AK47 7.62 x 39 75:n patruunan lipas.

Keskustelua kivääreistä ja varusteista - myös pienoiskivääreistä
User avatar
smokeball
kenr, vr2
kenr, vr2
Posts: 4444
Joined: Sat Nov 10, 2007 19:12
Location: Lappi

Re: AK47 7.62 x 39 75:n patruunan lipas.

Post by smokeball »

Haudankaivajan kommentti oli kyllä pelkkää asiaa! Kenttäkelpoisuus ratkaisee. :moshaa
Viro, Aunus, Karjalan kaunis maa, yks suuri on Suomen valta.
Ylituubamestari Image

User avatar
Wittmann
pskapt
pskapt
Posts: 1631
Joined: Tue Nov 14, 2006 10:35
Location: 7 SaL

Re: AK47 7.62 x 39 75:n patruunan lipas.

Post by Wittmann »

Hyvä että löytyy kenttäkokemusta aiheesta. Mä jo kerkesin ihan tosissani miettimään, että miten voi Kiina-ilmiö olla parempi kun alkuperäinen.
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland

User avatar
reka65
kenr, vr4
kenr, vr4
Posts: 2457
Joined: Sat Sep 16, 2006 7:32

Re: AK47 7.62 x 39 75:n patruunan lipas.

Post by reka65 »

Ei ole ollut kiinalaisenkaan rummun kanssa mitään ongelmia ampuessa.Jos radalla joku heittää hiekkaa niskaan ladatessa,hieron heittäjästä sammakon.

Olisi voinut alunperinkin esittää kysymyksessä johon kiinalaista ja venäläistä vertaa kysymyksessä olevan sotatanner eikä ampumarata.Minä kirjoitin ampumarata kokemuksesta.

(ja vedinkin sitten miehekkään uhon aivan väärään rumputopiikkiin... :oops:
turhahan sitä nyt enää on poistaa)

User avatar
reka65
kenr, vr4
kenr, vr4
Posts: 2457
Joined: Sat Sep 16, 2006 7:32

Re: AK47 7.62 x 39 75:n patruunan lipas.

Post by reka65 »

Kysäisen vielä seuraavaa SRA ammunnoista.Käyttääkö siellä moni tällaista rumpulipasta?On sallittu käyttö,tai mikä sen nyt kieltäisi?

LV
kenrmaj
kenrmaj
Posts: 1609
Joined: Thu Nov 08, 2007 0:25

Re: AK47 7.62 x 39 75:n patruunan lipas.

Post by LV »


User avatar
reka65
kenr, vr4
kenr, vr4
Posts: 2457
Joined: Sat Sep 16, 2006 7:32

Re: AK47 7.62 x 39 75:n patruunan lipas.

Post by reka65 »

Johan oli hinnat rykäisty venäläiseen ja kiinalaiseen rumpuun laukkuineen!!!

User avatar
reka65
kenr, vr4
kenr, vr4
Posts: 2457
Joined: Sat Sep 16, 2006 7:32

Re: AK47 7.62 x 39 75:n patruunan lipas.

Post by reka65 »

Onko kuljetussuojia jossain päin kaupan vai onko Anska onnistunut saalistamaan tällaisen yksittäiskappaleen?

LV
kenrmaj
kenrmaj
Posts: 1609
Joined: Thu Nov 08, 2007 0:25

Re: AK47 7.62 x 39 75:n patruunan lipas.

Post by LV »

Anska wrote: Linkissä näitä mainostetaan:"Russian RPK 75rd DRUM MAG – 7.62×39 – with original military Carrying Pouch – New cond." Mutta kaipa se sopii AK:n lippaaksikin?
En ole varma, mutta pitäisin sitä erittäin todennäköisenä, koska eikö yksi RPK:n kantavista ideoista ole patruunoiden ja lippaiden yhteensopivuus AK-aseiden kanssa?

User avatar
Wittmann
pskapt
pskapt
Posts: 1631
Joined: Tue Nov 14, 2006 10:35
Location: 7 SaL

Re: AK47 7.62 x 39 75:n patruunan lipas.

Post by Wittmann »

Mä en hengaile ak-jannujen kanssa pahemmin. Muutaman olen nähnyt ja itse ammun jos tulee ak-kisat ja pitkä rasti, niin ihan varmasti. Tosta lippaasta on etua sopivissa rasteissa, jossa vaaditaan murkulaa. Säännöt ei kiellä. Ampuuhan jotkut c-magillakin, vaikka ne on aika epäluotettavia, mitä olen seurannut.
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland

sovmil
valik
valik
Posts: 368
Joined: Sun Feb 12, 2006 22:10
Location: Kotka

Re: AK47 7.62 x 39 75:n patruunan lipas.

Post by sovmil »

Rumpu on nimenomaan tarkoitettu RPK.n kuin 40p tankokin. Sopivat toki AK.n
Itsellä C-Magin kanssa ei koskaan ongelmia...kopkop !
.Image

User avatar
reka65
kenr, vr4
kenr, vr4
Posts: 2457
Joined: Sat Sep 16, 2006 7:32

Re: AK47 7.62 x 39 75:n patruunan lipas.

Post by reka65 »

Ei ole hinnalla pilattu lähtö.Pitääkin muistaa seurata minne asti nousee.

User avatar
Wittmann
pskapt
pskapt
Posts: 1631
Joined: Tue Nov 14, 2006 10:35
Location: 7 SaL

Re: AK47 7.62 x 39 75:n patruunan lipas.

Post by Wittmann »

Toi minkä ostin toimii, kun vr:n vessa. Vaseliiniä oli taas vähintää "kohtuullisesti".
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland

Post Reply

Return to “Kiväärit”