Kirpparilöytösi????
Re: Kirpparilöytösi????
Taitapi muuten ollakin kun muistelen edesmennyttä m/35 malliani.
"Jos ei se ole Colt, on se Marlboro!"
Ostin tän kirpparilta parin vuoden takaa "mopohatuksi", ei maksanut monta euroa ja ajattelin että on ehkä 50-60-luvulta.... Leimoja ei ole.
Nyt joku kauppaa huutonetissä samantyypistä ja väittää 30-luvun lentäjän päähineeksi? Mitä sanoo raati? Onko motoristien ja myös lentäjien käyttämä "yleismalli"?
http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=102947151
Nyt joku kauppaa huutonetissä samantyypistä ja väittää 30-luvun lentäjän päähineeksi? Mitä sanoo raati? Onko motoristien ja myös lentäjien käyttämä "yleismalli"?
http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=102947151
Yleensä nähtävä lentäjä kypärä ei sisällä tuollaista nahkaista "kaulusta", leikkaukseltaan muuten hyvin pitkälle samannäköinen kuin lentäjäkypärät. Lainasin kuvan virtualpilots Erkki Pakarisen albumista:
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Kun taas tuossa kuvassa samasta albumista, on selvästi viileämmänkelin vaatetuksena, tuollainen "kauluksellinen" kypärä ?
Olisiko tuo kaulusmalli ollut käytössä avo-ohjaamollisissa koneissa ja moternimmissä wehkeissä sitten tuo light versio?
Appiukko ajeli tuollainen kotsa päässään vielä -90 luvun alussa. Käsittääkseni tuo on yleinen asuste ollut motoristeilla ja mopoilijoilla -50-70 luvulle asti. Tuohon kuuluu sitten se muovitötterö jonka piti eliminoida paleltumisvammat naamassa.w9816 wrote:Ostin tän kirpparilta parin vuoden takaa "mopohatuksi", ei maksanut monta euroa ja ajattelin että on ehkä 50-60-luvulta.... Leimoja ei ole.
Tommy kypärä, tosin varmaan käyny belgiassa "dekaalista" päätellen, sekä suomalainen upseeerin koppalakki. Yhteishinta huimat 12e. Löytyiskö jostain noiden sodan jälkeisten koppalakkien tietoja? Sota-aikaisista löyty mutta uudemmat tuntuu olevan vähemmällä huomiolla? EDIT: Etsivä löytää, suomalaisen militarian puolella oli topic.
"olisiko kuitenkin syytä ottaa taskuase mukaan"
Ei kirpparilta mut rompepäiviltä kuitenkin...lähes kolhuton ja erittäin hyväkuntoinen alumiininvärinen "SK.y/38 Järvenpään alumiinitehdas oy Ab" leimattu pakki 5€
Kirjallisuutta kaverin vanhempien varastosta.
Saksan tie ja Taisteluni.
Saksan tie ja Taisteluni.
Aina luotettavan Wikipedian mukaan ensimmäinen painos julkaistiin Suomessa -41 2. painos -42.
Kuinkahan paljon noita painettiin ? itselläni on 3.painos (19.-23.tuhat). Kirja on yksissä kansissa.
- j o n i -
- j o n i -
Onkos noita nahkakansissa. Ainakin muistelen sellaiset nähneeni anopin hyllyssä. Oli muuten harvinaisen tylsää luettavaa.
Omat juuri samanlaiset -41 kuin reka65:läkin, ei mainintaa painatuksesta. Nahkakantisia en ole nähnyt, mutta selkäiset kylläkin...
Yritin alkaa lukea.Harvinaisen kuivaa,tiedä sitten kun ei korkeajännitys tasoisen saksan taitajana pystyisi alkuperäistäkään tekstiä lukemaan joten onkohan käännös nopeasti ja huonosti tehty.Kun taas toinen saamani kirja Saksan tie on tilastoista pitäville mainio teos vaikkapa verratessa kauppaa englantiin verraten afrikkaan.
Siis englantilaisten ja saksalaisten käymää kauppaa afrikkaan vertaillessa ennen ja jälkeen ensimmäisen maailmansodan.
Siis englantilaisten ja saksalaisten käymää kauppaa afrikkaan vertaillessa ennen ja jälkeen ensimmäisen maailmansodan.