Tuliko suomalaisista DEKO ase kansa?

Yleinen keskustelu aseista ja asekeräilystä.
Bushmaster
sotvm3
sotvm3

Re: Tuliko suomalaisista DEKO ase kansa?

Post by Bushmaster »

Itse tekemällä Briteissä vältetään kiinnijäämisen riski, joka tosin on EU:n ansiosta hyvin matala. Lautalla henkilöautoja ratsataan vain jos on syytä epäillä salakuljetusta. Kokenut koneistaja tekee useita stenejä/sterlingejä/metraleja päivässä. Tosin, en tiedä tekevätkö ne näitä kunnon pyssyjä vai kertalaukeavia parinkympin "saturday night specialeja", markkinathan ne määräävät, kummat menevät vaan paremmin kaupaksi. Jos roistoilla olisi CNC käytössä, voisivat jyrsiä päivässä kymmeniä kalashnikoveja ja pelata CS:sää vieressä, ja jos kaikki menevät kaupaksi, parinsadan tonnin sorvi+materiaalit maksavat itsensä takaisin jo sadalla rynkyllä[kadulla á 3200£] :smile: Briteissä aseen saa todella helposti, mutta patruunat ovat kiven alla. Niistä pyydetään jopa niin hirveitä hintoja kuin 40 puntaa kappaleelta(!!!).

smokeball
kenr, vr2
kenr, vr2

Post by smokeball »

Dekojen hinnat on ihan pilvissä, kun luvallisen pistoolin arvo on ehkä pari kymppiä, niin dekona siitä maksetaan kymmenkertainen hinta. :roll:
Viro, Aunus, Karjalan kaunis maa, yks suuri on Suomen valta.
Ylituubamestari Image

reka65
kenr, vr4
kenr, vr4

Post by reka65 »

Eli kun ostan toisen M/27 Mosinin niin minun kannattaa(sikäli kun sen myyn)laittaa se dekoksi ja saan paremman hinnan?Vai koskeeko ainoastaan pistooleita?

popo99
tkm
tkm

Post by popo99 »

Anska wrote:
popo99 wrote:
Anska wrote:
Anska wrote:22 kpl dekoa Huutonetissä 30.12.2008 klo. 17.00 ?
mitäs anska näistä dekoista vähän väliä meuhoaa? pitäisikö ne sinun mielestä "luvittaa" vai mikä niissä häiritsee?
popo99 wrote:
Rokka wrote:Minkälaista kankea tarvitset ? saksan maallata saisi 500 mm Steyr aihiota 35 euroa 5 kangen tilauksena ?

Itse en kyllä tarvitsisi kun on jo tuollainen harrastuspyssy, mutta edullista 7.62 aihiota olisi tarjolla !

- j o n i -
koska tilataan?
Oletko dekoosi vailla piippua, hyvä "popo99"

Hyvä "popo99" meuhoa ihan ite vaan. Et taida olla asekeräilijä? Minua ainakin itkettää ja montaa muuta. On eri asia tusina aseet, joita minäkin olen dekona kaupannut. :comcrash

t.Anska
Etenkin vaimon mielestä en ole keräilijä, vaan "sulo vilen" en myöskään tarvitse dekoon piippua, voin ostaa suomestakin luvallisen jos tarve, oli vain omasta mielestä edullisia piipunaihioita verrattuna suomen hintoihin. esim että ostaa suomesta patruunapesällä olevan piipun ainakin 100 eurolla ja sitten vielä se 18€ virkavallalle.
tuota pelkkää kankea kun ei tarvitse luvittaa ennen kuin kalvaamisen jälkeen.
ihmettelin vain ihmeellistä intoasi mainostaa huutonetin dekoja, miksei niitäkin voisi keräillä, keräileehän jotkut postimerkkejä ja perhosiakin ;)
vai olitko ovela ja edistit omaa kauppaasi ;)
Sotiemme Veteraanit
KIITOS 1939-1945

Mikki
erikmest
erikmest

Post by Mikki »

Mitäs täällä nahistellaan? Dekoja olisi varmasti hauska keräillä nurkkiin, tosin Itse en kyllä maksaisi rautakangesta tuollaisia päivän hintoja. Ne on myyjän markkinat nyt.

Useita näistäkin huutonetissä kaupattavista aseista menee "autotallikonepajoihin" ennallistettavaksi. Silloinhan se on varsin halpa ase, jos sorminäppäryyttä löytyy.

Ylipäätään kaikki militaria menee näköjään kaupaksi huutonetissä, osa myös virheellisillä ja ostajaa harhaan johdattavilla tiedoilla...

Bushmaster
sotvm3
sotvm3

Post by Bushmaster »

Suurin osa militarian ostajista on muita kuin tosikerääjiä ja heille kelpaa vähän sinnepäin ulkonäöllisesti ja funktionaalisesti oikeanlaiset vehkeet. Meikä kuuluu joukkoon. :)

jaska
maj
maj

Post by jaska »

No mielestäni vain toimivat aseet ovat mielenkiintoisia ja muita voi käyttää vaikka poikien leluina tai verkonpainoina!

popo99
tkm
tkm

Post by popo99 »

itse ymmärrän kyllä dekojenkin keräilyn paremmin kuin rättien ja lumppujen :shock:
Sotiemme Veteraanit
KIITOS 1939-1945

jaska
maj
maj

Post by jaska »

Toisaalta olet oikeassa,mutta siinä on se vaara ,että lainsäätäjä katsoo asiaa samalla lailla jolloin tulee p.tä jälleen niskaan,joten keräilystä voi puhua vain toimivien aseiden osalta kaikki dekot ovat vain rekvisiittaa!

Post Reply

Return to “Yleinen asekeskustelu”