Haulikoita

Tänne linkkejä meille militarian ja sotahistorian ystäville.
Post Reply
l.o.s.t
pionalik
pionalik

Haulikoita

Post by l.o.s.t »

Taistelu haulikoita ja kuvia Luftwaffen sauer&shon drillingistä, kyllä kelpais tollanen kaappiin ;)

http://parallaxscurioandrelicfirearmsfo ... -pics.html

Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

Re: Haulikoita

Post by Rokka »

Kuten jo aiemmin käytyä keskustelua asiasta ? Onko kellään selvää todistetta mihin tarkoitukseen noita on tehty ? Lahjoiksi ? Ainakaan ilmailumuseossa ei oltu kuultu koneiden mukana tulleista drillingeistä, ei SA eikä harakkaleimoilla, kyselin tätä asiaa sieltä ?

http://www.pkymasehist.fi/phpBB2/viewto ... A&start=15
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

l.o.s.t
pionalik
pionalik

Post by l.o.s.t »

Ameriikan "serkku" on tällaista mieltä "Luftwaffe survival drilling"? mutta luulisihan i-museossa jotain tietävän kyseisistä aseista jos niitä olisi ollut käytössä laajemmin pommareissa,
Rokka wrote:Kuten jo aiemmin käytyä keskustelua asiasta
tuohan sa-leimattu tuli jo todistettua Taifunin ja muiden toimesta feikiksi :miettii: Harakkaleimaiset itse arvelisin olevan korruption välikappaleita eli lahjoja.

l.o.s.t
pionalik
pionalik

Post by l.o.s.t »

Norinco (97) on tehnyt kiinan kopion vanhasta pumpusta Winchester Model 1897, ja kyseisellä foorumilla on kuva "Model 1897 Trench gun":nista, aika mielenkiintoinen kohde kyhäillä "melkein" repro taisteluhaulikko...voittaa tuo ainakin mossen 590.

lisäystä nettisurffailun tuloksena =
Kiinan pojathan on tehneet jo valmiin kopion Trench gun:ista :oops: http://www.floridagunworks.com/Merchant ... REARMS+S+N
tämänkin oivaltamisen ilon veivät minulta.. :|

Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

Post by Rokka »

No niin, selvitin asiaan Sauerin tehtaalta ovat tehneet 1200 kappaletta drillinkejä !

Laittoivat mukaan alkuperäiskielisen artikkelinkin aseista, täytyy tutustua ko. värkkeihin iltasella !

eli ei olekkaan ihan fuulaa nuo harakka pyssyt :) etenkin tuo linkin tykki oli juuri referenssin näköinen, täytyy katsoa vielä numerosarjat, laittoivat mukaan :)

- j o n i -

wikke
res vänr
res vänr

Post by wikke »

Onkohan niitä valmistanut muutkin kuin Sauer?

Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

Post by Rokka »

Juu tuo artikkeli jonka laittoivat on saksalaisesta lehdestä, en tiedä miten sen laittaminen tänne ? Voin minä jossain vaiheessa sen referoida tänne ja varastaa nuo leima ja tunniste kuvat ?

Kuitenin Sauer teki ainoastaan 12/65-9,3x74R kaliperissa aseita. Aseet olivat malliltaan Luftwaffen-Drilling M30 nämä LW:lle toimitetut aseet oli numeroitu 336xxx-338xxx välillä. Toimitukset keskeytti sodan päättyminen.

- j o n i -

l.o.s.t
pionalik
pionalik

Post by l.o.s.t »

Rokka wrote:Juu tuo artikkeli jonka laittoivat on saksalaisesta lehdestä, en tiedä miten sen laittaminen tänne ? Voin minä jossain vaiheessa sen referoida tänne ja varastaa nuo leima ja tunniste kuvat ?
- j o n i -
no tokkopa tuon takia tointaa rosvouksia tehä ;) eiköhän viitemaininta asialiitteen yhteydessä riittäne :roll:

Post Reply

Return to “Linkkejä”