Kaksi mosinin m.39:n pistintä.
Re: Kaksi mosinin m.39:n pistintä.
"Sotilaskäsiaseet Suomessa" -opuksen mukaan oli ainakin pari mallisarjaa ennen kuin vakiosarja tehtiin. Olisko toinen joku sellainen....
Mulla ollut samanlainen ja myin kopiona sen aikoinani huutonetissä eteenpäin muistaakseni kyseisessä kopiossa oli piiun reikä väistimessä hiukan liian pieni
-
- kaartylik
Näyttää kopiolta , niitähän tehtiin Virossa aivan piirrustusten mukaan.
Alkuperäisessä tuo sormisuojus/ kiinnistysrengas piippuun osa on kahdella tapilla kiinnitetty.
Kahvalevyjen niitit ovat kai alkuperäisessä aina sahareunaiset.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Alkuperäisessä tuo sormisuojus/ kiinnistysrengas piippuun osa on kahdella tapilla kiinnitetty.
Kahvalevyjen niitit ovat kai alkuperäisessä aina sahareunaiset.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Eivätpä ole osanneet edes tuota suojeluskunnan hyväksymismerkintää kopioida oikein, kun on ison S-kirjaimen molemmin puolin vaakaviivoja liian vähän.
Meneekö Anskan kopiona pitämä pistin paikoilleen piippuun vai jääkö jostain kiinni,niinkuin tuossa mainittiin Virosta tulleissa pistimissä piipunreikä ollut liian pieni?
Vaikuttaa silloin Virosta tulleelle mutta jos sai istutettua kivääriin niin hyvä juttu!Tuotahan on hyvä kantaa mukana jos on tilanne jossa m.39 on ammunnoissa.
Mikähän tuon kopsuksi epäillyn puumateriaali? Ei ihan koivulta näytä?
Mulla on kanssa tuollainen kopio. Ostettu n. 11 vuotta sitten Botnia Arms:silta. Nythän noita sais alkuperäisenä vähän helpommin (rahalla) Kahvan takaosaa piti viilata alkuun rajusti mutta kyllä se paikalleen menee..
Osassa viron kopioista luki Kummlala.
"olisiko kuitenkin syytä ottaa taskuase mukaan"
Mitäs töhnöä noihin kiinnitysuriin on laitettu - deaktivoitu?
liekkö vielä hämeenlinnan sa-kaupassa myytävänä 39-pistintä? kuopiossa toissa viikolla vielä ainakin 6kpl...liekkö enemmän tulossakaan myyntiin? taitaa olla aika loppusuoralla varastoista.
- erkkistyrox
- korpr
Mitähän noilla on suurinpiirtein hintoo?
Miule kelpois "käyttö-tavaraksi" vaikka joku kopiokin..... (siis makkarapaketin aukasiaksi)
OT. Saa tarjota jotain halpoja....
Miule kelpois "käyttö-tavaraksi" vaikka joku kopiokin..... (siis makkarapaketin aukasiaksi)
OT. Saa tarjota jotain halpoja....
Näläkä lähtöö syömällä, akka juomalla