- Mosin rakentelu!

Kertomuksia ja kuvauksia aseiden kunnostamisesta, entisöinnistä tai muuten vaan modaamisesta.
User avatar
greendevil
sotvm1
sotvm1
Posts: 677
Joined: Sun Jul 22, 2007 6:21
Location: TST-kenttä

Re: - Mosin rakentelu!

Post by greendevil »

juu, mutta ILMOITUS pitää noista osista tehdä poliisille 30 päivän kuluessa niiden hankkimisesta silti!

User avatar
Stoppari
vääp
vääp
Posts: 256
Joined: Sun Aug 27, 2006 18:31

Re: - Mosin rakentelu!

Post by Stoppari »

Jep, se on totta.
Nikke Pärmi: "Tuoda, tuoda, kun kaikki toised olivad pessimisdejä, niin minä yksin olin onanisdi."

repakka
stm
stm
Posts: 22
Joined: Fri Oct 31, 2008 17:41

Re: - Mosin rakentelu!

Post by repakka »

No nyt löytyi mosiiniin oikea käynti kun vaihdatin toisen piipun. "Raiskattuna" LS piipulla tekee ihan mukavaa 30mm/5 lauk läjää sakon 8g rangella, se riittää mun tarpeisiin.

User avatar
76253r
sotvm1
sotvm1
Posts: 713
Joined: Fri Jul 13, 2007 17:28
Location: P-P

Re: - Mosin rakentelu!

Post by 76253r »

Onko kuinka vakava rikos jos otan ratapyssy projektiksi m91-30:n tikkakosken piipulla(0-piippu) ja suomalaisella tukilla (harmittaa raiskata ase, koska noita raiskattuja löytyy melkein joka tuvasta) . Suunnitelmissa olisi seuraavaa: piipun lyhentäminen, kiikarin istuttaminen lukonkehykseen, laukaisun parantaminen ja tukin väkertäminen vanerista, eli sitä normaalia.
Jep.

repakka
stm
stm
Posts: 22
Joined: Fri Oct 31, 2008 17:41

Re: - Mosin rakentelu!

Post by repakka »

No ei siittä linnaan viedä... Mulla oli jo ennestään "raiskattu" joten vaihdatin hiukka tiukemman. :)

User avatar
jylhä
sotvm3
sotvm3
Posts: 598
Joined: Fri Jun 23, 2006 20:40

Re: - Mosin rakentelu!

Post by jylhä »

76253r wrote:Onko kuinka vakava rikos jos otan ratapyssy projektiksi m91-30:n .
Omallensa saa tehdä just mitä haluaa, mutta eikös ennemmin kannattais vaikka huutonetistä revästä noin satkulla valmiiksi muutettu? Tosin eihän niitä sopivia ja halpoja sillon löydä kun haluaisi ja jää siitä askartelun hauskuuskin pois.
"olisiko kuitenkin syytä ottaa taskuase mukaan"

User avatar
76253r
sotvm1
sotvm1
Posts: 713
Joined: Fri Jul 13, 2007 17:28
Location: P-P

Re: - Mosin rakentelu!

Post by 76253r »

jylhä wrote:
76253r wrote:Onko kuinka vakava rikos jos otan ratapyssy projektiksi m91-30:n .
Omallensa saa tehdä just mitä haluaa, mutta eikös ennemmin kannattais vaikka huutonetistä revästä noin satkulla valmiiksi muutettu? Tosin eihän niitä sopivia ja halpoja sillon löydä kun haluaisi ja jää siitä askartelun hauskuuskin pois.

Sehän tuossa on ettei raaskis, onkai tuolla jotain keräilyllistä arvoa.
Jep.

User avatar
Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2
Posts: 2084
Joined: Wed Oct 25, 2006 12:01
Location: Etelä-Karjala

Re: - Mosin rakentelu!

Post by Rokka »

Hae valmistuslupa poliisilta, soittele Suomi-Aseeseen kysy ovatko cipanneet 91-30 piippuja http://www.suomiase.com/cgi-bin/ase.pl?ID=500 hinta 25 euroa... tai sitten pyydät tuttua aseseppää ostamaan ?

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

Post Reply

Return to “Aseiden rakentaminen ja kunnostaminen”