytin mallia D35/64,venäläinen) Shrapnelleja varten.