Hylsyn kiillottimeen yöksi.76253r wrote:milläs arvon herrat ovat kiillottaneet/ viimeistelleet kammen?
- Mosin rakentelu!
Re: - Mosin rakentelu!
VRV - J
- kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia -
- kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia -
Ei löytyny lamelli laikkaa niin ei voinu viimeistellä, ihan ok:t sitten kun saa viimeisteltyä.
Jep.
Viimeks kun oli puhetta suomi aseen piipuista niin kysyin sähköpostilla. Lupasivat että löytyy suomalaista M30 piippua, epäilin moisen olemassaoloa, niin oudosti lakkasi niitäkin löytymästä.
Tuossa kammen teossa on pylväspora ihan toimiva apu. Ensin jatkaa kammen vaikka keskeltä, sitten tolppaporaan pyörimään ja viilalla/sorapaperilla varsi tasaiseksi, sitten hitsillä kampi takaisin lukkorunkoon ja snurralla tms työstölaitteella muodot halutuiksi. Kiillotus laikkoja saa kaupasta, semmosella katuharjan näköisellä alkuun ja siitä kankaisella jatkoa. pastaa tarvitaan sinistä ja ruskeeta. Tyhmää työtä, kannattaa varoa lentäviä kampia.
Tuossa kammen teossa on pylväspora ihan toimiva apu. Ensin jatkaa kammen vaikka keskeltä, sitten tolppaporaan pyörimään ja viilalla/sorapaperilla varsi tasaiseksi, sitten hitsillä kampi takaisin lukkorunkoon ja snurralla tms työstölaitteella muodot halutuiksi. Kiillotus laikkoja saa kaupasta, semmosella katuharjan näköisellä alkuun ja siitä kankaisella jatkoa. pastaa tarvitaan sinistä ja ruskeeta. Tyhmää työtä, kannattaa varoa lentäviä kampia.
"olisiko kuitenkin syytä ottaa taskuase mukaan"
jylhä wrote: Tuossa kammen teossa on pylväspora ihan toimiva apu. Ensin jatkaa kammen vaikka keskeltä, sitten tolppaporaan pyörimään ja viilalla/sorapaperilla varsi tasaiseksi, sitten hitsillä kampi takaisin lukkorunkoon ja snurralla tms työstölaitteella muodot halutuiksi. Kiillotus laikkoja saa kaupasta, semmosella katuharjan näköisellä alkuun ja siitä kankaisella jatkoa. pastaa tarvitaan sinistä ja ruskeeta. Tyhmää työtä, kannattaa varoa lentäviä kampia.
Mä en käyttänyt vanhaa kampea, vaan tein uuden jostain tangosta, ohensin pylväskoneessa rälläkällä. nuppiin porasin reiän ja hitsasin uuden kammen kiinni, taivutus ja kampi lukkorunkoon hitsaamalla. Aikaa meni molempien väkertämisessä yhteensä noin 6 tuntia, eivätkä ole vieläkään valmiit...
Jep.
Kyllähän Tikkakosken piippua löytyy malliin m91-30, joskus oli niitä paljonkin, ja tehtiin aikanaan niistä m39:jä.On kyllä sikahalpa, jos uutta piippua saa hintaan 25 eur...
Nikke Pärmi: "Tuoda, tuoda, kun kaikki toised olivad pessimisdejä, niin minä yksin olin onanisdi."
Totta,mutta jotain outoa siinä sillon oli. M39:n niitä rautoja sillon kaipailinkin, vieläkin tietty kelpais sota-aikaiset.
"olisiko kuitenkin syytä ottaa taskuase mukaan"
Piipusta lukkoon,näkyi olevan huutonetissä kiikariMosiniin lukko ilman sulkukappaletta 26 euroa.Joku palstalaisista oli sellaisesta kiinnostunut kunhan hinta on kohdallaan
Noniin... nyt on taas testattu ja sama juttu 3osumaa 15-20mm mut se neljäs 25centtiin. Patruunana lapua 11.7g . Kolvasin myös piipun ja se oli noin5cm tiukkaa sitten kuula "holahti" kunnes taas liki patruunapesää taas 10cm erittäin tiukka. Käynti siis parani piipunlyhennyksen myötä erittäin paljon, mutta edelleen sama vaiva jatkuu... Olisi toi aika tarkka jos sais tuon yhden vielä osuun rinkiin.
anskahan se oli kiinnostunutreka65 wrote:Piipusta lukkoon,näkyi olevan huutonetissä kiikariMosiniin lukko ilman sulkukappaletta 26 euroa.Joku palstalaisista oli sellaisesta kiinnostunut kunhan hinta on kohdallaan
Jep.
Näkyy siellä olevan LS pikakiväärin piippukin 80e. mut taitaa olla isotöinen ja kallis asentaa mosiniin...?
kierteet piippuun, patruunapesä uusiksi.. kyllähän se maksaarepakka wrote:Näkyy siellä olevan LS pikakiväärin piippukin 80e. mut taitaa olla isotöinen ja kallis asentaa mosiniin...?
Jep.
Minun seppä kyllä mielestäni sorvasi uuden kierteen ja sai asetettua piipun vanhalla pesällä, sorvasi samalla varmuudeksi vaimenninkierteenkin maksoikohan koko lysti, pari vuotta sitten 90 euroa ?76253r wrote:kierteet piippuun, patruunapesä uusiksi.. kyllähän se maksaa
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
No tänään soitin tuonne "suomiaseeseen" niin eipä ollutkaan VARMA et onko noita piippuja. Ihmeellistä et kaupataan sellasta mitä ei tiedä omistavansa...
Sopisi tuonne Tavaratorin yhteyteen.Anska wrote:On kumma Firma, jos kauppa netissä olematonta tavaraa?
Ehdotan uutta osiota tällekin foorumille ylläpitäjille, jolle voisi valittaa ja antaa plussaa kaupoista tai syntymättömistä kaupoista:
HYVÄT JA PAHAT DIILIT, FIRMAT JA YKSITYISET!!!
Mulle laittoivat suomiaseelta että löytyy piippuja, ei CIP-leimattuja. Tosin vain venäläisiä. Mitenkä tuo on kun mainostetaan että keräilykäyttöön, voihan sen siltikin ostaa kuka vaan jolla 7,62x53r luvat löytyy..?
Jep.