Kuvia Sky:n ja lottien merkeistä ja nauhoista
- Sturmmann
- mars
Kuvia Sky:n ja lottien merkeistä ja nauhoista
Ajattelin jos tänne saisi kuvia suojeluskuntain ja lottien nauhoista, kuin myös merkeistä. Kuvamateriaalihan on esim. aloittelevalle keräilijälle parasta antia mitä voidaan antaa.
Jos itse aloitan vaatimattomasti yhdellä Kymenlaakson hihanauhalla.
Jos itse aloitan vaatimattomasti yhdellä Kymenlaakson hihanauhalla.
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.
Hyvä että tästä aiheesta avattu keskustelu kuvien kanssa.
Itsellänikin jotain järjestöesineistöä jota laitan tänne kunhan ehdin. Jos enään osaan liittää niitä kuvia..
Olisi kuitenkin hyvä puhua myös hieman uustuotannosta.
Tiedossahan on nuo lennoston merkit ja ns. rähinäremmimerkit, joita tehty.
On myös tehty Suojeluskunta kilpiä. Onko kenelläkään niitä tullut vastaan ja epätietoisena ostettua aitoina. ?
Jos on niin voisiko niistä laittaa myös vertailukuvia ja infoa mihinkä kannattaa kiinnittää huomiota, kun ostaa niitä.
Pahat henget kertoneet, että eräässä huutokaupassakin olisi lähiakíona ollut myynnissä kilpieriä pusseissa, joista osa olisi ollut uustuotantoa ja osa aitoja ???
Itselläni on tullut ostettua Kymen-laakson valko/musta kilpi ja Hämeen valko/punainen kilpi, joiden aitoitta hieman itse olen ruvennut epäilemään.
Kyseiset kilvet vaikuttavat muuten ihan hyviltä mutta kun niitä katsoo sinisellä valolla niin ne poikkeavat muista (varmasti aidoista kilvistä).
Ne aidot kilvet ovat mattapintaisia molemmilta puolilta.. Ja nämä joiden aitoitta itse epäilen ovat päältä mattapintaisia ja takapuolelta kiiltäviä.
Oletteko muut törmänneet omissa hihakilvissänne vastaavaan ilmiöön ??
Itsellänikin jotain järjestöesineistöä jota laitan tänne kunhan ehdin. Jos enään osaan liittää niitä kuvia..
Olisi kuitenkin hyvä puhua myös hieman uustuotannosta.
Tiedossahan on nuo lennoston merkit ja ns. rähinäremmimerkit, joita tehty.
On myös tehty Suojeluskunta kilpiä. Onko kenelläkään niitä tullut vastaan ja epätietoisena ostettua aitoina. ?
Jos on niin voisiko niistä laittaa myös vertailukuvia ja infoa mihinkä kannattaa kiinnittää huomiota, kun ostaa niitä.
Pahat henget kertoneet, että eräässä huutokaupassakin olisi lähiakíona ollut myynnissä kilpieriä pusseissa, joista osa olisi ollut uustuotantoa ja osa aitoja ???
Itselläni on tullut ostettua Kymen-laakson valko/musta kilpi ja Hämeen valko/punainen kilpi, joiden aitoitta hieman itse olen ruvennut epäilemään.
Kyseiset kilvet vaikuttavat muuten ihan hyviltä mutta kun niitä katsoo sinisellä valolla niin ne poikkeavat muista (varmasti aidoista kilvistä).
Ne aidot kilvet ovat mattapintaisia molemmilta puolilta.. Ja nämä joiden aitoitta itse epäilen ovat päältä mattapintaisia ja takapuolelta kiiltäviä.
Oletteko muut törmänneet omissa hihakilvissänne vastaavaan ilmiöön ??
Lassi Kaipaisen kirjan kuvassa ovat sekä "nänniset" että sileät, saman selityksen alla, suojeluskuntakokardeina, minullakin toisessa lottahatussa on sileä kokardi..MAT wrote:Juu, eikös nuo Spiessin kokardit ole justiinsa sitä lottamallia? Reunan "rypytys" on paljon terävämpi/kulmikkaampi + se nänni.
Hyvin oletkin saanut ne kerättyä!
Notta enpä tiiä
Si vis pacem, parabellum...