- Mosin rakentelu!

Kertomuksia ja kuvauksia aseiden kunnostamisesta, entisöinnistä tai muuten vaan modaamisesta.
User avatar
J
luutn
luutn
Posts: 1084
Joined: Mon Jun 19, 2006 19:01
Location: Karjala

Re: - Mosin rakentelu!

Post by J »

76253r wrote:Mulle laittoivat suomiaseelta että löytyy piippuja, ei CIP-leimattuja. Tosin vain venäläisiä. Mitenkä tuo on kun mainostetaan että keräilykäyttöön, voihan sen siltikin ostaa kuka vaan jolla 7,62x53r luvat löytyy..?
Käsittääkseni keräilijöille voi myydä ilman cip-hyväksyntään, muille ei.
VRV - J
- kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia -

User avatar
76253r
sotvm1
sotvm1
Posts: 713
Joined: Fri Jul 13, 2007 17:28
Location: P-P

Re: - Mosin rakentelu!

Post by 76253r »

J wrote: Käsittääkseni keräilijöille voi myydä ilman cip-hyväksyntään, muille ei.
Minulla on 4 asetta joista ei Cip-tarkistus merkintää löydy, Ja en ole keräilijä.. Sama juttu kai se on kuin aseidenkin kanssa..
Jep.

User avatar
Wittmann
pskapt
pskapt
Posts: 1631
Joined: Tue Nov 14, 2006 10:35
Location: 7 SaL

Re: - Mosin rakentelu!

Post by Wittmann »

Ei sitä cippiä tarvii, jossei rakenna pyssyä myyntiin. Omaan käyttöön sallittu :-D
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland

User avatar
jylhä
sotvm3
sotvm3
Posts: 598
Joined: Fri Jun 23, 2006 20:40

Re: - Mosin rakentelu!

Post by jylhä »

Wittmann wrote:Ei sitä cippiä tarvii, jossei rakenna pyssyä myyntiin. Omaan käyttöön sallittu :-D
Juuri näin, mulla lukee luvassa ettei saa luovuttaa edelleen ilman cip tarkastusta. kivääri on LS piippunen, ja seppä joka sen teki, sanoi ettei niiden patruunapesät läpäise tarkastusta liiallisen väljyytensä vuoksi. Ls:n piippua taasen voin hyvin suositella, hiukan lyhyt mutta niin olen itsekkin. :miettii:
"olisiko kuitenkin syytä ottaa taskuase mukaan"

User avatar
J
luutn
luutn
Posts: 1084
Joined: Mon Jun 19, 2006 19:01
Location: Karjala

Re: - Mosin rakentelu!

Post by J »

Täälläpäin polliisi sano että pitää cipittää ase, kun minusta joskus aika jättää niin perikunnan ei tarvii huolehtia. Aika huomaavaista vaikka en mikään vanha mies ole.
VRV - J
- kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia -

User avatar
76253r
sotvm1
sotvm1
Posts: 713
Joined: Fri Jul 13, 2007 17:28
Location: P-P

Re: - Mosin rakentelu!

Post by 76253r »

Täällä vaativat että pitää leimata, mutta eihän tuossa piipussa tartte valmiina mitään olla
Jep.

User avatar
Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2
Posts: 2084
Joined: Wed Oct 25, 2006 12:01
Location: Etelä-Karjala

Re: - Mosin rakentelu!

Post by Rokka »

Näin tekevät, ilman CIP:iä ainoastaan keräilijöille.

Viime vuonna oli vielä jäljellä niitä m39 rautoja, kyselin silloin syksysellä, sanoivat että vievät erän Riihimäelle CIPattavaksi... odottelin, lupasivat soittaa kun partti tulee takaisin, no ei soitelleet, kyselin muutaman kuukauden kuluttua asiaa uudelleen, olivatkin myyneet koko partin kerralla yhdelle keräilijälle ;)

Näin käynee niille viimeisille 91-30 raudoillekkin, tuskin meinaan cippaavat ?

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

User avatar
Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2
Posts: 2084
Joined: Wed Oct 25, 2006 12:01
Location: Etelä-Karjala

Re: - Mosin rakentelu!

Post by Rokka »

Aivan näin oli puhe silloinkin, mutta eivät koskaan käyttäneet laimalla !

tosin en oikein näe tarpeelliseksi itselleni CIP leimattuja 91-30 rautoja ? mielelläni olisin muutamat 39 raudat cipattuna ottanutkin, silloin kun niitä oli ?

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

User avatar
76253r
sotvm1
sotvm1
Posts: 713
Joined: Fri Jul 13, 2007 17:28
Location: P-P

Re: - Mosin rakentelu!

Post by 76253r »

Rokka wrote:Näin tekevät, ilman CIP:iä ainoastaan keräilijöille.

Viime vuonna oli vielä jäljellä niitä m39 rautoja, kyselin silloin syksysellä, sanoivat että vievät erän Riihimäelle CIPattavaksi... odottelin, lupasivat soittaa kun partti tulee takaisin, no ei soitelleet, kyselin muutaman kuukauden kuluttua asiaa uudelleen, olivatkin myyneet koko partin kerralla yhdelle keräilijälle ;)

Näin käynee niille viimeisille 91-30 raudoillekkin, tuskin meinaan cippaavat ?

- j o n i -
Paska paikka niin kuin olen jo aiemmin sanonut.. :)
Jep.

User avatar
Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2
Posts: 2084
Joined: Wed Oct 25, 2006 12:01
Location: Etelä-Karjala

Re: - Mosin rakentelu!

Post by Rokka »

76253r wrote:Paska paikka niin kuin olen jo aiemmin sanonut.. :)
En sanoisi ihan niinkään, kuten jo aiemmin olen sanonut, muuten hyvää palvelua olen saanut :)

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

User avatar
jyri.h
vääp
vääp
Posts: 261
Joined: Sat Sep 08, 2007 10:25

Re: - Mosin rakentelu!

Post by jyri.h »

Itsekin innostuin suomi-aseen mainoksesta pari vuotta sitten jossa kaupattiin uusia kotimaisia cipittämättömiä m91-30 piippuja, soitto sinne ja ne ei sitten ehkä olleetkaan uusia. Jos tuo sama kioski edelleen mainostaa samaa paskaa niin huhhuh! Valheellinen mainonta lopettaa kiinnostuksen kyseistä liikettä kohtaan kerrasta.

Löysin myöhemmin Tikkakoskelaisen 91-30 ampumattoman piipun joka sitten sorvattiin m39 mittaan.
Ammunta on ihmeellinen laji. Se vie mennessään.Paluuta ei ole

User avatar
Wittmann
pskapt
pskapt
Posts: 1631
Joined: Tue Nov 14, 2006 10:35
Location: 7 SaL

Re: - Mosin rakentelu!

Post by Wittmann »

76253r wrote:
Rokka wrote:Näin tekevät, ilman CIP:iä ainoastaan keräilijöille.

Viime vuonna oli vielä jäljellä niitä m39 rautoja, kyselin silloin syksysellä, sanoivat että vievät erän Riihimäelle CIPattavaksi... odottelin, lupasivat soittaa kun partti tulee takaisin, no ei soitelleet, kyselin muutaman kuukauden kuluttua asiaa uudelleen, olivatkin myyneet koko partin kerralla yhdelle keräilijälle ;)

Näin käynee niille viimeisille 91-30 raudoillekkin, tuskin meinaan cippaavat ?

- j o n i -
Paska paikka niin kuin olen jo aiemmin sanonut.. :)
:moshaa Samaa mieltä :moshaa
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland

User avatar
jylhä
sotvm3
sotvm3
Posts: 598
Joined: Fri Jun 23, 2006 20:40

Re: - Mosin rakentelu!

Post by jylhä »

Se on nykymarkkinoinnin trendi. Ollaan töissä huomattu sekin, kun ostaa jostain liikkeestä auton,niin se jää nettiin roikkumaan kuukaudeksi sen jälkeen, ja muutama kun on kysynyt autoa, niin on sanottu just myydyksi. Kai se näyttää hyvältä kun on paljon tavaraa myytävänä ja sitten kun joku edes soittaa niin on mahdollisuus myydä edes jotain. Henk.koht. jos moista käytöstä huomaan niin putiikki menee heti poikottiin.
"olisiko kuitenkin syytä ottaa taskuase mukaan"

User avatar
J
luutn
luutn
Posts: 1084
Joined: Mon Jun 19, 2006 19:01
Location: Karjala

Re: - Mosin rakentelu!

Post by J »

Jos sallitte palaisin vielä tähän aiheeseen, paikallinen poliisikaan ei tiennyt ja sanoi aahysta asian varmistavansa: eli ei tarvitse ilmoistusta tehä sulkukappaleista tai piipuista tms jos sellainen on jo luvilla. Merkihtee vain omaa listaansa mistä,milloin ja keneltä on ostanut, vai ymmärsinkö väärin. No entäs nämä valmiit piiput/putket mihin ei aiemmin tarvinnut lupaa ollenkaan?

48 §

Asekeräilijän pitämän tiedoston sisältö ja muoto

Asekeräilijän on merkittävä ampuma-aselain 60 §:n nojalla pitämäänsä aseen osia koskevaan tiedostoon:

1) hallussapidettyjen aseen osien lukumäärä, laji, piipun tai putken kaliiperi sekä tiedossa oleva tehtaan merkki, malli tai mallinumero ja sarjanumero;

2) aseen osien erityistuntomerkit;

3) luovuttaja ja luovutuksen saaja;

4) hankkimis- ja luovutusaika.

Asekeräilijä voi pitää 1 momentissa tarkoitettua tiedostoa merkitsemällä tiedot erilliseen kirjaan tai automaattisen tietojenkäsittelyn avulla laadittuun tiedostoon. Jos tiedot on merkitty automaattisen tietojenkäsittelyn avulla laadittuun tiedostoon, tiedosto on esitettävä poliisin vaatimuksesta paperitulosteena sekä luovutettava hyväksynnän antajalle paperitulosteena, kun hyväksyntä raukeaa tai jos se peruutetaan.

FTR saa siirtää kun paremman paikan tälle keksii, vaikka keräily ja sen laki osioon :miettii:
VRV - J
- kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia -

User avatar
Stoppari
vääp
vääp
Posts: 256
Joined: Sun Aug 27, 2006 18:31

Re: - Mosin rakentelu!

Post by Stoppari »

J unohti tuossa 60 pykälässä oleellisen,"Tiedostoa ei kuitenkaan tarvitse pitää tai lupaa hankkia, jos asekeräilijällä on oikeus 19 pykälän, 1 momentin 2 kohdassa tarkoitetuista vastaavista aseen osista kootun ampuma-aseen hallussapitoon!!!!!!, Eli jos sulla on vaikka luvallinen m39 kivääri, ja olet hyväksytty asekeräilijä, voit omistaa vaikka trukkilavallisen m39 piippu-lukkorunko paketteja, ja kaikkia muitakin osia.Siis tiedostoa ei tarvitse pitää!
Nikke Pärmi: "Tuoda, tuoda, kun kaikki toised olivad pessimisdejä, niin minä yksin olin onanisdi."

Post Reply

Return to “Aseiden rakentaminen ja kunnostaminen”